• Ik wil al een tijdje een keyboard. Ik heb 2 (/eigenlijk 3, maar de 3e is helemaal dood) gitaren, een elektrische en een akoestische. Ik heb het mezelf aangeleerd, ongeveer 2,5 jaar geleden. Maar ik raakte een beetje inspiratieloos, en was toe aan wat verandering. Ik ga niet stoppen met gitaar spelen, maar ik wou eens iets extra's. Zowiezo omdat ik het heerlijk vind om instrumenten te bespelen, en het ook in me heb om veel instrumenten heel snel te leren bespelen. Mijn vader bespeelde elk instrument dat hij in zijn handen kreeg.
    Anyway, ik wou dus een keyboard. En mijn moeder heeft net een nieuwe telefoon die even simlockvrij moest worden gemaakt, dus ging ze naar de Goods4You. Komen ze terug, mam met een big smile en een keyboardstandaard in haar handen. Ik vroeg me af wtf ze met een keyboardstandaard deed :'D
    Eeeeen toen kwam mijn stiefvader binnen lopen met een dik vet Casio Keyboard! 8D En toen werd ik helemaal manisch, ghehe.
    En na een uurtje kon ik basisnoten lezen, en de akkoorden van een paar nummers spelen. Yay! 8D
    Maaaar het notengedeelte vat ik nog niet helemaal, aangezien het overal anders beschreven wordt. Heeft iemand een goede site om noten voor een keyboard te leren lezen?

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 22:37 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Echt onder les gaan, dan leer je ook veel meer technieken, manieren van spelen etc. En het is leuk! Je leert steeds meer bij en komt dus steeds weer een stapje hoger.

    Ik zit ook onder les ;)

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 22:55 ]


    ars moriendi

    Oeh, geen idee. Ik kan zelf ook geen noten lezen :Y)
    Maar echt cool van ze C:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    haha ik ben blij voor je ! 8D
    maar piano/keyboard spelen is vrij makkelijk als je alle noten weet te vinden, en kan spelen,
    ik kan ook al vet veel liedjes, zoals replay van iyaz, ik kan reggae, blues, r&b en die dingen. :')

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 22:57 ]


    Life is a beautiful struggle

    Maak maar een liedje voor mij joy (A)


    "Ignite, my love. Ignite."

    VIPpas schreef:
    Maak maar een liedje voor mij joy (A)

    OOOOOoooooooooOOOOooohHHHHH SARIIIIEEEETJE lijkt op een FRIIIEEEEEETJE! LAAAAAAALALALALAAAAA


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Jovi schreef:
    Echt onder les gaan, dan leer je ook veel meer technieken, manieren van spelen etc. En het is leuk! Je leert steeds meer bij en komt dus steeds weer een stapje hoger.

    Ik zit ook onder les ;)

    Ja maar dat is vet duuuuur .__.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Ja maar dat is vet duuuuur .__.


    Hoort erbij :'D
    Ga anders op groepsles. Kost minder, en is gezellig C:

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 23:06 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    youtube!
    gratis, en heel handig.

    Pickwick schreef:
    (...)

    Hoort erbij :'D
    Ga anders op groepsles. Kost minder, en is gezellig C:

    Nouja, ik heb mezelf ook gitaar leren spelen en dat is 2,5 jaar geleden en ik doe het nog steeds, dus ik kan het op zich wel zonder les. Maar op les gaan is wel leuk.. Méh. Maar dan voelen mijn arme gitaartjes zich achtergesteld omdat ik voor hun geen les heb genomen ):


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Ja maar dat is vet duuuuur .__.

    ik heb het mezelf ook aangeleerd,
    maar heb je geen muziek op school ?
    of bekijk 'how to play' filmpjes op youtube, zo heb ik het meeste ook geleerd. (krul)


    Life is a beautiful struggle

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Nouja, ik heb mezelf ook gitaar leren spelen en dat is 2,5 jaar geleden en ik doe het nog steeds, dus ik kan het op zich wel zonder les. Maar op les gaan is wel leuk.. Méh. Maar dan voelen mijn arme gitaartjes zich achtergesteld omdat ik voor hun geen les heb genomen ):


    Oh, dat zou dan wel hèèl erg zijn voor die zielige gitaartjes Ö


    I solemnly swear that I am up to no good.

    ILOVERUBEN schreef:
    (...)
    ik heb het mezelf ook aangeleerd,
    maar heb je geen muziek op school ?
    of bekijk 'how to play' filmpjes op youtube, zo heb ik het meeste ook geleerd. (krul)

    Nope. Balen hé .__.
    Ja dat kan ook.. Ik heb 'Synthesia' ook gedownload.. Maar dat was dan weer net iets té veel voor iemand die net een half uurtje een keyboard heeft :'D
    Kan je ook noten lezen? Hoe heb je dat geleerd dan?


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Het enigste dat ik op de keyboard kan spelen is vader jacob


    "Ignite, my love. Ignite."

    Pickwick schreef:
    (...)

    Oh, dat zou dan wel hèèl erg zijn voor die zielige gitaartjes Ö

    Precies, ik zie ze nu al jaloers kijken.
    - Het is trouwens best grappig dat mijn kamer 2 bij 3 meter is, er net een hoogslaper en een dunne wandkast in passen en ik dan geen ruimte meer heb om me fantsoenlijk te bewegen, maar ik krijg er wel 2 gitaren en een keyboard in gepropt :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Nope. Balen hé .__.
    Ja dat kan ook.. Ik heb 'Synthesia' ook gedownload.. Maar dat was dan weer net iets té veel voor iemand die net een half uurtje een keyboard heeft :'D
    Kan je ook noten lezen? Hoe heb je dat geleerd dan?

    ik heb noten leren lezen via muziek op school, maar ik heb het ook leren lezen via filmpjes op youtube. (krul)


    Life is a beautiful struggle