• De stelling van vandaag luidt:
    Lessen over psychische gezondheid moeten verplicht worden op scholen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hmm je kunt er wel wat van leren het kan wel super interessant zijn
    maar ik vind dat het niet verplicht hoeft te worden maar dat er mensen in kunnen kiezen ;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Niet verplicht, maar ik zou 't wel vet vinden als ze dat op de middelbare school ook al geven.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    MONSTERBEAR schreef:
    Eh, misschien wel eens een paar keer in het jaar, maar niet op een vast uur ofzo. Het is belangrijk, maar daarvoor ga je niet naar school.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    ROSEISHOT schreef:
    Mag ik vragen wattefack dat is? ;s

    Psygish gaat over je geest enzo. Aljs je pysich ziek bent ben je bijvoorbeeld depresief
    Nu mijn menig
    Ik vind van niet,misschien in e hogere klassen zoals 5 have en 6 vwo want het is eigenlijk wel belangrijk, met biologe leer jle over lichaam dus waarom niet over je geest leren? Ik vind het een prima idee


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hoezo dat nou weer?
    Oneens,ik zie het al voor me,al dat gelul over je gevoel.En daarna gaan we iedereen bestempelen als psychopaat,leuk...


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Infinitum schreef:
    Nee, eerder als voorlichting. Misschien een onderdeel van een vak of gewoon voorlichtingslessen, zoals dat bij seks en roken ook gaat. Belangrijk is het wel, want het gebeurd genoeg dat mensen zich psychisch niet goed voelen. Dit kan door pesten komen -wat juist op school voorkomt-, maar ook door iets totaal anders. Kinderen moeten leren dat ze het vertellen moeten als ze zich niet goed voelen en dat hoeft niet alleen bij ziekte of lichamelijke klachten te zijn.


    Indd,


    vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

    Oneens


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Finite schreef:
    eens, maar je moet er zelf voor kunnen kiezen en niet dat het moet.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Cauchemar schreef:
    Nah, het zou wel een onderdeel kunnen worden van een vak.

    het lijkt mij wel leuk, maar ik denk niet dat iedereen dat zou vinden.


    I Lick The Gun When I'm Done, Cuz I Know That Revenge Is Sweet

    Carcass schreef:
    Muh, geen mening.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Persoonlijk vind ik het onderwerp... Interessant. Maar het wordt een gedoe om zoiets nieuws op school in te lassen, te passen en te regelen. Daarbij moeten de leerlingen daarom nóg meer uren gaan volgen. Het zou wel een oplossing kunnen zijn om dit onderdeel bij biologie te plaatsen als een hoofdstuk of iets dergelijks.


    .

    ja eigelijk wel het is erg belangrijk voor pubers. maar dan als een vak die je niet per se hoeft te doen waar je zeg maar kan voor kiezen.


    emo zijn betekent voor mij mezelf uiten!!!

    eens, ik vind het wel belangrijk.
    niet elk kind bespreekt dat namelijk thuis.

    KingJonghyun schreef:
    Oneens, voorlichtingen maken denk ik meer indruk omdat die niet een heel (half)jaar duren


    One Day you'll remember me...

    ik vind dat ze religie of zedeleer moet afschaffen, en dat je dan 2 u per week keuzevakken kunt hebben, en dat Psychologie er dan bij moet horen. maar dan moet erfelijkheidsleer in die psychologie verwerkt zijn joh!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.