• Ik heb ongeveer een grandioos probleem.
    Ik heb een week vakantie voor de boeg, en ben enkele weken begonnen aan iets wat een fantastische story leek te worden,
    maar ik heb totaal geen ideeen meer, en mijn hoofdstukken zijn altijd veel te kort.
    Heeft iemand hier tips voor?
    Alvast bedankt.
    x


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Veel films kijken en soundtracks luisteren, verhalen van anderen in hetzelfde soort genre lezen brengen me ook altijd op ideeën. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik zit precies met hetzelfde probleem. ]:


    Sometimes it's best not to care.

    Armistice schreef:
    Veel films kijken en soundtracks luisteren, verhalen van anderen in hetzelfde soort genre lezen brengen me ook altijd op ideeën. (:


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Mij helpt het niet echt... :S


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Tja, dat heeft iedereen wel eens, geloof ik. Neem anders even een pauze, en schrijf ideeën meteen op als ze in je opkomen. Probeer verder gewoon de dingen die hierboven al gezegd worden; liedjes luisteren, andere verhalen lezen, films kijken...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het probleem is ook dat ik alle ideeen al heb,
    ik kan ze gewoon niet uitwerken...


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ken het. Doe gewoon even afstand, tot je weet hoe je weer verder moet gaan, of het uitwerken in ieder geval. Mij helpt het altijd om gewoon even een ommetje te maken, of mooie muziek te luisteren waarvan je veel inspiratie krijgt...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    BlindLove schreef:
    Het probleem is ook dat ik alle ideeen al heb,
    ik kan ze gewoon niet uitwerken...

    Soms helpt het ook wel eens om jezelf gewoon te dwingen. Ga er, als je even de tijd hebt, met een lekker stuk chocola goed voor zitten en probeer verschillende beginnen te vinden. Typ gewoon alles dat in je opkomt, en delete het niet meteen als je niet tevreden bent, maar begin gewoon opnieuw. Dan krijg je een heleboel verschillende beginnetjes, en meestal kom je na een tijdje wel los en krijg je iets dat wél goed klinkt. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)
    Soms helpt het ook wel eens om jezelf gewoon te dwingen. Ga er, als je even de tijd hebt, met een lekker stuk chocola goed voor zitten en probeer verschillende beginnen te vinden. Typ gewoon alles dat in je opkomt, en delete het niet meteen als je niet tevreden bent, maar begin gewoon opnieuw. Dan krijg je een heleboel verschillende beginnetjes, en meestal kom je na een tijdje wel los en krijg je iets dat wél goed klinkt. (:


    Dank je (:
    Vanaf het stuk chocola vond ik het al een super idee ;P


    But I still have this faith in the truth of my dreams.