• Ja, ik heb morgen een test maar snap niet wat het verschil is tussen de Berlijnse muur en de Berlijse blokade.
    Of is het hetzelfde?


    If you don't live for something, you will die for nothing.

    Bij de Blokkade van Berlijn waren tussen 24 juni 1948 en 12 mei 1949 de weg-, rail- en binnenvaartverbindingen tussen de westelijke bezettingszones van Duitsland en West-Berlijn door de Sovjet-Unie afgesloten.

    Daarna is de Muur gebouwd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ja, de Berlijnse Muur was er om Duitsland te straffen voor de oorlog. De Sovjet-Unie, Frankrijk, Engeland en nog iets (volgens mij) hebben dat gebouwd. Net zoals het IJzeren Gordijn. Dat was de straf voor Duitsland, zoals ik al eerder zei.. De Berlijnse Blokkade is dat wat StJimmy zegt


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nevada schreef:
    Ja, de Berlijnse Muur was er om Duitsland te straffen voor de oorlog. De Sovjet-Unie, Frankrijk, Engeland en nog iets (volgens mij) hebben dat gebouwd. Net zoals het IJzeren Gordijn. Dat was de straf voor Duitsland, zoals ik al eerder zei.. De Berlijnse Blokkade is dat wat StJimmy zegt

    Niet helemaal om te straffen maar om het kapitalisme buiten te houden(en de mensen binnen). De Sovjet heeft de Muur gebouwd,zonder dat iemand er van af wist. De scheiding was om te "straffen"


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nevada schreef:
    Ja, de Berlijnse Muur was er om Duitsland te straffen voor de oorlog. De Sovjet-Unie, Frankrijk, Engeland en nog iets (volgens mij) hebben dat gebouwd. Net zoals het IJzeren Gordijn. Dat was de straf voor Duitsland, zoals ik al eerder zei.. De Berlijnse Blokkade is dat wat StJimmy zegt


    Bedankt StJimmy.
    Maar wat hierboven gezecht word klopt volgensmij niet helemaal.
    Het ijzeren gordijn en de Berlijnse muur waren niet gemaakt om Duitsland te straffen, maar om een scheiding te leggen tussen het conumisme en het kapitalisme ofzoiets. De Sovjes-Unie wou niet dat er mensen heen en weer gingen tussen oost en west.


    If you don't live for something, you will die for nothing.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Niet helemaal om te straffen maar om het kapitalisme buiten te houden(en de mensen binnen). De Sovjet heeft de Muur gebouwd,zonder dat iemand er van af wist. De scheiding was om te "straffen"

    Mij is altijd geleerd om Duitsland te straffen voor de oorlog. Zodat ze zelf niet meer over het land kunnen beslissen en het is opgedeeld in 4 landen (of 3?)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Oh daar ben ik nu ook mee bezig, maar ik heb alleen nog maar Berlijnse blokkade gehad, dus nee sorry.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    de muur is gebouwd zodat de mensen uit oost berlijn niet naar west berlijn konden. en elke keer dat ik er iets over lees , denk ik van : hoe erg moet het geweest zijn om een muur in het midden van je stad te hebben ?
    en de blokkade is inderdaad wat al gezegd is , ook met die luchtbrug van west duitsland naar west berlijn (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Nevada schreef:
    (...)
    Mij is altijd geleerd om Duitsland te straffen voor de oorlog. Zodat ze zelf niet meer over het land kunnen beslissen en het is opgedeeld in 4 landen (of 3?)

    Klopt,Duitsland en daarmee Berlijn is opgesplitst in 4 landen. Frankrijk Engeland en VS aan de ene kant en USSR aan de andere kant.
    Omdat kapitalisme en communisme "bang" voor mekaar zijn en dus om de oost-Berlijners te beschermen tegen het kapitalisme, hebben ze die muur gebouwd.(eigenlijk was het om ze binnen te houden).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nevada schreef:
    (...)
    Mij is altijd geleerd om Duitsland te straffen voor de oorlog. Zodat ze zelf niet meer over het land kunnen beslissen en het is opgedeeld in 4 landen (of 3?)
    het land is opgedeeld in 2 delen , het westen was van de britten , de amerikanen en de fransen en het oosten was van de russen (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    StJimmy schreef:
    (...)
    Klopt,Duitsland en daarmee Berlijn is opgesplitst in 4 landen. Frankrijk Engeland en VS aan de ene kant en USSR aan de andere kant.
    Omdat kapitalisme en communisme "bang" voor mekaar zijn en dus om de oost-Berlijners te beschermen tegen het kapitalisme, hebben ze die muur gebouwd.(eigenlijk was het om ze binnen te houden).
    maar ik denk niet dat het echt 4 landen waren , die drie deeltjes van het westen hoorden wel samen denk ik :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)maar ik denk niet dat het echt 4 landen waren , die drie deeltjes van het westen hoorden wel samen denk ik :/

    Ja dat wel,officieel waren het drie landen maar eigenlijk had je gewoon oost en west.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall