• Een GSA is een club van hetero- en homoleerlingen die samen strijden tegen homofobie. Op onze school hebben we ook een GSA opgericht. We zijn deze hele week op verschillende locaties van onze scholengemeenschap geweest om petities te laten ondertekenen. 60 middelbare scholen hebben afgelopen week geprobeerd de grootste Gay-Straight Alliance bij elkaar te krijgen. En Piter Jelles in Friesland heeft deze strijd gewonnen. En laat ik nou net op het Piter Jelles in Friesland zitten. Het is ons uit eindelijk gelukt om 1000 leerlingen van de 3000 leerlingen een petitie te laten ondertekenen. En omdat wij dat voor elkaar hebben gekregen mogen wij ons de grootste GSA noemen van Nederland! We kregen een stukje in de Leeuwarder Courant, kwamen op de Friese tvzender Omrop Fryslân & kregen een act bij ons op school. Heel leuk allemaal maar wat vinden jullie van het initiatief; strijden tegen homo-fobie? Laat je mening weten! (:

    Vind het een goed plan.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Jeej, we zijn zo goed! _O_
    Het GSA ownt! :'D
    alleen jammer dat ik dansend op omrop fryslân kwam!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2011 - 19:33 ]

    Ecstasy schreef:
    Jeej, we zijn zo goed! _O_
    Het GSA ownt! :'D
    alleen jammer dat ik dansend op omrop fryslân kwam!

    haha 't was iig een geslaagde dag!

    Belieburx schreef:
    Vind het een goed plan.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik vind het een heel goed idee.
    Toen ik die reclame zag op tv dacht ik 'dat moeten we ook op onze school hebben', omdat het bij ons helemaal niet zo oké is, en ik van twee mensen weet dat ze zich daarom niet kunnen uiten.
    Maar als iemand dat zou oprichten, of er lid van zou worden, zou die gelijk zelf voor homo/lesbi worden uitgemaakt, dus ja... Niemand doet het, en ik ook niet.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.