Belangrijke informatie over de achtergronden van de soulstones en de alouden.

Eenhoorn
Edelsteen
: Maansteen
Gave : Zal de bezitter de mogelijkheid geven om alle wonden of kwalen te genezen, zelfs dodelijke wonden.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Vacht, hoorn, schijnende/ gloeiende haren(wit, zilver, parelmoer kleurig) /lichte kleurige ogen.
Minpunt : De eenhoorn is genootzaakt diens lichaam en geest puur te houden, dus moet die afzien van Roken, alcohol en/of drugs, ook word de persoon verbonden met eenhoorn per direct vegetarisch.
Gebeurd dit niet, dan is er een mogelijkheid dat de persoon zo ziek word dat hij er als nog aan kan overlijden, ondanks diens gave.



Draak
Edelsteen : Smaragd
Gave : De bezitter zou een onzichtbaar schild om zich heen krijgen, waar je bijna niet doorheen kan komen tenzij je de minieme zwakke plekken kent.
Ook zal de bezitter de macht hebben over het vuur spuwen.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Reptielachtige ogen, een hagedissenstaart, schudden en vleugels.
Minpunt :
Draken zijn heel hebberig en dat is dan ook direct de valkuil, toon jij jezelf te hebberig dan kan je erin geraken, je eigen ziel word opgeslokt door de steen en word zo één met de schatten die je om je heen verzameld hebt.



Feniks

Edelsteen :
Carneool
Gave : Als die persoon sterft van ouderdom of bij een ongeluk ,dan komt die altijd weer tot leven bij de eerst volgende zonnewende, tevens heeft de persoon een ultiem geheugen en onthoud die alles wat die ook maar in zich opneemt.
Het bloed van de uitverkorene van de Feniks is een krachtig geneesmiddel voor alle ziekten en is zelf in staat om vloeken als een weerwolf of vampier beet te genezen.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen : (Bruine, zwarte, rode,oranje “Vuurkleurige”)Veren, vleugels, vogelachtige ogen, kleiner dan normaal, warmere lichaamstemperatuur dan normaal.
Minpunt : Je weet nooit hoe je terug tot leven komt, voor hetzelfde geld heb je een groot deel van je geheugen verloren en weet je bijvoorbeeld niet meer wie je bent en wat je moet doen.



Zeemeermin
Edelsteen
: Aquamarijn
Gave : de bezitter zal onder water kunnen ademen, ook kan ze zich sneller in de buurt van water bewegen en kan ze deze ook sturen.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Haarkleur veranderd naar een knallende kleur en word langer (indien mogelijk), staart, lijnen in mooie patronen over het lichaam heen die dezelfde kleur hebben als de staart.
(staart zal alleen verschijnen als ze in het water is of in aanraking komt met water.)
Minpunt : De constante gevaren van het nat worden op het land, want als er geen water in de buurt is heb je de kans om als zeemeermin uit te drogen.



Elf
Edelsteen :
Citrien
Gave : Elfen hebben een uitstekend gehoor en veel uithoudingsvermogen.
Ook hebben ze een enorm scherp zicht en kunnen ze dingen soms van kilometers ver aan zien komen en ze zijn geboren scherpschutters.
Wanneer ze lopen kan je ze amper horen, waardoor de bezitter makkelijk langs dingen heen kan sluipen.
Ze verstaan meerdere talen, waaronder de taal van de natuur en de taal van de dieren, waarmee je altijd in het voordeel bent als je verdwaald bent.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Puntige oren, lang stijl haar en wijze lichte ogen.
Minpunt : elfen zijn snel over te halen met mooie woorden en denken dat het hen allemaal wel even lukt, hierdoor zijn ze sneller vatbaar voor gevaar en mooipraterij.



Kabouter
Edelsteen : pyriet
Gave : De bezitter zal zichzelf voor korte tijd (ong. 5 minuten) onzichtbaar kunnen maken, dit kan hij ook niet te veel achter elkaar doen (ong. om de halfuur), daarnaast kan hij zich op korte afstanden teleporteren van her naar der, zolang het maar in een radius van 5 kilometer bevind.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
De persoon word kleiner (1 meter), rood haar, wipneus, puntige oren en bij mannen een rossige baard groei.
Minpunt : Kabouters zijn sluw, maar ze zijn ongevaarlijk, ze houden ervan om mensen in de zeik te nemen, maar hebben geen verweer als ze wel te grazen worden genomen.
Het is een echte pestkop, waardoor de kabouter makkelijk vijanden maakt.



Vampier
Edelsteen : Obsidiaan
Gave : De bezitter van deze steen kan ten eerste bloedsturen.
Daarnaast kan de persoon ook als een soort radar hartkloppingen en door het pulserende bloed aanvoelen en weet hij dus waar en soms ook wie er in zijn buurt zijn.
Hij kan zich ook veranderen in een vleermuis of schaduwhond.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Langere hoektanden, lange vingers en nagels, bleekgrauwe huid en rooddoorlopen ogen.
Minpunt : De bezitter van de steen moet bloed drinken, dit mag van dier of mens zijn, maar het moet bloed drinken om in leven te blijven.



Weerwolf
Edelsteen : Robijn
Gave : zeer verscherpte zintuigen en fysiek sterker en sneller dan elk mens ooit maar zou kunnen zijn, wonden genezen sneller, zolang deze niet veroorzaakt zijn door zilver.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen : Het gehele uiterlijk van een wolf, dit bevind zich in twee stadiums; de half wolf : Staat op twee poten en zit nog tussen wolf en mens in, en de vol wolf, wie is gewoon een wolf, ook al is die groter dan de echte wolf in het wild.
Hierbij maakt het ook niet uit welke kleur de verschijning heeft, zolang het maar normale “Wolf” kleuren zijn.
Bij het hald stadium kan de persoon de volgende verschijnselen hebben ; vachtgroei, gelige ogen, scherpere /langere hoektanden, wolvenoren, staart, klauwen.
Minpunt : Een weerwolf staat erom bekend dat hij een kort lontje heeft, waardoor hij roekeloos en agressief door de bocht kan komen.
Weerwolven neigen soms het snelst naar moord en bloedvergiet, om je zielsteen te behouden moet je ervoor zorgen dat de innerlijke wolf niet de overhand neemt.



Engel
Edelsteen : diamant
Gave : de bezitter kan menselijke gedachtes manipuleren en hun energie in zichzelf opnemen om zo hun krachten te voeden die verder nog bestaan uit een oogverblindend licht dat alle duistere krachten in een radius van 10 meter uitschakelt en het sturen van de temperaturen en voor een klein gedeelte het weer. (regenbuien, onweer, hitte, ijzel, wind.)
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Fel schijnsel om de persoon heen, lichtgevende ogen, witte gevederde vleugels op de rug.
Minpunt : Engelen hebben energie nodig, zonder kunnen ze niet overleven , dus een engel moet zich constant tussen de normale mensen begeven, een engel kan namelijk geen energie aftappen van andere `Magische´ wezens.



Duivel / demon
Edelsteen : Git
Gave : De bezitter kan zichzelf door schaduwen heen bewegen oftewel teleporteren (aantal meter per keer), hij kan angst, woede en chaos zaaien onder de mensen en daar zijn energie uit halen, hij kan mensen als marionetten gebruiken door ze te verleiden voor een contract met hem te sluiten over een bepaald iets.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Rode of zwarte ogen, witte of donkere huid, scherpe tanden en soms ook hoorntjes op het hoofd, grootte maakt niet echt uit.
Minpunt : ondanks alles is er één belangrijke regel voor de duivel / demon ; het mag zelf niemand vermoorden, doet hij dit wel, word hij ook getroffen en zal hij voor eeuwig opgesloten worden.



Pegasus
Edelsteen : Lazimar
Gave : De bezitter krijgt de gave dat die goed van slecht kan onderscheiden en het kan ook zien wanneer er iemand liegt en flarden van het verleden bij mensen, waardoor die een uitmuntende troost kan zien voor de mens.
De pegasus kan zielen reinigen van mensen die inwendige emotionele wonden hebben.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Een vacht, vriendelijke grote pupillen, vleugels en soms ook een staart.
Minpunt : de Pegasus stelt zichzelf altijd ter bescherming op van de mensen, word een mens aangevallen dan springt de pegasus makkelijk tussenbeiden waardoor hij zichzelf vaak opoffert op zo de mens te redden.
Soms kunnen de wonden geheeld worden, maar vaak is dit niet het geval aangezien een pegasus snel bloed door diens dunne bloed en snelle bloedsomloop.



Naam : Centaur
Edelsteen : Amethist
Gave : de bezitter van deze steen krijg de gave dat hij wijsheid uit de sterren en zijn omgeving kan halen en weet zo meer dan welk ander wezen dan ook.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Paardenoren, lang wild haar, achterkant van een paard, staart.
Minpunt : De centaur is over het algemeen vredelievend en kan zich dus moeilijk verweren, behalve door hun tegenstanders een flinke trap te geven of dat de centaur toch met een pijl en boog om kan gaan, maar verder zijn ze te arrogant van hun eigen kennis dat ze zich ook maar verlagen tot agressie en het menselijke gezeur.



Naam : Sater (altijd mannelijk)
Edelsteen : Mosagaat
Gave : de bezitter kan met een fluit en verschillende riedeltjes mensen bijv. in slaap laten vallen of wegjagen, ook kunnen ze sommige dieren verstaan.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Bokkenhoorns, Harige benen of zelf bokkenbenen, meer gezichtsbeharing.
Minpunt : Saters zijn nieuwsgierige en geestige wezens en ze houden wel van een grap en een grol, maar hierdoor worden ze soms wat onvoorzichtig, ook moet een Sater in de buurt van natuur blijven, anders krijgt hij niet genoeg puur zuurstof van de planten en bomen.



Naam : Fee
Edelsteen : Bronziet
Gave : De bezitter kan vliegen en in zekere mate de elementen beïnvloeden, natuurlijk geen hevige aardbevingen, orkanen, overstromingen of vulkaanuitbarstingen, maar ze kunnen wel dingen laten groeien, wateren zuiveren, wolken op laten klaren en veel meer van dit soort dingetjes.
Ook kunnen ze zich verkleinen.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Vlinderachtige vleugels, sierlijk haar dat uit meerdere kleuren kan bestaan, ze krimpen, puntige oortjes, soms een wipneusje.
Minpunt : Net zoals de Sater moet de Fee dicht bij de natuur zijn, maar als er een stukje onbebouwde grond is kan ze daar voor zichzelf en voor de sater iets laten groeien zodat ze er alsnog kunnen staan, maar veel meer kan ze dan niet doen.
Ook kan ze in haar grotere gedaante ook niet al te hard vliegen, omdat dat haar vleugels aan zou tasten.



Naam : Minotaurus
Edelsteen : Bronziet
Gave : De bezitter kan tot 3 keer diens eigen gewicht tillen en tot 2 keer diens eigen gewicht dragen, met diens gespierde lichaam kan het de meeste wapens tegenhouden tenzij ze van zilver, titanium of doorbrengt zijn van vergif.
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Veel gespierder, langer, kan het hoofd van een koe krijgen, stierenhoorns, stierenstaart.
Minpunt : De Minotaurus is doordat hij zo sterk is, opgezadeld met een onoverwinningscomplex.
Hij denkt dat hij alles aan kan en springt altijd als eerste een strijd is, ook wilt hij dus nog wel eens wat meer tillen dan hij eigenlijk aankan.



Naam : Geest / Spook
Edelsteen : Spookagaat
Gave : De bezitter krijgt de gave dat hij overal doorheen kan lopen (behalve door dikke muren en materialen gemaakt van titanium,lood en zink, en soms lukt het ook niet bij ijzeren hechtwerk en een geest kan geen ruimte binnenkomen die afgebakend is met zout.)
Tevens de gave van telekinese (het kunnen verplaatsen van objecten.)
Uiterlijkheden die meegedragen (kunnen) worden bij deze steen :
Doorzichtiger tot zowat geheel transparant, ook kan de persoon veranderen in een orb.
Minpunt : De persoon die deze steen heeft kan zelf niets meer aanraken, daarnaast is een geest makkelijk uit te schakelen op verschillende manieren, zowel pijnlijke als non-pijnlijke manieren.



Aloud mens(en)
Leven : Sterfelijk of onsterfelijk
Mechanisch beest : Sommige Alouden hebben een gaven om Mechanische dingen tot leven te wekken doormiddel van duistere magie en wetenschap, elke aloude die het lukt heeft een specifiek dier naast zich staan dat afgekeken is van een ‘menselijk’ dier ; Hond, kat, Adelaar (maar dan groter dan oorspronkelijk.)
Rang (1e,2e,3e rang.) : Binnenin de orde heb je een aantal rangen, de 1e rand is het hoogst, je staat dan direct onder de leider en voert belangrijke bevelen uit.
De 2e rang is die van de soldaten, de strijders van de orde van de alouden.
De 3e rang is die van de loopmensen, eigenlijk altijd sterflijken, deze knappen altijd de irritante en ranzige klusjes op.

Reageer (1)

  • Traitor

    Ik zie Heks er nog steeds niet tussen :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen