Terwijl ik terug loop naar de auto, stoft Klaus zijn pak af. 'Zijn we nou eindelijk klaar met al die krachtmetingen en dat ik-ben-de-beste-gedoe?' zegt Elijah en Rebekah kijkt me geamuseerd aan 'Ja, blij dat jullie het zo leuk vonden. Nu wil ik naar mijn bed' en ik trek het portier open om in te stappen. 'Waar moet je heen?''Wat dacht je van terug naar mijn logeer adres?' zeg ik met een sarcastische ondertoon en neem plaats op de passagiersstoel. Na enkele minuten word ik het wachten beu en draai ik geïrriteerd het raam open 'Zeg komen we nog of hoe zit dat?' Geen antwoord. Ik stap uit de auto en loop terug naar de plek waar we de smalle, stenen trap hebben gevonden. Niemand. Shit, waar zijn ze nu weer heen? Ik spits mijn oren en ik hoor ze verderop praten. Ik loop er op af. 'En wat mag ik niet weten?' en Rebekah kijkt op 'Oh euh, niets hoor Chris, ga maar terug naar de auto' ik zie dat Klaus de tas waar het wapen in zit in zijn handen heeft 'Oh nee, jullie gaan echt niet zonder mij beslissen waar dat ding heen gaat!' roep ik uit en ik probeer de tas uit de handen van Klaus te grissen. Na 3 verwoede pogingen geef ik het op en sla mijn armen over elkaar heen 'Nou, schiet op met beslissen, dan kunnen we gaan' en ze overleggen verder. Dan draait Elijah zich naar me toe. 'JIj houd hem bij''En waarom zou ik dat überhaupt in mijn buurt willen hebben?''Omdat degene die er naar op zoek is niet weet dat jij een Original bent' zegt hij simpel, en gooit de tas naar me toe. Ik vang hem op en zucht diep 'Nou vooruit dan maar' en ik draai om 'En nu kunnen we gaan. Let's go!' en ren bijna naar de auto.

Ik trek de deur achter me dicht en kijk om me heen. Het is stil in het huis en ik sluip behoedzaam door naar de kamer. Niemand te zien. Ik zucht. 'Waarschijnlijk willen ze me hier nu toch niet meer hebben' zeg ik hardop tegen mezelf en loop de trap op naar boven. 'En wat denk jij hier te doen?' en ik draai me om. Damon staat achter me 'Ik kom mijn spullen halen' zeg ik stroef en Damon schud zijn hoofd 'Jij gaat helemaal nergens heen,ik wil eerst alles weten' en ik kijk weg 'Beneden, 5 minuten' zegt hij en draait om om terug naar beneden te lopen.

Reageer (1)

  • Morgenster

    Dus als ze de waarheid vertelt mag ze gaan?
    Hij mag haar niet laten gaan.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen