In de F.A.Q. vind je een antwoord op de meest gestelde vragen.

F.A.Q:

Tot wanneer kun je je verhaal afronden?
Het laatste hoofdstuk mag uiterlijk op 30 november 2024 om 23:59 geactiveerd worden. Op 1 december worden de polls geopend en kan het stemmen beginnen.

Shit, het is 1 maart! Kan ik nu nog meedoen?
Ja hoor. Het kan wel, maar er ligt minder druk op het aantal woorden wat je moet schrijven als je eerder in het jaar begint met schrijven. Je moet dus zelf in de gaten houden hoeveel woorden je per dag gaat schrijven om het verhaal op 30 november af te kunnen ronden.

Ja hallo! 150.000 woorden zijn er veel te veel!
Je hoeft ook geen 150.000 woorden te schrijven. Wel moet je aan het minimum van 25.000 komen. Stel aan het begin van de wedstrijd gewoon een grens voor jezelf. Hoeveel woorden wil je in totaal schrijven en hoeveel ga je er per dag schrijven?

Ik merk plagiaat of het schenden van een regel op, wat nu?
Indien je merkt dat iemand plagiaat pleegt (van eigen werk of buitenstaander) of een van de regels schendt (verkeerd thema, fanfiction, vreemde taal, etc.), mag je dit zeker melden bij een moderator. Wij kunnen namelijk niet alle creaties zelf volledig uitlezen, dus alle hulp van buitenaf is welkom.

Mag ik ook een bestaand verhaal herschrijven?
Nee, dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je een nieuw verhaal schrijft of een idee dat je misschien al wel heel lang in gedachten hebt uitschrijft. Verhalen die je eerder al eens geheel uitgeschreven hebt herschrijven, zien wij liever niet.

Kan ik meerdere thema's combineren?
Het is toegestaan om meerdere thema's te combineren, maar zorg er voor dat één van de twee of drie thema's toch naar voren komt in je story. Je kan je story ook maar voor één categorie opgeven, dus denk goed na welk thema zich op de voorgrond zal begeven. Pas dus zeker op bij het combineren van thema's.

Moet je titel perse (geheel) in het Nederlands zijn?
Nee, dit hoeft niet. Je titel mag woorden uit andere talen bevatten of in een andere taal zijn.

Is het toegestaan om één verhaal met meerdere personen te schrijven?
Nee, dit is niet toegestaan. Dit is niet eerlijk tegenover mensen die er wel alleen aan schrijven.

Mag ik bèta-aanvragen doen voor hoofdstukken van mijn SOTY verhaal?
Ja, dat mag.

Mag mijn verhaal ook in het Engels geschreven zijn?
Net als in 2023 mag je ook dit jaar je verhaal in het Engels schrijven.

Bij wie kan ik terecht indien ik een andere vraag heb?
Is je vraag niet beantwoord, contacteer dan Ledecky.
Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

Reageer (1)

  • Fennec

    Mag mijn verhaal ook in het Engels geschreven zijn?
    Net als in 2023 mag je ook dit jaar je verhaal in het Engels schrijven.(hoera)
    Nice!
    Zal eens zien of het me weer eens lukt.

    2 maanden geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen