Alexander Jack McCarthy ll Cryokinesis
24 herfstjaren jong.
Uiterlijk:
|| Klik
|| Klik
Alec heeft goudblonde haren wat meestal omhoog staat of door de war zit. Hij heeft helblauwe ogen die mooi af steken tegen zijn wat lichte huid. Voor een jongen heeft hij redelijk lange wimpers wat zijn ogen laat opvallen.
Hij is een jongen van een normale lengte, 1.89 m lang. Hij heeft een slank lichaam wat hem wat langer doet lijken, maar niet slungelig.
Hij draagt vaak wat donkerder kleur kleding wat meer naar bruin reikt dan naar zwart. Het is niet vaak dat hij zwart draagt, omdat dat zijn huid nog lichter maakt dan het al is. Alhoewel Alec donkere kleding draagt, kun je hem ook vaak rond zien lopen in witte kleren.
Alexander heeft een wat hoekig gezicht met een sterke kaak. Over het algemeen heeft hij dan ook wel een wat gespierder lijf al valt dit niet heel erg op tot hij een strak shirt of geen shirt aan heeft.
Innerlijk:
Alec is iemand die niet snel iets opgeeft. Hij gaat door tot iets hem gelukt is en opgeven staat dan dus ook niet in zijn woordenboek.
Ook al weet hij dat hij soms fout zit of het niet lukt, gaat hij toch door tot het tegendeel is bewezen. Soms tot irritatie van andere mensen. En zelfs dan is hij te koppig om toe te geven. Alec wil dingen dan ook liever met zijn ogen zien voordat hij het ook honderd procent gelooft. Hij is iemand die mensen niet snel vertrouwt en ze dus dan ook niet snel op hun woord gelooft.
Alexander is iemand die niet op zijn mondje gevallen is en zeker niet bang is om zijn mening te uitten. Hierbij maakt het hem niet uit wat andere mensen van hem vinden. Hij kan snel aangebrand zijn en kan dan ook een opmerking dan naar je hoofd toe gooien. Dit gebeurt vaker bij mensen die hij niet mag en al helemaal niet vertrouwt.
Zijn vertrouwen is moeilijk om te winnen, maar als je dat wel doet, kun je ook wel op hem aan. Hij zal achter je staan en geen mes in je rug steken. Totdat je hem hier een reden toe geeft. Dit is ook een reden waardoor hij niet snel vrienden maakt.
Echter houdt hij wel van een grapje, en als je vrienden met hem bent, weet je hoe je met zijn humor om moet gaan. Zijn humor is namelijk redelijk raar omdat hij de enigste lijkt te zijn die het begrijpt en leuk vindt. Zijn grappen hebben vaak dan ook een lichtelijk sadistische tint.
Alec houdt van mensen die niet bang zijn om te zeggen wat ze vinden. Hij vindt dat ze gewoon eerlijk moeten zeggen wat ze denken, altijd. Zoals hij zelf doet. Maar als het hem beter uitkomt om te liegen is hij niet bang om dat te doen.
Alec is een jongen die erg kil zou zijn. Als het zou moeten, zou hij iemand vermoorden zonder er schuldgevoelens eraan over te houden. Hij kan hard zijn en doet zo dan ook naar andere mensen toe. Hij geëft niet veel om gevoelens en het is dan ook erg moeilijk om iemand leuk te vinden, laat staan om verliefd te worden. Toch heeft hij ook een zachte kant waardoor hij wel wat vrienden kan maken. Niemand ziet die kant en als die het wel doet is het maar één keer of denkt hij dat hij het ingebeeld heeft.
Als Alec echt verliefd is op iemand laat hij dit op een vreemde manier zien omdat hij niet weet hoe hij om moet gaan met zulke gevoelens. Of enige andere gevoelens die geen kilheid in zich heeft. Hij zou waarschijnlijk proberen om iets liefs te doen, maar zou niet weten hoe hij dit zou moeten doen.
De pijngrens van de jongen is groot en sinds dat hij geen baby was heeft hij niet meer gehuild. Op één keer na.
Kracht:
Cryokinesis ||
Alec heeft hierbij de controle over ijs, sneeuw en andere vormen van bevroren water. Hij kan het gebruiken voor aanvallen, maar ook voor verdediging. Zo kan hij zijn lichaam bijvoorbeeld helemaal van ijs maken als het moet. Net als dat hij een ijsbal kan gooien naar iemand. Dit kan Alec, maar na te veel gebruik is hij helemaal uitgeput. Helemaal aan het begin. Later kan hij het vaker gebruiken zonder dat hij zo uitgeput wordt, maar zal dan ook nog wel moe zijn. Door goed te eten en te drinken, zal dit echter niet gebeuren.
Getrouwd met:
Sapphire Makayla Hughes
Alhoewel Alec nee heeft gezegd tegen ee huwelijk met haar en nog een keer toen ze zijn gaan trouwen, is het toch gebeurt. Hij haat dit en hij haat het nog meer dat ze Lisa niet is. Alexander heeft nauwelijks woorden met Sapphire uitgewisseld en is ook van plan om dit zo te laten. Hij werd kwaad zodra hij de reden hoorde waarom ze per se moesten trouwen. Alec is niet van plan om met haar 'voort te planten' en zal dit ook nooit van plan zijn. Hij houdt zoveel mogelijk ruimte tussen hem en Sapphire en het boeit hem ook niet als er iets met haar gebeurt. Nog steeds rouwt hij om Lisa.
Alec zal Sapphire nooit als zijn echtgenote zien en zou er geen traan aan verspillen als ze dood zou gaan. Hij gaat zijn eigen weg en vindt dit goed zo. Hij heeft een hekel aan Sapphire, vooral omdat hij met haar moest trouwen. Ergens weet hij dat dit niet haar schuld was, maar dat maakt hem helemaal niks uit. Van zijn part zouden ze elkaar nooit meer zien.
Geschiedenis:
Alec komt uit een gezin van vier. Toen hij geboren werd, heeft zijn vader hem per ongeluk laten vallen. Er is toen geen blijvende schade gevonden.
Na drie jaar kreeg hij er een broertje bij. Het was de bedoeling dat hij ook mee zou gaan, maar dat heeft hij niet gehaald. Door de jaren heen trokken ze met elkaar op en verworven een hechte band. Alec praatte niet veel en alleen zijn broertje Mattheas leek hem te begrijpen en zijn grappen. Zijn ouders dachten echter dat er iets mis was met Alec. Dat hij gek was. Dat de val bij zijn geboorte iets met hem gedaan had. Mattheas bleef hem echter beschermen tegen zijn ouders.
Op school deed Alec het goed en was altijd een van de beste van de klas. Dit liet hij echter niet merken. Op een gegeven moment kwam Alexander erachter dat Mattheas gepest werd. Hij werd zo kwaad dat hij de pesters het ziekenhuis in heeft geslagen. Hiervoor heeft hij moeten boete. Al is Mattheas daarna nooit meer gepest.
Hun ouders waren vaak weg en waren zelden thuis. Alec paste altijd op zijn broertje. Hun ouders konden voor dagen wegblijven of elke dag heel laat thuis komen en vroeg weer weggaan. In zijn vroege jaren was er altijd een lieve oude vrouw die op hun paste en hun allesleerde. Zoals met mes en hun vork eten en je mond leeg eten voordat je iets zegt. Alec en Mattheas begonnen haar te zien als een moederfiguur. Toen hun echte moeder hiervan hoorde werd ze kwaad. Alec kan zich de boze stemmen nog herinneren. Na de ruzie die de oude vrouw en hun moeder hadden, hebben ze haar nooit meer terug gezien. Al liet ze wel een brief en een ketting voor hun allebei achter die hij tot de dag van vandaag nog steeds heeft.
Op een dag waren ze weer alleen thuis. Alec voelde zich niet goed en wou liever de hele dag op bed blijven liggen. Hij had geen zin om uit bed te komen, maar er moesten wel boodschappen gehaald worden. Dus heeft hij Mattheas gestuurd. Toen na een uur dat Mattheas nog niet terug was, begon Alec zich zorgen te maken. Hij probeerde Mattheas te bellen, maar hij nam niet op. Net toen Alec besloten had om naar de supermarkt te gaan, belde iemand aan. Hij was opgelucht en dacht dat het Mattheas was. Echter toen hij de voordeur open deed, waren het twee politieagenten met het nieuws dat zijn broertje was omgekomen bij een overval in de supermarkt.
Sinds die dag heeft Alec zich meer terug afgezonderd en is harder geworden. Killer. Hij gaf niet snel meer om mensen.
Alec gaf en geeft zichzelf de schuld, net zoals zijn ouders hem de schuld geven. Zijn ouders waren altijd meer fan van Mattheas. Zijn ouders waren nog meer weg, maar dat maakte Alexander niks meer uit.
Een paar jaar later vond hij Lisa. Hij werd verliefd op haar en zij kon zijn betere kant zien. Alec begon zich weer beter te voelen. Hij lachte weer meer. Hij hield van haar. Maar toen hoorde hij dat hij ingeslapen werd, hij wist dat zijn vader het expres deed. Alec wou dat Lisa mee ging, maar dat mocht en kon niet. Dat was het moment dat hij woedend werd en moest huilen. Hij hield zoveel van haar. Alec hield veel van Mattheas, maar niet op de manier als hij van Lisa hield. Hij huilde niet bij zijn begrafenis, maar toen hij het nieuws hoorde dat zijn relatie met Lisa verbroken moest worden, heeft hij gehuild. Alec weigerde en ging door met hun relatie. Op een dag was Lisa echter verdwenen. Alec zocht overal, maar kon haar niet vinden. Hij kwam erachter dat ze haar expres hebben weggestuurd in haar slaap. Alec was er kapot van een voor de laatste keer heeft hij gehuild. Daarna heeft hij dat nooit meer gedaan. Alec werd toen uitgehuwelijkt en is in slaap gebracht.
Extra’s:
-
Er zijn nog geen reacties.