Foto bij Hs 16 - Corvee (door Inge)

Omg, het spijt me zo dat ik zolang niks geschreven heb, maar ik zat er wel erg mee dus vanochtend heb ik me voorgenomen om binnen de week voor al mijn verhalen een nieuw hs te schrijven. Ik begin met rma omdat ik dat als mijn belangrijkste verhaal zie. Maar het is nu wel een klein hs omdat ik dus nog veel werk zal hebben en morgen komt mijn mainstreet een onverwacht spannende vakantie toe en ik kan niet wachten om het te lezen en donderdag mote ik nog ergens naar toe en dinsdag heb ik 2uur en een half muziekschool en vrijdag ook nog een half uur dus dit wordt een enorme uitdaging, maar ik ga ervoor!!
xx

Straks heb ik voor de eerste keer corvee met Sven. Ik heb geen idee hoe ik die drie weken vol zal houden. Zuchtend ga ik naar de eetzaal, die we schoon moeten maken. Sven is er al. Hij staat in het midden van de zaal te roken, wanneer ik binnenkom. "Ieks, stop daarmee!", roep ik vol afschuw uit. Eigenlijk is het geen afschuw maar bezorgdheid. Dat heeft te maken met een heel lang verhaal, dat ik probeer te vergeten, maar dat nu weer in me binnenvalt door de aanblik van de rokende Sven. "Al goed, al goed, miss op en top braafheid", zegt Sven en hij gooit de sigaret op de vloer en trapt hem open. "Klaar. Gaan we nu beginnen?" Ik zucht. "Nu mogen we ook nog een sigaret opkuisen." "Ach, zeur toch niet zo!", roept Sven uit, "Tijdens de optredens van de film 'For You', die door mijn vader werd geregisseerd, moesten we eens een dak kuisen, dat was wel wat anders dan hier. Dit is een karwei van niks!" Mijn interesse is ineens gewekt. "Heeft jouw vader 'For You', geregisseerd? Dat was mijn favoriete film tot The Hunger Games!" "Bij mij ook!", roept de jongen uit en hij haalt twee bezems uit de kast en werpt me er een toe. Ik lach. Misschien worden deze weken toch niet zo erg als ik gevreesd had....

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen