Foto bij Hs 56 - Aankomst in Carcassonne

Ok, niet echt zo'n goed hs

(door Silke)
Vandaag vertrekken we naar Carcassonne. Daarnet moest ik veel te vroeg opstaan en ontbijten, maar nu zitten we in een klein busje, richting Frankrijk. Rein zit naast me, het was even lastig om hem, met zijn rolstoel in de bus te krijgen, maar het is gelukt. Britney en Nils zitten vlak voor ons. We kunnen ze zachtjes horen fluisteren. Inge en Sasha zitten ook naast elkaar. Het is leuk om te zien hoe goed ze het nu samen kunnen vinden. Meneer Compton zit naast Shailene, vlak voor Inge. Hij leest één of ander boek over magie en Shailene speelt een game op haar mobiel. Ik deel oortjes met Rein. We luisteren naar Demons van Imagine Dragons.

Even later komen we aan in Carcassonne. Het regent. Enkele leerlingen van l' académie Sainte-Cécile wachten ons op onder paraplu's. Meneer Compton stapt uit en begroet een forse, kale man, die de directeur van de school blijkt te zijn. De buschauffeur laadt onze koffers uit en ik help Rein om de zijne te nemen. Ik zie Sven achter een lang, blond meisje staan. "Heee", schreeuwt hij, wanneer hij Inge ziet en hij loopt naar haar toe en geeft haar een knuffel. Het is nog zo leuk dat ze, ondanks alles nog steeds beste vrienden zijn. "C'est qui?", vraagt het blonde meisje en ze komt, met een grote, roze paraplu in haar hand naast Sven staan. "Ce sont Inge, Silke, Rein, Nils, Britney, Sasha et Shailene", stelt Sven ons voor. Ongelofelijk dat hij al onze namen nog weet, zijn geheugen kennende. "En dit is Julliette", zegt hij tegen ons en hij slaat een arm om het blonde meisje, Julliette dus. "Viens, les jeunes, on va!", schreeuwt de directeur en hij opent de grote poort van de school. De school is ondergebracht in een oud kasteel, en zeker door de donkere lucht en de regen bezorgt het gebouw me een beangstigend gevoel. Met een vreemd voorgevoel duw ik Rein vooruit door de poort, het kasteel in.

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyy

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Het is een leuk stukje hoor, ben benieuwd xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen