Bij het horen van het nieuws dat Aladdin gedood was, stapte Gunnulfsen naar voren om zijn mond te openen. Hij wist het voor elkaar de rust terug te laten keren in de menigte door op een verhoging te gaan staan en met zijn luide stem 'STILTE' te roepen. 'Er is vannacht opnieuw iemand overleden,' zei hij. 'Dit kan écht niet langer zo. We moeten erachter komen wie de dader is. Iedereen die vannacht iets verdachts heeft gehoord, laat het me alsjeblieft weten, zodat we de echte dader kunnen vinden.'
'Waarom wil jij dat weten?' klonk plotseling een stem vanuit de menigte. 'Wie zegt dat jij niet de slechterik bent? En dat je het wilt weten zodat je je nieuwe slachtoffer kunt kiezen? Zodat je kunt weten wie er vermoedens heeft en je die persoon uit de weg kunt ruimen?'
Gunnulfsen slikte. 'Nee... Nee, je begrijpt het niet.' Hij schraapte zijn keel. 'Allen, ik ben Koning Triton.'
Er klonk een luid geroezemoes, tot een andere stem klonk: 'Ik geloof er niks van!'
'Waarom zei je het niet eerder?'
'Je liegt!'
'Ik geloof je niet!'
Gunnulfsen sloeg zijn ogen neer. 'Laat het me bewijzen. Ik zal het water ingaan en als ik niet meer boven kom, weten jullie dat ik niet koning Triton ben. Ik zal laten zien dat ik een zeemeerman ben.'
Zo gezegd zo gedaan. Een stalen kogel werd aan de benen van Gunnulfsen gebonden, vastgemaakt met een sleutel. 'Over tien minuten gooien we de sleutel achter je aan,' zei één van de inwoners, 'en dan kun je jezelf losmaken als je werkelijk onder water kunt ademen.'
Gunnulfsen werd het water in gegooid en de inwoners wachtten ongeduldig tot de tien minuten voorbij waren. Onder water besefte Gunnulfsen echter dat hij in zijn huidige lichaam niet in staat was om onder water te ademen. Volledig in paniek probeerde hij zichzelf los te worstelen, maar tevergeefs. Zijn laatste gedachte was dat hij wenste zijn triton bij zich te hebben.
Toen de sleutel tien minuten later het water in gegooid werd, kwam er niemand boven water. Een Disneylander die goed kon zwemmen dook het water in en zette grote ogen op toen hij zag dat het werkelijk hun koning was geweest die nu levenloos in het water lag...

Gunnulfsen was...

Koning Triton


Weerwolf, je hebt tot dinsdag 22.00 uur om je slachtoffer door te geven. Doe dit door een privébericht te sturen naar zowel Kern als Athelstan.
Sneeuwwitje, je hebt tot dinsdag 22.00 uur de tijd om door te geven bij wie je de nacht wilt doorbrengen. Doe dit door een privébericht te sturen naar zowel Kern als Athelstan.

Reageer (2)

  • Marveldrake

    Oh! Ik was ervan overtuigd dat we de laatste wolf te pakken hadden.

    8 jaar geleden
  • Value

    Oh lol. :x
    — Go laatste wolf! U can do this (;

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen