Ik kijk rond. Hmm, voor een stad, is Whiterun niet bepaald druk. Het lijkt meer een groot dorp. Nou ja, het moet maar. 'Waar kan ik de Jarl vinden?' vraag ik aan Farkas. 'In Dragonsreach, het grote kasteel. Waarom moet je eigenlijk de Jarl spreken?' Ik zucht. 'Ik verblijf op dit moment in Riverwood. Maar de dreiging van draken heeft toegenomen, en nu is mij gevraagd geworden om de Jarl te vragen om soldaten te sturen. Ik doe alles om maar weg te kunnen komen uit dat dorp.' Farkas grinnikt. 'Wat is er zo grappig?' vraag ik hem. 'Je hebt een hele duidelijke mening. Dat siert je wel.' Ik begin heftig te blozen. 'Oh...eh...dank je. Nou, dan moet ik maar eens gaan. Bedankt voor de hulp.' Ik loop snel de trappen op. Dit is echt vernederend, Arwen. Raap jezelf bij elkaar, man. 'Hé Arwen!' Oh god, wat nu weer? Ik draai me om. 'Ja?' antwoord ik. Farkas komt naar me toegelopen. 'Mocht je beter willen leren vechten, kom dan naar Jorrvaskr. Daar huizen de Companions. Vraag naar Kodlak Whitemane. Hij zal je dan verder helpen.' Ik knik. 'Oké. Ben jij een Companion?' Hij knikt. 'Ja, al een redelijke tijd. Nou, succes met je opdracht. Ik hoop voor je, dat het lukt.' 'Dank je. Tot ziens!'
Ik kom aan bij het kasteel. Jezus man, wat een gebouw. Ik open de poort, en loop naar binnen. Wat een mooie hal. Zou dit echt door Nords zijn gemaakt? Het lijkt eerder het werk van elven. 'Wie ben je, en wat moet je?' Ik schrik op uit mijn gedachten. Voor me staat een Dark elf, volledig bewapend. Ze kijkt me vuil aan. 'Eh, ik ben Arwen Stenav, en ik zou graag de Jarl willen spreken, als dat kan.' 'Waarover gaat het?' vraagt ze. 'Gerdur uit Riverwood heeft me gestuurd, met het verzoek om soldaten naar Riverwood te sturen, met de toegenomen dreiging van draken.' Ze slaat haar armen over elkaar. 'Vooruit. Jarl Balgruuf zit daar, op zijn troon. Oh wee als je iets anders van plan bent. Ik ben de steward van de Jarl, en ik bescherm hem met mijn leven. Is dat duidelijk?' Ik knik. 'Ja, mevrouw.' Ik loop door, richting de Jarl. Ik zie hem al zitten. Hij is in gesprek met een andere man. Ik loop naar voren. 'Proventus, ik ben op dit moment meer bezorgd om die draak, dan om de burgeroorlog. Je moet met me eens zijn...' De man knikt. 'Natuurlijk, hoogheid. Echter, Ulfric Stormcloak wordt ongeduldig.' Balgruuf zucht. 'Dat interesseert me vrij weinig, Proventus.' Dan heeft hij me opgemerkt. 'En? Wie hebben we hier?' Hij gaat een stuk rechter zitten. 'Goedendag, Jarl Balgruuf. Mijn naam is Arwen Stenav. Ik kom uit naam van Gerdur van Riverwood. Ze heeft het verzoek, om soldaten naar Riverwood te sturen.' Balgruuf knikt. 'Aha. En waarom zou ik soldaten naar Riverwood moeten sturen?' vraagt hij. 'De bewoners zijn bang voor de draak die is gespot in Helgen. Ik snap het wel, want ik vond het zelf ook geen prettige ervaring.' Verbaasd kijkt Balgruuf me aan. 'Jij was in Helgen toen het gebeurde? En je hebt het overleefd?!' Ik knik. 'Ja, ik heb de draak gezien. En hij was redelijk groot.' Balgruuf zakt terug in zijn troon. 'Hmm, dat verandert de zaak. Het is erger dan ik dacht. Ik willig je verzoek in. Ik zal soldaten sturen naar Riverwood.' Hij staat op. 'Kom met me mee. Er is misschien iets wat je voor me kunt doen.' Ik zucht. Lekker dan. 'Natuurlijk.' Ik loop hem achterna. 'Farengar! Ik heb iemand voor je.' Ik zie een lange gedaante aan komen lopen. Dit moet de hofmagiër zijn. 'Arwen, dit is Farengar. Vertel hem graag alles wat je weet over de draak.' De man komt op me aflopen. 'Heb jij echt de draak gezien? Vertel me alles wat je weet!' Ik slik even. Hij is wel erg geïnteresseerd. 'Nou, ik was op dat moment toevallig in Helgen. Ik was op doorreis. Er werden mensen terechtgesteld. Op een gegeven moment, uit het niets, verscheen er een draak.' 'Hoe groot was hij?' Hoe moet ik dat uitleggen? 'Ik weet niet precies hoe groot, maar hij was zeker groter dan een reus.' Farengar knikt. 'Ja, dat sowieso. Welke kleur had hij?' 'Hij was zwart.' Verbaasd kijkt hij me aan. 'Zwart? Weet je dat zeker?' Ik knik. 'Ja, dat weet ik zeker.' Farengar loopt naar zijn boekenkast, en haalt er een boek uit. Hij begint wild te bladeren. 'Wat is er mis?' vraagt Balgruuf. 'Ik heb nog nooit van een zwarte draak gehoord...Tenzij....Oh, dat is niet goed. Dat is zeker niet goed.' Balgruuf zet een stap naar voren. 'Wat is er, Farengar?' De magiër schudt zijn hoofd. 'Nee, dat kan niet waar zijn. De enige draak waarvan bekend is, dat hij helemaal zwart is...is Alduin.' Wie is dat nou weer? 'Alduin? De wereldeter? Weet je dat zeker?' vraagt Balgruuf. 'Het kan niet anders, heer.Het einde der tijden is gekomen.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen