Foto bij Hs 85 - Big Secret

(Door Sven)
Ik ben net weg uit het ziekenhuis. Ik lig nu op een bank in de hal van RMA. Shailene en de anderen hebben nu les maar ik moest nog wat rusten van de dokters. Sinds dat gesprek met Juliette en Claire heb ik aan bijna niks anders meer gedacht. Ik vind het tijd om er achter te komen wat ze te zeggen hadden dus ik open mijn telefoon en bel Claire. Als ik het me goed herinner hebben ze nu een uurtje vrij.
Na enkele keren overgaan wordt er opgenomen.
"Téléphone de Claire", hoor ik Juliettes stem zeggen.
"Heey Sven here", antwoord ik ,"How are you?"
Ik hoor haar opgelucht ademhalen ,"Oh Sven!"
Ik haal mijn wenkbrauwen op ,"You don't sound ok at all. And where is Claire? What's going on, Juul?"
"I'm here!", hoor ik Claires stem zeggen.
"Oh hey", begroet ik haar. Ze zwijgen even.
"Are you still going to tell me what's happening or not?"
Ik hoor hen even lachen, daarna zwijgen ze weer. Ik heb nu echt het idee dat er iets ernstigs aan de hand is.
"Uhm this isn't something easy", zucht Juliette ,"But Claire told her parents by un texto et when you téléphonais we pensions it was them. That's why I answered, because she was afraid."
Ik knipper even met mijn ogen. Claire bang?
"Tell me."
Even blijft het stil dan mompelt Claire: "I love Juliette."
Ik haal mijn schouders op, ook al kunnen ze dat niet zien, "Yeah, I know, you guys are best friends."
"No", zucht Claire ,"I lóve Juliette."
Mijn ogen worden groot ,"Wait, you guys are gay?"
Even moet ik mijn lach inslikken. Dit is best hilarisch. Juliette en Claire zijn de meest populaire meisjes van die hele school. Ze hebben iets gehad met zowat elke jongen die ze kennen. Ik heb eens een roddel gehoord dat Juliette iets met haar broer had gehad. En deze twee zijn lesbisch?
"Wait, what happened to all those boys?", vraag ik.
"That wasn't sérieux", mompelt Juliette ,"I didn't like any of them. Claire and I are dating from the very first moment we saw la autre. When I moved here from America, she was the only one who wanted to talk to me and just... things happened."
Opeens vraag ik me af waarom Juliette geen goed Engels kan als ze in Amerika is opgegroeid maar ik besluit dat het er niet toe doet.
"So, now, you told your parents?", vraag ik.
"Yeah, Claire did. When we first called you, we wanted your advice, cause you are sort of the king of love."
Ik glimlach bij hun compliment. Ze mogen dan niet op jongens vallen, ze blijven zo leuk.
"We're so afraid of what everyone will say about us. I mean, everyone uses gay as a bad word. No one will still like us, after we told. Please, help us."

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen