Foto bij Hs3: Arrie

Dit zijn wij drieën als we lol hebben, maar die is nu een beetje ver te zoeken (vooral bij Mem).

Ik kijk raar op als Mem opgefokt de eetzaal komt binnenstampen en naast me komt zitten. "Wat is er?" vraag ik. "Wat denk je?!? Ik heb een super ego aanvoerder, ben hier met alleen alïens en WE ZIJN ONTVOERD!!!" schreeuwt ze boos. "Duidelijk, maar de training zou toch niet zo erg zijn geweest?" zegt Kyky opgewekt. "Nee, niet met zo'n alïenteam." zegt Mem weer chagrijnig. "Ik denk eerlijk gezegd dat het geen alïens zijn, ze zijn aardig en ik denk niet dat ze iemand of iets uit het niets kwaad zouden doen." zegt Kyky en ze gaat verder met eten. Ik kijk Kyky met grote ogen aan. Oké, ik moet toegeven ik haat het hier niet maar twijfelen of het alïens zijn, dat doe ik niet. Het zijn gewoon alïens! "Het zal wel." zeggen ik en Mem in koor en zoals altijd als dat gebeurt grinniken er een paar mensen omdat we zo synchroon lopen. "Maar kijk eens, wat ik heb weten te bemachtigen." zegt Mem daarna trots, waarna ze haar mobiel de lucht in steekt. Ik twijfel of ik dit goed- of af- moet keuren. Aan Kyky's gezicht te zien kan ik het beter afkeuren. "Vanavond bellen we Raimon." zegt Mem blij. "Word je echt alleen daar blij van? Kan je hier niet gewoon het beste uit maken?" probeert Kyky. "Ja en nee." zegt Mem en ze begint te eten. Dan komt Xavier aangelopen. "Hey, Kyky. Misschien kan je bij Genisis erbij komen zitten, dat is een soort van traditie, teamgenoten bij elkaar. Snap je?" zegt hij, waarna hij, Kyky aankijkt. "Uuuhm... Vinden jullie het erg?" vraagt ze aan mij en Mem. Wij schudden ons hoofd en ze loopt samen met Xavier weg. Even later komt ook Gazel. Hij heeft ongeveer dezelfde boodschap als Xavier en als ik Mem aankijk is het enige wat zij zegt "kan ik weer terug gaan naar dat oude: mijn vertrouwde lonerschap." Ik zeg snel "bedankt." en loop met Gazel mee. Als ik Torch, op Mem af zie lopen, denk ik meteen: O-oh... Dat gaat niet goed. Ik zie dat Torch zich inhoud en het netjes vraagt. Mem schud koppig haar hoofd, waarna Torch haar aan haar arm begint te trekken. Dat had hij niet moeten doen. Want Mem gooit een tomaat recht in Torch zijn gezicht en schreeuwt zo hard dat iedereen het hoorde "nu is je gezicht net zo rood als je haar!!!" Dan draait ze zich om en eet verder een vieze Torch achter zich latend. Even later zie ik hoe Mem Torch een doekje geeft en die twee in een gesprek raken, waarna Torch rustig bij Mem aan de tafel gaat zitten, deze keer zonder geschreeuw. Ik glimlach, en denk: het kan dus toch nog anders......

Als ik en Mem terug op onze kamer zijn en we aan het wachten zijn op Kyky vraag ik maar: "hey, Mem. Jij en Torch kunnen het volgens mij nog best goed met elkaar vinden." "Joah... Ik denk dat vrienden er niet in zit. Misschien net zoals bijna heel Raimon was in het begin: iemand om alleen mee te kunnen dollen en meer niet." antwoord Mem. "Ik denk dat Kyky van een kant wel gelijk heeft, we moeten het beste ervan maken en we kunnen dat niet zonder vrienden." zeg ik tegen Mem die zucht. Dan stapt Kyky binnen. "Doei Xavier!!!" roept ze de gang op en er komt een harde "doei!" terug. Kyky gaat zitten en pakt de telefoon die op het bed ligt. Wauw, zag Mem dit nou echt niet aankomen. "Deze ga ik terug aan Vader geven." zegt ze en ze loopt weg. Wauw, zo heftig had ik ook niet verwacht. Wat gebeurt hier!!! "KYKY NEE!!!" roept Mem en ze slaat het mobieltje uit haar handen die op de grond valt. Ik pak hem op en hij doet het nog. Ik tik het nummer van Nathan in en mijn vinger blijft boven de knop 'Bellen' hangen. "Bel dan!" zegt Mem. "Nee, niet doen." zegt Kyky maar uiteindelijk wint mijn verlangen om Raimon weer te spreken het en ik zet de telefoon op luidspreker. "Yesss..." zegt Mem en ze ploft naast Arrie neer. "Met Nathan." klinkt de telefoon. "Met Arrie, Mem en... Kyky." zeg ik, ik wacht even bij Kyky omdat ik niet wist of zij genoemd wil worden, maar ze knikt dat ze dat fijner vind. "Ooh, wacht even. Ik zet hem op luidspreker," *klik*, "Hallo!!!!!!" schalt het dan door de hele kamer. "Hoi." zeggen ik en Mem. "Waarom hoor ik maar twee stemmen?" vraagt Nathan. "Hoi..." zegt Kyky zacht. "Kyky, is er iets?" vraagt dan een onbekende stem. Hoe wist hij wie Kyky was?!? "Dit is Hurley, hij is nieuw bij ons." legt Jude uit. "Hoi." zeggen we nu alle drie. "Om te antwoorden op je vraag: als we betrapt worden kunnen we waarschijnlijk heel Alius schoonmaken." zegt Kyky. Ik weet dat er meer is en ik zie aan Mems gezicht dat zij dat ook weet. Ik zie tranen in Kyky's ogen opkomen. "We moeten helaas ophangen omdat er volgens mij iemand aankomt, doeg-doeg." zeg ik en ik hang op. Ik loog niet want inderdaad een paar seconden later komt Xavier binnen. "Hey, er is een filmavond komen jullie?" vraagt hij. "Misschien een andere keer!" zeggen we met zijn drietjes in koor waardoor Xavier in de lach schiet. "Het is echt niet duidelijk dat jullie zusjes zijn." zegt Xavier sarcastisch. "Hah...hah... Wat een leuk sarcasme!" zegt Mem en Xavier reageert erop "de jouwe ook." dan verdwijnt hij weer om de hoek en is het onze beurt de deur te sluiten voor Kyky en ervoor te zorgen dat zij niet weggaat. "En nu ga je ons uitleggen waarom jij net bijna moest huilen?" zeg ik. "Ja, ik ben het niet vaak met je eens maar je blijft mijn zus." doet Mem er een schepje bovenop. Kyky's mond gaat open en weer dicht. Dan gaat ze op bed zitten en begint te vertellen over een onderwerp die ik nooit had kunnen raden...

Reageer (1)

  • Samanthablaze

    HURLEY!!!!!! (H)

    Ik ben benieuwd waarover...

    Snel verder!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen