Ik zit samen met Claude op de badkamer van Kyky, Arrie en mij. We hebben het oogpotlood van Kyky in beslag genomen en zijn allemaal snorretjes op elkaars gezichten aan het teken. Totdat we Xaviers stem op de gang horen: "Kyky!!!" "Gaan we kijken?" vraag ik met een duivelse lach. Claude knikt en we lopen naar de gang. Kyky staat om de hoek en gebaart naar ons dat we stil moeten zijn maar, alsof we het gepland hadden, we roepen tegelijk: "Xavier, Kyky zit hier. Om het hoekje!!!" We schieten in de lach als Kyky de gang uitvlucht. "Ze ging die kant op," zeg ik als Xavier aan komt gelopen. "Bedankt," zegt hij en hij loopt weg. En omdat ik en Claude dikke stalkers zijn gaan we ze stalken, mijn grootste hobby. "Kyky wacht nou even!!!" schreeuwt Xavier keihard. Maar in plaats van te reageren rent ze alleen maar sneller. Xavier en Claude geven op maar ik blijf Kyky stalken. "Kyky, je blijft staan! Xavier is er niet meer en je gaat me nu uitleggen wat er is!!!" beveel ik haar en ze stopt. Ze kijkt vluchtig om zich heen en als ze ziet dat ik echt alleen ben draait ze zich om naar mij. "Ik weet het niet!" zegt ze wanhopig en ze begint te huilen. "Wacht, niet huilen, wat is er nou?" Ik doe een onhandige poging haar te troosten. "Ik weet het niet meer. Vind ik nou Xavier of Jude leuk?" huilt ze. "Kom even zitten en begin vanaf het begin," zeg ik alsof ik een huilende kleuter moet troosten, wat eigenlijk ook wel zo is (gnagna). "Eerst dacht ik dat ik Jude leuk vond maar bij Xavier is dat gevoel sterker, ik denk dat ik hem leuk-leuk vind en Jude gewoon als BFF beschouw," zegt ze rustig. "Nee, je vind Jude leuk. Je mag niet zo'n alïen leuk vinden," zeg ik geschrokken. "Dat beslis jij niet. Maar ik ben er wel uit, het is Xavier," zegt ze ineens zelfverzekerd en ze loopt zo weg. Vreemd...

Ik loop dus ook maar terug naar mijn kamer en als ik binnenkom is Kyky er niet, alleen Arrie die een beetje bleekjes ziet. "Weet je al dat Kyky verliefd is op Xavier," mompel ik. Ze knikt en zegt: "hoe moeten we haar ooit terug brengen naar Raimon?" vraagt Arrie. "Ik heb geen idee," antwoord ik terwijl ik, ik weet het dit is nieuw, nadenk over wat we kunnen doen. "En dat terwijl ik net het perfecte ontsnappingsplan heb," mompelt Arrie triomfantelijk. "Dat meen je niet! Vertel!" schreeuw ik enthousiast. "Alleen het moet vanavond..." zegt ze en ik weet meteen wat ze bedoeld: dan moeten we Kyky achterlaten. "Ik wil Kyky niet achtergelaten," zegt Arrie. "Maar er zijn toch wel meer momenten?" vraag ik wanhopig. "Nee, vanavond is een oefenwedstrijd: Genisis tegen Diamond Dust, kijken of we een alleenstaand team mogen blijven, en dat wil niemand missen, zelfs Vader niet," zegt Arrie. "Dus..." zeg ik want ik snap er niks van. "Dan ziet niemand ons als we weggaan," zegt Arrie en ik kijk voor me. "Ja, maar... Kyky," fluister ik en Arrie knikt. Dan komt Kyky binnen. "Hoi," zegt ze opgewekt. "Waar kom jij vandaan?" vraagt Arrie. "Training, vanavond wedstrijd. Jullie komen toch ook?" vraagt ze blij. "Nou..." mompel ik. "Wat? Wat is er?!?" zegt ze gestrest. "Ik en een ontsnappingsplan maar dat moet vanavond..." antwoord Arrie voor mij. "Nee, ik ga niet mee. Ga maar alleen," zegt ze als ze boos weer weg stampt. "Die is natuurlijk meteen weer boos," merk ik op. "Vanwege Xavier," vult Arrie mij aan. "Wij gaan wel vanavond, Kyky redt zich wel," zeg ik tegen Arrie en zo vertrekken we naar de eetzaal.

Dit is de laatste avond dat ik hier zit, bij Torch en alle anderen. Ik heb hier best een leuke tijd gehad maar wil heel graag terug naar Raimon. Alleen Torch... hij was mijn eerste echte vriend. Ik laat een briefje voor hem achter. Ja, dat is wat ik doe en omdat we de eerste wedstrijd van de Chaos tegen Raimon hebben gewonnen zie ik hem tenminste nog een keer en dan kan ik ook eindelijk Shawn weer zien! Ik weet dat Arrie en Kyky gelijk hebben over Shawn maar toegeven... nooit van mijn leven... Ik word door Torch ruw uit mijn gedachtes geschud. "Hey, Mem. Is er iets? Je lijkt een beetje afwezig," zegt hij en er klinkt wat instemmend gemompel. "Mem, ik weet dat de wedstrijd van Arrie en Kyky belangrijk voor je is, maar we hebben vanavond training," voegt Torch eraan toe. "Uuuhm... oké," zeg ik maar, waarna ik opsta. Ik kan hier niet langer blijven zitten wetende dat ik wegga dus ga ik maar terug naar mijn kamer.

Na een kwartier of zo komt Arrie binnen. "Hey, ik heb me ziek gemeld voor de wedstrijd," zegt ze en dan ziet ze dat ik in mijn voetbaltenue op het bed zit. "Wat ga jij doen?" vraagt ze argwanend. "Torch zei dat er vanavond een training was en ik wil hem en het team ook niet verraden," zeg in langzaam. "Ik heb hier lang over nagedacht. Dit is mijn beslissing, ik blijf bij Alius! "Jij ook al, ook goed dan ga ik wel alleen!" roept Arrie boos. En zo begint ze haar tas in te pakken.

Na een halfuur stilte word er op de deur geklopt. "Mem, kom je!" hoor ik Torch zijn stem. "Ja, een momentje!" roep ik terug. "Dit betekent voor jou: vertrek," zeg ik zacht tegen Arrie en ik knuffel haar. De tranen staan in mijn ogen ik wil haar niet kwijt maar loop dan toch de deur uit, naar de training...

Reageer (2)

  • Duendes

    Nee! Ja! Nee! Wacht, wat... NU WEET IK HET NIET MEER!!!!!!!
    Ik ship Kyky en Xavier te erg, maar op Alius blijven terwijl haar zusjes gaan... en Mem en Torch kunnen niet uit elkaar gaan, BFF FOREVAAAHH
    Maar... maar... Arrie ineens laten vallen kan ook niet... ugh dilemma... snel verder!

    7 jaar geleden
  • Samanthablaze

    DRAMAAAAA

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen