DE EERSTE OPDRACHT


Opdracht:

Jullie gaan het eerste deel voor de arena beschrijven. Van de boete tot de parade. Deze opdracht is nog een oefenopdracht, maar het cijfer dat je haalt wordt afgerond en dat wordt het cijfer van je privésessie.

In de opdracht wil ik zien:

      + De boete
      + De treinreis
      + Het correctiecentrum
      + De parade

Eventueel:

      + Een stuk thuis, voor de boete
      + Je afscheid
      + De aankomst in het Capitool (hoe begroeten de mensen je?)


Waar ik op ga letten:

      Verhaallijn ~ 30 punten
Hier kijk ik of je verhaal klopt. Ook let ik hier op of je de opdracht hebt gevolgd, en ik let op de originaliteit. Gebruik je niet precies dezelfde situatie als Katniss? Is je achtergrondverhaal - als je dat hebt - wel origineel? Soms is het origineler om geen zielig "pruillipverhaal" te doen. Maak je karakter eens bad ass!
Let ook goed op of je aantal lootjes in de boete bol wel klopt!

      Interpunctie & Spelling ~ 20 punten
Spreekt voor zich.
      Zinsconstructie ~ 5 punten
De opbouw van je zinnen. Of het klopt, en hoe het klinkt.
      Sfeer ~ 10 punten
Welke sfeer straalt je boek uit en klopt dit met het soort boek? En schrijf je niet eerst alsof het een comedy is, dan een roman en dan een horrorverhaal?
      Lengte ~ 5 punten
Spreekt voor zich. 1 punt is duizend woorden, 5 punten is tienduizend woorden of meer.
      Kwaliteit ~ 10 punten
Dit is een ander punt dan verhaallijn. Is de kwaliteit van je verhaal goed? Hoe gebruik je woorden, hoe laat je heftige dingen gebeuren?
      Totaalindruk ~ 20 punten
Spreekt voor zich


Deadline e.d.:

Deadline:
30 juni

Bonus (5 punten):
23 juni

Deadline om jokers in te zetten:
29 juni

Minimaal aantal woorden:
1000

Maximaal aantal woorden:
15000


Voor vragen en het inzetten van jokers kan je mij PB'en. Je kan altijd je rol nog veranderen in het topic, maar zorg wel even dat je dit aan de anderen doorgeeft. We hebben ook een Whatsapp chat waarin je makkelijk kan overleggen, dus wie erin wilt kan mij zijn/haar nummer PB'en. Momenteel zitten er al 10 anderen in de chat.






Er vallen hier bij nader inzien twee tributen af

Reageer (3)

  • Duendes

    Bet wel fancy plaatjes trouwens, die had ik nog niet gezien :')

    7 jaar geleden
  • Incidium

    Miss moet je ff aanpassen dat er toch niemand afvalt omdat er een paar zich al af hebben gemeld :/

    7 jaar geleden
  • inktzwart

    Even een vraagje: Wat was het correctiecentrum eigenlijk ook alweer? (Het is zo'n twee jaar geleden dat ik de boeken las...)

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen