Alle biomes worden verlicht door een lamp die zonlicht nabootst. Als het "nacht" wordt, dimpen de lichten, en "'s ochtends" gaan ze weer aan. Om middernacht verschijnt het capitoolembleem voor elk team persoonlijk: ze weten niet waar dit vandaan komt, alleen dat het er is.

Teamconcept

(Dit mogen jullie citeren in jullie verhaal omdat hetzelfde door een "stem" wordt verteld voordat ze beginnen met aftellen)
"Jullie hebben in de catacomben allemaal verschillende kleuren shirts gekregen die met slechts één andere tribuut matcht, kijk maar naast je (matchende tribuut staat op het platvorm ernaast). Jullie zijn vanaf nu aan elkaar gebonden als bondgenoten tot jullie door de dood worden gescheiden. Jullie mogen elkaar niet vermoorden en moeten bij elkaar in de buurt blijven. Verder dan honderd meter kunnen jullie niet komen, en wie zijn teamgenoot vermoordt zal zelf ook een zekere dood sterven. Veel plezier, en mogen de kansen immer in je voordeel zijn."

Sleep de kaart naar een nieuw tabblad voor de volledige grootte


1 centimeter op de kaart is een halve kilometer in het echt. Iglo's, huisjes e.d. kunnen mogelijk niet helemaal op schaal zijn. (Esra verbetert me en zegt: "Er klopt helemaal niets van, dat weet je toch?")



Arena + de Hoorn des Overvloeds

De Arena is rechthoekig en in het midden staat de hoorn. Vanaf de hoorn lopen vier gangen die een recht verbinding vormen naar de biomes (water, ijs, vuur en aarde -- en nee, begin nou niet Avatar te citeren). Buiten de biomes zijn allemaal gangen waar je makkelijk in kan verdwalen. Het Capitool kan gangen openen of juist weer sluiten. Boven elk kruispunt hangt een kompas waarmee je je kan oriënteren. Onthoud wel dat het kompas je tribuut misschien niet meteen opvalt omdat het op het plafond zit.

De hoorn is een grote, zilveren replica van de oude Hoorn des Overvloeds uit de mythologie. Op ongeveer vijftig meter afstand van de hoorn staan de tributen en de cirkel heeft dus een diameter van 100 meter. De donkeroranje delen zijn gevuld met lava, dus pas op dat je niet uitglijd (ja, ik heb het tegen jou, Parveen).

De rare kleurtjes op de kaart van de volledige arena geven aan voor wie het gevaarlijk is. Zo is het in het noorden gevaarlijk voor team rood, bordeauxrood en oranje. De biomes zijn veilig voor de mitulanten van de windrichtingen.

LET OP: De tributen krijgen niet te horen dat het alleen in dat gebied gevaarlijk is, dus óf ze komen er nooit achter, óf ze moeten het zelf ontdekken.


AARDE

In de biome aarde vind je in het midden een grote boom (die te vergelijken valt met de Amity-boom uit Divergent). Op vijftig meter afstand van de boom is een dikke laag bosjes waar je je doorheen moet wurmen om er te komen. De boom zelf is geweldig - er groeit elk soort fruit aan wat je je maar kan voorstellen en zelfs aardbeien (speciaal voor onze Alex)!

Rondom de bosjes is eerst een veld van c/a 150 meter met boterbloemen en verder naar buiten wordt de biome gevuld met olifantsgras (heel hoog soort gras + Esra zegt: #GOOGLEMAAR) waartussen giftige en niet-giftige granen groeien. De ingang van de biome is bij het pijltje en rechtstreeks te bereiken vanaf de hoorn.

Maar 's nachts wil je niet in de biome zijn. Er lopen mutilanten rond die de vorm van je grootste angst aannemen - je zwakte.

Het fruit aan de boom bederft exact 24 uur na het plukken


IJS

De ijsbiome is te betreden bij de pijl, waar je meteen stuit op een klein, ijskoud meer dat ontstaat door de rivier die daar eindigt. Het water stroomt weg door een afvoerputje onderaan waardoor je er niet in kan zwemmen. De donkerblauwe delen op de kaart zijn reliëfgebieden.
De iglo's hebben een diameter van 10 meter. In elke iglo valt eten te vinden, maar alleen als niemand anders het eten heeft meegenomen.

Het is 10 graden in de ijsbiome, waardoor de tributen er niet dood kunnen vriezen met hun dunne kleding. Het ijs/de sneeuw is wél koud.


WATER

De waterbiome bestaat uit een meer met zoet water, een zwart strand en een schiereiland met een vissershut(je). Door de stalagmiet/tieten (idk) lijkt het altijd te regenen.


VUUR

In de vuurbiome staat in het midden een grote vulkaan. In principe is de vulkaan niet gevaarlijk, behalve elke dag om exact zes uur 's ochtends. Dan begint deze te borrelen en "barst hij uit", wat vooral betekent dat de lava naar beneden stroomt. Het wordt niet gespoten. In het midden van de vulkaan is een soort cilindervormige ruimte waarin zich een kist bevindt. Je hoeft alleen maar je wens hardop te zeggen en je krijgt het. Eén wens per dag per tribuut. In de kamer - als de deur dicht zit - ben je veilig voor de lava, maar als je erin zit en de lava komt omhoog zit je er wel een uur vast.

Buiten de vulkaan kan je gewoon lopen, maar er zitten wel scheuren in de grond waardoor je bijv. brandwonden op kan lopen.

Reageer (9)

  • Effy_Stonem

    Alle biomes worden verlicht door een lamp die zonlicht nabootst. Als het "nacht" wordt, dimpen de lichten, en "'s ochtends" gaan ze weer aan. Om middernacht verschijnt het capitoolembleem voor elk team persoonlijk: ze weten niet waar dit vandaan komt, alleen dat het er is.

    Is er dan wel een maan? Of dat niet?

    7 jaar geleden
  • ProngsPotter

    Het capitool embleem staat wel aan de lucht, right?

    7 jaar geleden
  • ProngsPotter

    Melis, probeert je zwakte je ook te vermoorden? Of niet eens?

    7 jaar geleden
  • ProngsPotter

    Melissa, schijnt in de ijsbiome de zon? Zoja: dan wordt je namelijk verblindt door het felle licht. De zon weerkaatst op al het wit, wat ervoor zorgt dat je werkelijk verblind wordt. Dus ik hoop op bewolking :'D

    7 jaar geleden
  • ProngsPotter

    Melis, kan je het kompas op het plafond nog eens uitleggen?
    -IS er bij elke deur gwn een ding dat zegt NOORD
    -Staan er fancy lijntjes op het plafond, langs de stalagmieten ofz?
    -Heeft het kompas een kleur?

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen