Foto bij Chapter 8

We lopen terug de zaal in. 'En, Altmer? Heb je een keus kunnen maken?' vraagt Harkon. Vaerel knikt. 'Ja, dat heb ik. Ik accepteer uw gift.' Met open mond kijk ik hem aan. 'Huh?' hoor ik Bokul zeggen. 'Wat een goed nieuws,' zegt Harkon. Serana lijkt ook niet goed te weten wat te doen. Zo te zien had zij dit ook niet verwacht. Meent hij dit nou? 'Voor de rest van jullie geldt dat jullie zonder gevaar mijn kasteel kunnen verlaten. Onthoudt dat jullie vanaf nu prooi zijn. Altmer, ik verwelkom je in ons midden. Wat is je naam?' 'Vaerel, heer.' Harkon knikt. 'Goed.' Hij richt zich weer op ons. 'Het lijkt me het verstandigste dat jullie vertrekken, prooi.' Ik slik even. Ik kijk nog even naar Vaerel. Wat is hij van plan? 'Oké dan. Bedankt voor het veilige vertrek.' Ik draai me om en loop de zaal uit.
Ik stap uit de boot. Ik wacht even op de rest. 'Meen je dit nou?' zegt Bokul. 'Heeft hij zich aangesloten bij die bloedzuigers! De Dawnguard zal hier niet blij mee zijn.' Shakari knikt. 'Inderdaad. Nooit gedacht dat Vaerel zoiets zou doen.' We kijken naar het kasteel. Het is gehuld in mist. 'Wat doen we nu?' vraagt Bokul. 'We gaan terug naar het fort en vertellen Isran wat er gebeurd is. Dan mogen ze het zelf oplossen. Ik wil hier niks mee te maken hebben.' Geschokt kijkt Shakari me aan. 'Arwen! Hoe zit het dan met Vaerel? Moet hij niet geholpen worden?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee. Het was zijn eigen keus.' We lopen richting Solitude. Het is een paar dagen lopen naar het fort, dus we kunnen het beste in Solitude overnachten. 'Denk je...Denk je dat hij ze gaat bespioneren?' Ik kijk naar Bokul. 'Bespioneren?' Bokul knikt. 'Ja, precies. Proberen achter hun geheimen te komen, door te doen alsof hij een van hun is. Het lijkt me gekkenwerk, maar het zou kunnen dat dat zijn eigenlijke plan is.' Verbaasd kijk ik hem aan. 'Bokul heeft een sterk punt, Arwen,' zegt Shakari. Ik kijk weg. Zou het? Zou hij maar net alsof doen? Maar hij is nu een vampier. Een volbloed vampier. Hij is een slaaf van Molag Bal. Het is absoluut gekkenwerk. Hij zei zelf tegen... Heeft hij dan tegen me gelogen? Ik ga op een steen zitten. Ik moet het even op een rijtje zetten. Het is gekkenwerk. Maar aan de andere kant, waarom zou hij een vampier willen zijn? Ik zou geen dienaar van Molag Bal willen zijn. Nee dank je. 'Wacht maar, voor je het weet, is hij weer terug,' zegt Bokul. 'Maar dan is hij wel nog steeds een vampier,' antwoord ik. Ik ga staan. 'Ik moet onderzoek doen. Gaan jullie maar terug naar het fort. Als Isran het vraagt, zeg maar dat er niks te vinden was in die grot. Ik moet naar High Hrotgar, met Paarthurnax praten.' Shakari knikt. 'En hoe denk je zo snel daarnaartoe te gaan dan?' vraagt Bokul. 'Od Ah Viing!' De grond trilt. 'Oh ja...' zegt hij. 'Ik doe het liever niet, maar de tijd dringt. Vaerel is misschien in gevaar. Ik weet niet hoe hij er nu aan toe is.' In de verte hoor ik Odahviing. Ik zie hem aan komen vliegen. Hij landt vlakt naast me. 'Hoe kan ik u dienen, thuri?' Ik klim op zijn rug. 'Naar High Hrotgar, naar Paarthurnax. Ik moet hem dringend spreken.' 'Alleen de Dovahkiin?' vraagt hij. Ik knik. 'Deze keer wel, vriend.' Hij knikt. Hij neemt een aanloop. Hier gaan we dan. 'Als jullie klaar zijn, kom naar Ivarstead!' roep ik ze na.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen