We kijken elkaar aan. Zullen we het doen? Nu is onze kans. 'Laten we dan maar gaan,' zeg ik. Serana knikt. 'Oké, ik zal wel voor gaan.' We lopen achter haar aan. 'Hier is de deur. Voor zover ik weet, weet niemand anders van deze deur. We moeten snel zijn.' Snel lopen we naar binnen. Achter ons valt de deur dicht. Het is hier pikkedonker. 'Ik zie niks!' zegt Bokul. 'Wacht maar,' zeg ik. Snel gebruik ik mijn magelight. Een kleine lichtbol verschijnt. Het is niet veel, maar we kunnen wat zien. We lopen een trap naar boven. 'We zijn er zo,' zegt Serana. Opeens staan we stil. Ze opent een deur. Ze gebaart dat we stil moeten zijn. 'De kamer van mijn vader ligt hier vlakbij. We moeten heel stil zijn.' We sluipen naar binnen. Serana steekt snel een paar kaarsen aan. Ze begint te rommelen in het bureau. 'Wat zoeken we precies? Enig idee?' vraagt Ancano. 'Iets wat als aanwijzing kan...Wacht eens even.' Ze haalt een boek tevoorschijn. 'Dit boek...Gaat over het binnentreden van de Soul Cairn.' 'De wat?' vraagt Bokul. 'De Soul Cairn. Een andere dimensie. Het is moeilijk uit te leggen wat het is.' Ancano knikt. 'Ja, het is een plek waar verloren zielen naartoe gaan. De meeste zielen gaan naar Atherius. Die wat echter geraakt worden door bepaalde spreuken, gaan naar de Soul Cairn. Het is een levenloze plek, geregeerd door de Meesters.' Ik kijk Serana aan. 'Denk je dat je moeder daar is?' vraag ik haar. Serana zucht. 'Dat moet wel. Ik zou niet weten waarom ze anders dit boek heeft.' Ze bladert verder. 'Hier staat in hoe we het portaal kunnen openen. Er is echter een probleem... Het is onmogelijk voor stervelingen om de Soul Cairn te betreden, tenzij...' 'Een deel van hun ziel in een Soul gem wordt gestopt,' zegt Ancano. Serana knikt. Vaerel kijkt zijn broer verbijsterd aan. 'Hoe weet jij dit?' vraagt hij. Ancano kijkt hem aan. 'Iedere necromancer weet dit. Ik heb in het verleden wat geëxperimenteerd. Laten we het daarop houden.' Serana pakt een paar voorwerpen uit een lade, en legt ze in een cirkel. 'Oké, om het portaal te openen, hoef ik alleen nog een mengsel te maken van een paar ingrediënten. Ze liggen hier, wacht even.' Ze pakt nog een paar spullen en begint ze te mengen. 'Oké, het mengsel is klaar,' zegt Serana. Ze pakt een paar Black Soul gems. 'Goed, gaat iedereen mee?' Ze kijkt even rond. 'Ik denk het wel,' zegt Bokul. Ze knikt. 'Oké dan. Ik zal een deel van jullie ziel in deze gems stoppen. Wie wil eerst? Als we terug zijn, zal ik jullie ziel weer herstellen.' Ik stap naar voren. 'Ik ga wel eerst.' Serana knikt. 'Oké dan. Stil blijven staan. Je zult je hierna wat zwakjes voelen, maar dat is normaal.' 'Zorg nou maar dat je mijn drakenziel niet beschadigd!' bijt ik haar toe. 'Als dat gebeurd, hebben we een heel groot probleem, begrepen?' Ze knikt. Ik sluit mijn ogen. Ik hoor haar wat mompelen. Ik voel een lichte schok zodra haar spreuk me raakt. Ik word duizelig. Ik voel me opeens zwakker. Ik open mijn ogen. Ik zie hoe een van de soulgems oplicht. Zo te zien is het de grootse. 'Hmm, dat moet door je drakenziel komen,' zegt Serana. 'Probeer eens je Stem te gebruiken,' zegt Shakari. Ik haal diep adem. 'Fus!' Ja, dat werkt nog. Serana lijkt tevreden te zijn. 'Mooi zo, wie is de volgende?'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen