Ik loop het clubhuis binnen en kijk rond, er zijn allemaal mensen die ik niet ken. Mijn oog valt op een jongen die tegen de muur staat aangeleund, hij heeft een bruine kuif met een witte streep en ziet eruit alsof het hem allemaal niks boeit. Maar van de andere kant... Ik weet niet naar er is iets aan die jongen dat maakt dat ik... Ik... Het gevoel heb dat er meer bij hem aan de hand is. Ik weet het niet goed. Jude kijkt zuur naar hem dus ik heb zo'n idee dat hij hem kent. "Hé, Jude!" roep ik. Jude komt op me afgelopen. "Wie is dat?" vraag ik als ik naar de jongen wijs. "Dat is Caleb Stonewall," zegt hij nors. "Waarom krijg ik het idee dat je hem niet mag?" vraag ik. "Hij was de aanvoerder van Royal Academy Redux," zegt hij zuchtend. Pijnlijk! "Sorry, dat wist ik niet," zeg ik als ik wegloop. Coach Hillman staat ondertussen op een geïmproviseerd podium en begint zijn toespraak. Ik let er niet zo op totdat ik het woordje: FFI hoor. Eigenlijk is het een afkorting maar goed. Het komt er dus op neer dat we twee teams gaan vormen en dan tegen elkaar gaan spelen om te kijken wat het team voor het FFI word. Ik kijk nogmaals rond en zie Jordan staan. "Hey, Jordan!" roep ik zonder na te denken. Hij kijkt mijn kant op en ik zie dat uitdrukking op zijn gezicht veranderen. "Waarom kijk je zo... raar naar me?" vraag ik als ik naast hen sta. "Je bent beter dan mij dus is het best raar dat je hoi zegt," antwoordt hij. Ik denk weer terug aan Alius en begin te lachen. "Hier geld dat niet, voor jou niet en voor Xavier, Mem, Arrie en mij ook niet," zeg ik. Ik loop naar Xavier toe als ik hoor dat we beiden in een ander team zitten. Ik en Mem zitten gelukkig wel bij elkaar. Ik kijk Xavier droevig aan en hij begint te lachen! "Het is maar een wedstrijd, maak je niet zo druk," zegt hij. "Je hebt gelijk, ik ga je gewoon inmaken," antwoord ik strijdlustig. "Als ik een goal doorlaat dan ben ik dood," hoor ik Darren achter me mompelen. Hij zit in mijn team dus draai ik me om en leg een hand op zijn schouder. "Nee, als je er een doorlaat dan verliezen we een punt, deze wedstrijd gaat niet om winnen maar je kwaliteiten laten zien," zeg ik bemoedigend. "Elke wedstrijd gaat om winnen," hoor ik achter me. "Wat heeft dat te betekenen, Caleb!" zeg ik venijnig als ik me omdraai en hem zie. "Niet veel, gewoon precies wat ik zeg," antwoord hij. Ik ben alweer vergeten in welk team hij zat en ik hoop van harte niet bij mij. Arrie zit wel bij Xavier maar dan heb ik tenminste geen stomme trucjes van Mem zoals: pass de bal, terwijl ik in het andere team zit. Arme Arrie. We moeten ons omkleden, krijgen we opgedragen. Ik, Arrie en Mem lopen naar ons kleedlokaal en ik kan zo raden dat de jongens niet gewend zijn een deur dicht te maken want hun deur staat wagenwijd open. Mem gebaart naar ons dat we ze gaan laten schrikken en zo tellen we op onze vingers af. 3... 2... 1... "Betrapt!!!" roepen we met zijn drieën als we in de deuropening springen. Ze kijken ons ongelovig aan. Wij staan schaterlachend in de deuropening. Caleb koopt langs ons. "Dan moeten ze maar niet zo sloom doen," mompelt hij als hij langs ons loopt waardoor ik nog harder moet lachen. Geen van hun brengt het op om de deur dicht te maken. Dan haalt Mem haar mobiel tevoorschijn en maakt een snelle foto, alleen staat haar flits aan waardoor ze het doorhebben. Ze springen meteen in de stress. "Verwijderen!!!" roepen ze door elkaar heen. Ik kan op Mems telefoon zien dat ze de flits uit heeft gezet en nu aan het filmen is. Ik schiet in de lach en iedereen kijkt ons raar aan. Dan hebben ze door dat Mem filmt. Ze rennen allemaal op Mem af en ik denk niet na maar ren het kleedlokaal in. "Gooien!" roep ik. Mem kijkt om haar heen maar gooit hem dan. Een beetje te langzaam. Ik moet naar voren sprinten om hem te pakken te krijgen maar hij wordt voor mijn handen weggedraaid door Xavier. "Geef terug!" roep ik. Hij houd hem boven zijn hoofd en ik begin te springen maar kom er steeds net niet bij. Dan zie ik dat we best dicht bij de bank staan en ren erheen. Ik klim erop en spring boven op hem. Ik pak de telefoon af en sta schaterlachend op. "Moest dat?" vraagt Xavier als hij moeizaam overeind komt. "Vragen werkte niet," zeg ik als ik in de lach schiet. Ik let even niet op en dan heeft Nathan hem. "Arrie, jou beurt!" roep ik. Arrie word rood maar rent toch op Nathan af. Ze tackelt hem verrassend makkelijk en pakt de telefoon. Nathan geeft zich niet zo snel gewonnen en pakt de telefoon weer. Zo rennen ze nog een tijdje achter elkaar aan. Ik ga naast Mem staan. "Mijn telefoon..." mompt ze. Shawn heeft van dit alles gebruik gemaakt en loopt aangekleed en al de kleedkamer uit. "Waar ga je heen?" vraagt Mem. "Niet meedoen," zegt hij. "Please, help me," zegt Mem met puppy-ogen. Shawn zucht maar loopt dan toch naar binnen. Hij kan niet in actie komen of coach Hillman komt al binnen. "Geef die telefoon aan diegene van wie die is en Kyky, Mem en Arrie, opzouten dit is de jongens kleedkamer," zegt hij boos. We krijgen de telefoon terug van een beteuterde Nathan. "We hebben gewonnen," zeg ik met een knipoog naar Xavier. "Wacht maar," antwoordt hij. Zo lopen Mem, Arrie en ik giechelend weg...

Reageer (1)

  • DeNaamIsGideon

    Nog geen reacties?!
    Mijn kan's!
    FIRST!
    Leuk hoofdstuk

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen