Ik kijk Mem verbaasd na. 'Wacht, Mem! Ik wil de badkamer!' Shawn rent snel langs me en zoeft zo de trappen op. Kyky en ik kijken elkaar hoofdschuddend aan. 'Arme jij en Nathan,' zegt Kyky lachend. 'Dat gaat nóg een discussie worden.' Ik glimlach. 'Jep. Maar het komt wel goed. Toch, Nathan?' Nathan knikt naar me. 'En anders slaapt Mem gewoon één nachtje bij jou. En Shawn eentje bij mij.' Mijn ogen worden groot. 'Wat wil je dan? Dat Mem bij mij komt en Shawn bij jou?' Lacht hij. Ik word rood. 'Nou... Uhm... Laat die twee het nu maar gewoon uitvechten. Het komt wel goed. En anders moeten ze, en dan vooral Mem, maar leren om iets te delen.' Kyky grinnikt en kijkt dan naar Xavier. 'Zullen wij dan maar naar onze zespersoons kamer gaan, Xavier?' Xavier glimlacht en knikt. Dan lopen ze samen de trap op en horen we een kamerdeur dichtgaan. 'Zullen wij dan ook maar, Arrie?' Nathan steekt zijn hand naar me uit. Ik knik en pak zijn hand vast. We lopen de trap op en worden bij getackeld door Mem en Shawn, die met deken en al langs ons rennen. '-Nee! Ik slaap boven, Shawn! Want ik ben eerder!' Schreeuwt Mem hard, als ze bijna over haar deken heen struikelt. Nathan en ik kijken elkaar verbaasd aan. 'Hoezo: Boven?' Nathan en ik lopen snel naar de nieuwe kamer van Shawn en Mem en lopen naar binnen. 'W-Wat?' Er staat een groot stapelbed in een hoek van de kamer. Mem en Shawn zitten met zijn tweeën in het bovenste en kibbelen over- Ik sla met mijn hand tegen mijn voorhoofd. 'Jongens, houd eens op. Jullie hoeven toch geen ruzie te maken om wie boven slaapt?' Zeg ik. Ze draaien hun hoofden naar ons toe. 'Hebben wij om jullie hulp gevraagd?' Vraagt Mem bijdehand. Ik grijns. 'Nee. Maar zo te zien kunnen jullie wel wat hulp gebruiken. Niet?' Shawn knikt twijfelachtig, maar Mem blijft haar hoofd koppig heen en weer schudden. 'Pff,' ik haal mijn schouders op. 'Sorry, Shawn. Maar als zij niet wil, gaat het niet lukken.' Ik draai me om en pak de deur alvast vast. 'Dan ga ik maar,' zeg ik, hopend op dat Mem me smeekt om haar en Shawn toch te helpen. Maar dat doet ze niet. 'Je vergeet Nathan,' zegt ze grijnzend. Ik zucht hoofdschuddend en laat de deur weer los. 'Kom op, jongens. Wissel dan gewoon om de dag.' Shawn knikt. 'Kan.' 'Dan slaap ik vandaag boven!' Roept Mem meteen. Shawn kijkt me vragend aan. Ik haal mijn schuiers op en bijt op mijn lip. 'Ik zou haar maar haar zin geven, want verder dan al om de dag te wisselen ga je haar niet krijgen.' Mem knikt en gooit zo al Shawns spullen van boven naar beneden. 'Zo! Da's ook weer opgelost!' Ik draai met mijn ogen en loop de kamer uit. Nathan komt me lachend achterna gelopen. 'Ik denk niet dat Mem en Shawn geschikte kamergenoten voor elkaar zijn. Wat denk jij?' Ik haal mijn schouders twijfelend op en knijp mijn ogen tot spleetjes. 'Of juist wel. Aangezien Shawn rustig is en Mem totáál niet, kan hij haar misschien iets... Nou, ik weet het niet. Maar je snapt wat ik bedoel, toch?' Hij knikt. 'Hey! Wat was er deze keer aan de hand?' Kyky en Xavier komen zwaaiend naar ons toegelopen. 'Er is een stapelbed op hun kamer. En nu waren ze ruzie aan het maken om-' 'Wie boven mocht?' Raad Xavier. Ik knik. 'Jullie kennen ze veel te goed.' 'Dat is waar. Maar ze maken het ons ook wel heel erg makkelijk,' grijnst Kyky. 'Wat jullie nu dan nog gaan doen?' Vraagt Nathan dan. 'We wilden eigenlijk nog even naar Mem en Shawn gaan.' 'Ik zou ze even met rust laten,' zeg ik. 'Als ik jullie was zou ik ze gewoon even met zijn tweeën opgescheept laten zitten. Als er iets mis is komen ze toch wel vanzelf.' 'Nou,' Kyky kijkt teleurgesteld naar de grond, 'ik wil ze zo graag zien ruziën.' 'Ja?' Ik sper mijn ogen wagenwijd open. 'Ik niet. Ik moet vanavond nog op een kamer naast ze slapen. En aangezien Mem al zo druk is door al die Aquarius, zal het sowieso al moeilijk worden om in slaap te vallen. En als ze dan ook nog eens gaan ruziën,' ik haal diep adem, 'wordt dat slapen al helemáál niets!' Nathan legt zijn handen op mijn schouder. 'Rustig maar, Arrie.' Hij kijkt Kyky en Xavier aan. 'We kunnen toch ook gewoon even rustig wat anders gaan doen? Zullen we anders even op de kamer van mij en Arrie gaan zitten? Dan kunnen we Mem en Shawn wel horen ruziën, maar kunnen we ook ons eigen ding doen.' We kijken elkaar aan en knikken instemmend. 'Oké, dan.'

We zitten al een tijdje op mijn en Nathans kamer Doen-Durf-Of-Waarheid te doen. Het was in het begin nogal onrustig aan de andere kant van de muur. Maar het is nu toch wel dodelijk stil geworden, merk ik. 'Het is wel erg stil aan de andere kant, hé?' Vraagt Kyky op hetzelfde moment. Nathan knikt. 'Bijna om je zorgen te moeten maken.' 'Zullen we even gaan kijken?' Stelt Kyky voor. 'Zouden we dat nu wel moeten doen?' Zeg ik twijfelachtig. Kyky haalt haar schouders op. 'Ach, waarom niet? Misschien hebben ze wel gevochten en zijn ze allebei flauwgevallen,' grijnst ze. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. 'Goed, dan. Laten we dan maar even gaan kijken.' We staan op en lopen naar de deur van de kamer van Shawn en Mem. 'Wie durft?' Grijns ik. 'Laat mij,' zegt Kyky enthousiast en ze duwt de klink naar beneden. 'Waarom is het zo stil?' Vraagt ze, zodra de deur open is. Shawn en Mem draaien hun hoofden geschrokken naar ons om. Ze liggen beide in hun eigen deken gewikkeld naast elkaar op de grond, met een ipad in hun midden. 'Zo-zo,' grijnst Kyky. 'Hebben jullie het gezellig?' Shawn en Mem kijken ons onschuldig aan. 'Hey! Nu maken we eens géén ruzie, is het nog niet goed,' zegt Mem verontwaardigd. 'Wat zijn jullie nu dan aan het doen?' Vraag ik. 'Gewoon, een film kijken. Niet goed?' Zegt Mem weer. 'Nou, jongens,' Kyky kijkt ons allemaal grijnzend aan, 'dan gaan wij maar weer. Toch?' We knikken en Kyky loopt de kamer uit. Wij volgen haar voorbeeld en lopen haar achterna weer terug naar de kamer van Nathan en mij. We gaan weer op de grond zitten en kijken elkaar zwijgend aan. 'Het kan dus toch anders tussen die twee,' zegt Nathan. 'Zoals ze daar zo lagen doet me een beetje denken aan Mem en Torch. Dat waren ook eerst geen echte maatjes. Maar nu zijn het beste vrienden.' Ik knik en glimlach. 'Beste vijanden, hé?' Kyky grijnst. 'Ook goed.' 'Hadden die twee dan niks?' Vraagt Nathan verbaasd. Ik kijk naar hem om. Wat maakt hem dat uit? 'Nee,' zegt Xavier. 'Heel eerlijk denk ik dat Mem dat ook liever nog niet heeft.' Ik schud mijn hoofd. 'Zullen we niet gewoon verder met Doen-Durf en dat andere?' Vraag ik dan geërgerd. Nathan, Kyky en Xavier knikken enigzins geschrokken van mijn geërgerde toon. 'Jij was,' Kyky knikt naar me. 'Toch?' Ik knik en kijk naar Nathan. 'Nathan, wat wil je?' 'Uhm... Waarheid.' Ik zucht en bijt op mijn lip. Eigenlijk wil ik het hem helemaal niet vragen. Gewoon omdat ik bang ben voor het antwoord. Maar ik wil het gewoon weten. En wel nú. 'Vind jij Mem leuk?'

Reageer (3)

  • DeNaamIsGideon

    pam pam pam

    7 jaar geleden
  • Samanthablaze

    Pff... Als hij haar echt leuk vind zou hij waarschijnlijk rood worden en toch nee zeggen, want dit zijn altijd de Truth or Dare momenten waar iemand tóch gaat liegen...

    7 jaar geleden
  • Duendes

    Het moment van de waarheid... tam tam TAAAAAAAAMMMM

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen