Foto bij Geheim 25

“Aanvallen!” riep Christophe ineens en viel Sarah vanachter aan, wat ze maar nipt kon pareren. “Een duel met een meestervechtster, dat wil ik niet missen!” zei hij vrolijk en Sarah draaide met haar ogen. Ze gooide Nicola’s zwaard weg en richtte haar aandacht op Christophe. Het was duidelijk dat ze minder geconcentreerd moest zijn in een gevecht met Christophe, dit ging gewoon om het plezier. Maar Nicola moest en zou wraak krijgen…

Hij had zijn zwaard gepakt en deed alsof hij gewoon toekeek, maar op het moment dat Sarah dicht in zijn buurt kwam, viel hij haar meteen aan. Sarah, totaal verrast, kon het maar nipt ontwijken en viel op de grond. Nicola stampte tegen haar gewonde arm en met een kreet van pijn liet ze haar zwaard vallen. Meteen werd er geroepen dat het oneerlijk was en Nina wou gaan ingrijpen, maar ze vielen stil toen ze zagen dat Sarah Nicola met haar benen op de grond kreeg en zijn zwaard afpakte. Ze stond snel terug recht en hield de punt tegen zijn keel. Voor de tweede keer was hij verslagen.

Pas toen Nicola het afdroop naar zijn kamer, net als de bediendes die weer aan het werk gingen, vroeg Christophe weer: “Kunnen we ons duel voortzetten? Met Dennis erbij?” Voordat Sarah kon protesteren, vielen beide mannen haar aan en ze kon maar nipt ontwijken en pareren. “Jongens, zouden jullie haar niet beter laten rusten? Nicola heeft haar ook wel wat toegetakeld…”, zei Nina bezorgt en de jongens besloten dan maar verder de vechten tegen elkaar. Ondertussen nam Nina Sarah mee naar binnen.

“Gaat het wat?” vroeg Nina en Sarah knikte. “Voor zover het goed kan gaan…”, zei ze en meteen begon Nina te tieren: “Wat voor een ongelooflijke stomkop is hij nu! Zomaar iemand aan vallen! En nog gebruik maken van die zwakke plek! Ik…” “Nina, hij had ook ergens gelijk. Er waren geen regels afgesproken en hij wou wraak. Het is dus ook deels mijn schuld”, zei Sarah en Nina schudde haar hoofd. “Dan nog, hij had dat niet mogen doen…”, mopperde ze nu.

Op Mars en Jupiter regende het pijpenstelen en konden ze niet naar buiten, behalve Niels. Nicola zagen ze in deze twee dagen niet, hij was aan het mokken in zijn kamer. Verliezen van een vrouw, het was een schande, een regelrechte schande…

De dagen erna tot en met Neptunus was het weer terug goed, niet te warm of te koud. Een zacht briesje zorgde voor de nodige verkoeling en de leden zaten terug buiten in het nu terug heldergroene gras. Enkel Sarah was nergens te bekennen in deze dagen. Ach ja, het zij zo…

“Waar is Sarah?” vroeg Nina op Neptunus. Ze begon zich zorgen te maken. Hopelijk was er niets met haar aan de hand of zo. “Ze is waarschijnlijk in haar kamer of in het laboratorium…”, zei Dennis schouderophalend. “Ontspan Nina, kom er gezellig bij zitten!” zei Christophe vrolijk en dat liet Nina zich geen twee keer zeggen. Ze glimlachte breed en kwam naast Christophe zitten, wie haar betrok in het gesprek dat aan de gang was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen