Ik kan het niet geloven, BRYCE IS HIER!!!!!! Nu pas merk ik hoe erg ik hem heb gemist. Ik kijk hem aan. "Bedankt dat jullie zijn gekomen, waarom kwamen jullie?" vraag ik. "Kyky, heeft ons uitgenodigd," zegt hij. Ik draai me om. "Jij sneaky, beste zus van de wereld," zeg ik als ik haar ook een knuffel geef. Nathan kijkt me boos aan, is hij nou jaloers. Shawn kijkt ook verdrietig naar Mem. "Maak je geen zorgen, Claude vind haar leuk maar hij heeft een behoorlijk blauwtje gelopen," fluister ik in zijn oor als ik terug naar Bryce loop. "We moeten NU bijpraten!" roep ik. "Eerst die horrorfilm, welke is het geworden?" vraagt Gazel aan Kyky. "Horror?" vragen ik en Mem tegelijk aan Kyky. "Jep," zegt ze als ze Netflix opstart en Sinister opzoekt. 16+ horrorfilm. "Ik heb extra geen 18 gepakt," zegt ze met een knipoog naar mij en Mem. We gaan zitten. Mem tussen Shawn en Claude in en ik naast Bryce. Kyky nestelt zich helemaal tegen Caleb aan. Ze is zo erg! Ik geef haar een duwtje tegen haar been. Ik zit op de grond en niet echt dichtbij dus veel stelt het niet voor. Dan begint de film...

De film is nu een half uur bezig en het is zo erg. Ik kijk achter me en zie dat Claude steeds dichter op Mem gaat zitten. Ze schuift aan de kant totdat ze tegen Shawn aanzit. Ze kijkt beiden jongens ongemakkelijk aan en gaat dan in het midden zitten. Shawn kijkt helemaal niet bang. Maar Claude... Tja... Die doet het zowat in zijn broek. Dan komt er een jumpscare. Ik schreeuw en duik in elkaar... Tegen Bryce. "Sorry," fluister ik. "Geeft niet," fluistert hij als hij een arm om me heen slaat. Ik haal ongemakkelijk zijn arm van me af en ga weer rechtop zitten maar zodra de volgende jumpscare komt kruip ik, helemaal in elkaar gedoken tegen Bryce op. Claude en Mem hebben elkaar ondertussen stevig vast en doen alsof ze dood gaan. En Caleb en Kyky lachen iedereen uit. Ik kruip iets naar Shawn toe, maar schrik zodra er weer geschreeuwd word. ''Als je Mem nu tegen je aantrekt zal ze dat echt niet merken. Die is toch veel te bang,'' fluister ik zacht. ''Maar Claude waarschijnlijk wel.'' Ik knik begrijpelijk. ''Daar heb je misschien gelijk in. Maar vanavond is ze vast ook nog bang. En Bryce en Claude gaan na de film jammergenoeg weer weg, dus-'' ''Ik snap wat je bedoelt, Arrie. Ik zal eraan denken,'' fluistert hij terug. Ik glimlach en ga weer terug naast Bryce zitten. Zodra er weer iets van bloed te zien is duik ik geschrokken in Bryce zijn armen. ''Het is nep, Arrie. Rustig maar.'' Hij kijkt me aan en glimlacht. ''Ik ben gewoon bang.'' ''Dat hoeft niet. Ik ben toch bij je?'' Ik grinnik. ''Dat is waar.'' Ik laat me tegen hem aanzakken en kijk even rond. Kyky ligt nog steeds heerlijk dicht tegen Caleb aan. Stelletje kleffe mensen. Ik kijk verder en zie dat eigenlijk iedereen wel ontspannen zit. Mem en Claude zijn een uitzondering. Die hebben elkaar nog steeds vast, alsof ze elkaar straks nooit meer zullen zien, maar natuurlijk worden ze eerst van een klif af gestort. Zodra er nog een jumpscare komt, klamp ik me aan Bryce zijn shirt vast en Mem en Claude springen op. ''Wij zijn hier weg!'' Ze rennen naar buiten en we horen de grote, houten voordeur dichtklappen. Kyky en ik kijken elkaar hoofdschuddend aan. ''Drie. Twee. Een.'' Mem en Claude komen weer naar binnen gerend. ''Het is buiten net een echte horrorfilm! Het is zo donker! En het waait echt hard! E-'' "Ga zitten, jongens. En houd jullie klep dicht," zegt Kyky. Mem gaat weer terug naast Shawn zitten. En zodra Claude ook weer naast haar zit, trek ze hem én Shawn tegen zich aan. Shawn kleurt rood. Ik glimlach. Ik schrik van het geschreeuw in de film. Ik spring geschrokken nog dichter tegen Bryce aan. En kijk over mijn schouder. En zie hoe Mem haar gezicht in Shawns haar heeft begraven en hoe Claude zijn gezicht dan weer in Mems haar heeft gelegd. Mem gaat vanavond echt niet kunnen slapen. Maar zij heeft Shawn, aan wie ze zich kan vast klampen en bij in de armen kan kruipen. En Nathan ligt ook nog op die kamer, en Mem en Nathan zijn vrienden, dus dat moet ook wel goed komen. En ik? Wie heb ik? Nu niemand. Want Kyky en Caleb gaan vanavond denk ik op Calebs kamer liggen. Ik slik. En Bryce is dan alweer weg. Dus dan ben ik alleen! Ik ga ook bang zijn. En ik zweer dat als ik echt te bang word, dat ik bij Mem, Shawn en Nathan ga liggen. Hun reactie gaat me dan echt niets uitmaken.

De film is afgelopen, maar er komt een laatste jumpscre die ik niet echt leuk vind. "Ik kan en durf dus waarschijnlijk niet meer alleen te slapen," mompel ik. "Ik kan hier blijven logeren en dan 's ochtends wegglippen," zegt Bryce. "Oké, hoe wil je dan wegglippen?" vraag ik. "Denk je echt dat ik geen souvenir van Alius heb. Ik heb een Aliusbal kunnen meenemen en ik kom om half elf naar je toe. Welke kamer?" legt hij snel uit. "Zeventien, tot zo!" zeg ik lachend en dan loopt Bryce met Claude- die zich aan hem heeft vastgeklampt- weg. Mem zit nog na te trillen op de bank. En Shawn probeert haar te troosten, of hoe ik het ook moet noemen. "Ze vermoord je niet als je haar een knuffel geeft, en ze zal er niks achter zoeken," hoor ik Kyky zachtjes tegen Shawn zeggen. Dan slaat Shawn een arm om Mem heen. Mem snift zacht en gaat dan tegen hem aan liggen. Ze heeft haar gezicht weer in zijn haar verborgen en heeft zich met beide handen aan hem vastgeklampt. EEN MINUUT LATER SLAAPT ZE!!! Shawn kijkt verbaasd toe naar hoe Mem in zijn armen in slaap is gevallen. Niet te geloven.

Reageer (10)

  • Duendes

    #Mawnn
    Alleen ik ship Kyky en Caleb niet echt, gewoon omdat ze zo egoïstisch doen... Ze hebben echt wel door dat ze hem kwetsen...
    Oh en Mette, je had gelijk. Mem en Cassi zijn allebei extreem naïef xD ze zouden elkaar moeten ontmoeten!
    Join de haat-aan-horrorclub!

    7 jaar geleden
  • Kyonakoenen

    Caky :D :'D

    7 jaar geleden
  • Opperbibbsie

    Ja, precies! Heel veel shipnames.
    xD

    #Caky
    #Shmem #Mawn #Mewn

    7 jaar geleden
  • Kyonakoenen

    Omg... SHIPNAMES!!!

    7 jaar geleden
  • Kyonakoenen

    Mette had een leuke bedacht voor Caleb en Kyky, al bij een vorig verhaal. Caky. Cake, het klinkt zoveel als eten <3

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen