De training is eindelijk afgelopen. Iedereen loopt langzaam naar binnen. Iedereen behalve Mem en Shawn. Ze lopen lachend weg. Dan zie ik Kyky opeens achter ze aansluipen. Dat kind is echt een nóg grotere stalker dan ik al dacht. Zal ik er dan ook achteraan gaan? Om Kyky in de gaten te houden. En heel misschien Mem en Shawn. Ik grijns en ren snel naar Kyky toe. Ik ga stilletjes achter haar staan en leg dan mijn handen op haar schouders. ''Serieus, Kyky?'' Ze draait zich geschrokken om. ''Wat? Arrie? Jij ook?'' Ik glimlach. ''Ik moet jou toch zeker een beetje in de gaten houden?'' ''Daar heb je misschien wel een beetje gelijk in,'' grinnikt ze en ze draait zich weer naar Mem en Shawn om. Ze lopen niet heel snel, dus zijn ze ook gemakkelijk bij te houden. "Kijk,'' fluistert Kyky, als ze me aantikt en naar Shawn en Mems handen wijst. Shawn laat zijn vingertoppen voorzichtig over de rug van Mems hand gaan. Ze glimlachen lief naar elkaar en Shawns wangen kleuren langzaam weer wat rood. Maar dat ziet Mem natuurlijk niet. Ze blijft toch een van de naïefste wezens die op deze planeet rondwandelen. Ik hoor Kyky gniffelen en ik sla haar zacht op haar rug. ''Sorry.'' Ze kijkt me even verontschuldigend aan en kijkt dan weer terug. Mem en Shawn hebben hun vingers in elkaar gehaakt en gaan nog dichter naast elkaar lopen. Maar ze zeggen niets. Niet veel later komen we bij het strand aan. Mem trekt Shawn lachend achter zich aan en ze rennen met hun tenue nog aan de zee in. Het duurt niet lang voordat Kyky ook de zee in wilt rennen. Ik kan haar nog net op tijd vastpakken. ''Hier blijven, jij. Geef Mem en Shawn nu ook wat tijd.'' ''Hoe bedoel je?'' Kyky kijkt me vragend aan en ik lach. ''Wij geven jou toch ook de tijd met dat soort dingen?'' Ze knikt en we gaan samen achter een paar bosjes zitten. Ik laat me tegen een grote palmboom aanzakken. "Hoe zit dat nu eigenlijk met jou en Xavier?" Kyky zucht. ''Niet jij ook al. Mem begon daar toen straks ook al over. Dus alsjeblieft.'' ''Sorry. Maar ik vraag het me gewoon af. En daarbij kan ik er niets aan doen dat ik het niet zo op Caleb heb.'' ''Net zoals Mem, dus,'' zucht Kyky. ''Dus Mem en ik zijn het toch over sommige dingen eens?'' Grijns ik. ''Over jongens misschien.'' ''Nou... Daar is Mem nog steeds iets koppiger in dan ik. Maar in de mensen die we niet mogen kunnen wij het dus blijkbaar wel eens zijn.'' Kyky kan er niet echt om lachen. Ik rammel haar lachend door elkaar heen. ''Kom op, Kyky. Ik maak maar een grapje.'' ''Ja-ja, het zal wel. En jij dan met Bryce.'' ''Hoezo? Ik doe toch helemaal niets?'' Kyky grijnst. "Nu nog niet, nee." Ik zucht en draai me weer naar de zee om. Shawn heeft Mem boven zijn hoofd getild en laat haar boven het water zweven. Alleen hun silhouetten zijn te zien. En je hoort Mem tot hier gillen van plezier. Maar als je een tekstje bij dit plaatje zou zetten, zou het zomaar een reclamefolder voor een vakantieland kunnen zijn. Ik kijk weer naar Kyky. Die haar telefoon tevoorschijn heeft gehaald. Ik rol met mijn ogen. ''Serieus, Kyky?'' ''Wat? Dit soort momenten moeten toch zeker vastgelegd worden op camera?'' "Dat heeft ze toch ook niet bij jou... Wacht eens even! Jawel, dat deed ze wel. Dat heeft ze nog hij mij gedaan. Dus ga je gang," zeg ik beduusd. Shawn en Mem komen het water uit. Mem is nu ook helemaal rood. Shawn loopt weg om twee ijsjes te halen- dat kunnen we horen- en Kyky loopt op Mem af. "Mem, kom eens hier," zegt ze, als ze ook weer terugloopt samen met Mem. "Hoelang staan jullie daar al?" Vraagt Mem meteen. "Vanaf dat jullie zijn weggelopen. Maar dat is helemaal niet interessant! Ik heb veel leuker nieuws: Shawn vindt je leuk!" Gil ik hard. Zo dat is er ook uit. Ik ben zo slecht in geheimen bewaren.

Het is nu al een minuut stil en dan zegt Mem eindelijk wat. "Kyky, is dit waar?" Vraagt ze. "Ik heb belooft niks te zeggen... Maar aangezien je lieve tweelingzusje, hier, het al heeft gedaan, ja," ratelt ze, terwijl ze me behoorlijk beschuldigend aankijkt. "Ik geloof jullie niet," zegt Mem dan koppig en ze steekt haar neus in de lucht. "Dat komt omdat je te naïef bent. En niet ziet, wat je niet wilt zien. En kom op, Mem. Je gaat me niet vertellen dat jou niks is opgevallen aan Shawn, en dat je hem zelf niet leuk vind," zegt Kyky bijna beschuldigend naar Mem. Shawn staat nog steeds in de rij voor een ijsje. "Ja... Nou.. Maar... Shawn vond toch iemand anders leuk?" Vraagt ze dan. "Om een geheim te bewaren, moet je soms liegen," zeg ik. "Daarom deden jullie zo raar en toen na de film... Dat was geen droom!" Roept ze. Ik en Kyky barsten in lachen uit. "Dacht je nou echt dat het een droom was?" Schatert Kyky. "Ja, maar ik ga nu met Shawn praten," zegt ze. "Niet zeggen dat ik het zei, zeg maar dat je het merkte aan zijn gedrag," roep ik haar nog achterna.

Zodra Shawn terug is, begint Mem het gesprek. En ze draait er kennelijk niet omheen, want Shawn wordt al snel vuurrood. Hij geeft Mem het ijsje en loopt weg. "Hohoho, teruglopen. Ze vindt jou ook leuk! Zeker weten!" Roep ik, als ik hem bij zijn kraag pak en omdraai. "Wie van jullie heeft het gezegd?" Vraagt hij redelijk boos. Kyky wijst mij beschuldigend aan. Ik kijk kennelijk ook heel schuldig, want niet veel later heeft Shawn zich losgemaakt uit mijn greep. "Maar je had belooft niets te zeggen! Nu weet ze dat ik haar leuk vind." Shawn kijkt beschaamd naar beneden. "Rustig maar, Shawn-" Kyky pakt Shawns shirt vast en drukt hem tegen een palmboom. "Jij gaat nu met mijn zusje praten. Wamt anders breek je dadelijk haar hart! En ik zweer... dan breek ik jou neus!" Zegt Kyky boos. Shawn kijkt me een beetje angstig aan en ik haal mijn schouders hulpeloos op. Maar na een tijdje loopt Shawn weer terug naar Mem. Ze kijken elkaar ongemakkelijk aan. Arme zij.

Na een tijdje loopt Mem weer weg. "HO! Waar ga je heen?" Vraagt Kyky. Ik hou me deze keer maar stil. "Ik wil hier even over kunnen nadenken," zegt ze. "Je hebt genoeg tijd gehad. Voor jou geld hetzelfde als voor hem: jullie vinden elkaar leuk. Dus als jij zijn hart breekt, dan breek ik je neus," zeg ik. Mem rolt met haar ogen. "Ik vind hem helemaal niet leuk-" "Als jij zijn hart breekt, breek ik jou neus," herhaalt Kyky streng. Mem loopt langzaam terug. "Hoe vaak moet ik daarmee nog dreigen?" Vraagt Kyky. Ik haal mijn schouders op. "Ik heb geen idee. Maar ik zou Mems neus maar niet breken. Want je weet hoe ze is." Kyky grijnst en dan kijken we weer naar Mem en Shawn. Het zijn net twee schaduwen, maar je kunt elke beweging volgen. We kunnen geen woord verstaan van wat ze zeggen. Maar we zien wel dat ze steeds dichter bij elkaar gaan staan. "Gaat ons kleine zusje dan eindelijk haar eerste zoen krijgen?" Vraagt Kyky, met een ik-wil-popcorn blik. Ik schud zuchtend mijn hoofd en kijk weer naar Shawn en Mem. Shawn buigt voorzichtig iets naar voren en legt zijn lippen op die van Mem. Mems ogen worden zo groot als schoteltjes en ze trilt een beetje. Shawn legt zijn handen liefelijk in haar nek, en langzaam stopt Mem met trillen. Ze heeft haar armen ietwat onwennig naast zich neer hangen. Maar ze lijkt dit alles nog niet zo erg te vinden, want Shawn rent niet weg met een bloedneus. "OOH!" Roepen ik en Kyky vertederd in koor. "Geen harten en geen neuzen gebroken!" zegt Kyky bijna triomfantelijk. Maar dan gebeurt er iets vreemds...

Reageer (4)

  • Duendes

    HARTENDIEVEN!
    Ik ship het, maar ik verwacht drama...

    7 jaar geleden
  • DeNaamIsGideon

    Alsjeblieft verpest het niet!
    #SHMEM #MAWN
    U GUYS CAN DO THIS!

    7 jaar geleden
  • Samanthablaze

    Harten... Hartendieven... *instant fangirl-mode*

    Oh jee... Ik vrees voor drama

    7 jaar geleden
  • Amberfoster

    LEEES VOER (H) kyona je maakt mijn dag goed meid

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen