Jep, we gaan beginnen!
Even een kleine uitleg over de klassen, wie zit bij elkaar, dat soort dingen!

Derde klas: Saturno en Spica. (ze heeft een klas overgeslagen : ) )
Vijfde klas: Regulus en Robinia.
Zesde klas: Spranka.

Het eerste hoofdstukje is door de ogen van Spica geschreven.

Als ik 's morgens opsta, klinkt er geen geluid beneden, of vanuit de kamer van mijn broer. Of uit die van papa.
Normaal, want het is pas vijf uur, en zij staan pas om half zeven op, terwijl ik om vijf uur wakker ben en niet meer kan slapen.
Dus ga ik maar naar beneden, eet wat, pak mijn tas in, en app dan mijn BFF Robinia wakker. Huiswerk is al af, dus ik heb niks te doen.
Opeens maakt mijn telefoon een geluid. Een bericht in de klassen-app. De hele klas zit daarin, niet echt geweldig.
Maar dus, het is een naar berichtje, tegen een klasgenoot en tevens een goede vriend van mij, Saturno. Hij wordt een beetje gepest door zijn tweede naam, Dappart, en omdat ze hem raar vinden.
Ik probeer rustig te blijven om het berichtje en geen commentaar te geven, want dan zouden ze ook nog zeggen dat hij een vriendinnetje heeft.
Dat zou een beetje gênant zijn, voor ons allebei. Zeker voor mij, want ik vind hem eigenlijk echt leuk.

Een paar uur later komen papa en Regulus naar beneden.
Nadat ze hebben gegeten, gaat Regulus achter zijn computer zitten om een raar spelletje te spelen. Dat doet hij elk vrij moment, en ik word er gek van.
'Hé, Regulus!' roep ik, maar ik dring niet tot hem door. 'Regulus!'
Hij kijkt me aan alsof ik een buitenaards monster ben, en vraagt: 'Wát!?'
'Wil je even stoppen met dat stomme spel, ik haat het echt!'
'Nope.'
'Papa! Regulus zit alweer dat spel te spelen!' zeg ik tegen mijn vader.
'Jongen, stop met dat spel.' Lekker ongeïnteresseerd, zeg, dat zegt hij terwijl hij een krant leest!
En Regulus hoort het niet eens.
Ik zucht. Soms is het zwaar om geen moeder te hebben...

Reageer (1)

  • Allmilla

    5 uur, dat lukt mij niet meer tegenwoordig... :)

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen