Jeej, hoofdstuk twee!
Het volgende stukje is door de ogen van Robinia geschreven. En ja, zij haat school!
Huiswerk, lessen, leraren, (sommige) leerlingen, pauzes, gymlessen iets minder, Nederlands is een ramp!
Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen. (Ik niet...)

Mijn zware tas hangt over mijn schouder, terwijl ik langzaam (en chagrijnig) door de gangen van school loop.
Ja, het leven van een kind is hard.
En dan ook nog mijn klas! Ik vind het echt vreselijk!
En er is dan ook serieus maar één iemand die naar mijn klaagzang luistert! Mijn BFF Spica. Ze zit een paar klassen lager dan ik, maar door haar broer (mijn vriendje, weet ook niet hoe!) zijn we beste vrienden geworden.
We vertellen echt alles aan elkaar.
En daar is ze al, samen met Regulus, die op zijn telefoon zit.
'Hey! Jongens!' roep ik, terwijl ik naar ze toe loop.
'Goedemorgen!' zegt Spica, minder vrolijk dan normaal.
'Wat is er?'
Ze trekt me even weg van haar broer.
'Regulus is nu echt verslaafd, en mijn beste vriend wordt weer eens gepest,' mompelt ze.
'Dat zijn vreemde problemen. Ik heb een idee: jij gaat je beste vriend helpen en ik ga jouw broer helpen,' bedenk ik snel.
'Dank je.'

Reageer (1)

  • Allmilla

    Hopelijk worden die twee jongens snel geholpen...

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen