Wie wil er nu een stukje schrijven?
Oké, ik heb echt geen idee...
Even denken... even goed nadenken, Manon...
Even opsommen: wie heeft wat te vertellen?
Regulus: heeft niks te vertellen, alleen maar over zijn computerliefde!
Saturno en Spica vertellen volgens mij bijna hetzelfde verhaal, en Robinia hebben we al gehad!
Oké, ik geef het woord maar weer aan Spica, die heeft vast wel weer een of ander verhaal te vertellen.
En... actie!

Tja, die oplossing die Robinia heeft bedacht, gaat heel misschien werken.
Maar dus, mijn eerste les gaat beginnen, en ik zit (gelukkig!) al in het lokaal.
Een aantal mensen zijn volgens mij vet te laat, maar mijn vrienden gelukkig niet.
In ons lokaal zit ik ergens voorin, bij het raam. Saturno zit, zoals gewoonlijk, naast me.
We zijn gewoon aan het kletsen, en eigenlijk hoop ik dat hij dat berichtje niet gelezen heeft.
Dat blijkt dus niet waar, want hij begint er zelf over.
'Heb jij dat berichtje ook gezien?'
Ik knik zachtjes.
'Spica, waarom zei je niks?'
'Ik wilde niet dat jij het zag, want je voelt je al zo rot over die pesterijen... je bent mijn beste vriend, en ik wil niet dat ze je kwetsen...' zeg ik schouderophalend.
Hij glimlacht als ik dat zeg. 'Echt, Spica, ik kan er wel tegen. Denk ik.'
En dan begint de les.

Reageer (1)

  • Allmilla

    Waarom word je ook gepest om je naam? Dat is toch gemeen? (N)

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen