Dit keer Robinia...

'Spica! Wat is er gebeurt?' Ik loop naar het bed van mijn beste vriendin.
Hakkelend en stotterend vertellen zij en haar vriendje het hele verhaal.
Eridanus is inmiddels op het bed gaan zitten en inspecteert de wonden op Spica's buik, ze voelt zich ongemakkelijk.
'Papa, hou op, iedereen zit te kijken,' zegt ze, en haar vader houdt onmiddellijk op.
Regulus pakt twee stoelen en zet er eentje voor mij neer, en ik kijk hem dankbaar aan.
Ik wilde net langs langs Spica gaan toen ik Regulus en Eridanus het huis uit zag stormen.
Ik vroeg wat er aan de hand was, en Regulus riep dat zijn zus in het ziekenhuis lag. Ik riep meteen dat ik meeging, en ik ging in de auto zitten. Regulus was vreselijk ongerust en ik heb zijn hand vastgepakt en een kus op zijn wang gedrukt. Het was eindelijk weer goed tussen ons, en hij heeft beloofd om minder met zijn telefoon bezig te zijn.
Ik denk dat hij het nu wij weer samen zijn ook was losser wordt met het in de gaten houden van Spica en Saturno, want die worden gek van hem.
Opeens gaat de deur van de kamer open.
'Sorry, het bezoekuur is over. Eventueel mogen alleen de ouders en partner blijven.' De verpleegster zegt gewoon haar tekst, tot ze merkt dat Spica nog niet de leeftijd heeft om getrouwd te zijn. Ze begint meteen te stotteren. 'Oh, eh, sorry. Ik, eh...'
'Geeft niks hoor, het is wel goed. Mag mijn vriend nog wel even blijven?' vraagt Spica.
'Eh, tuurlijk, zou niet weten waarom niet.' Ze stuurt mij en de anderen de deur uit, maar ik kan nog net een knipoog van begrip aan mijn beste vriendin geven.

Reageer (1)

  • Allmilla

    Fijn dat het terug goed is tussen Regulus en Robinia. :)

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen