Even denken... Regulus?

(In het midden van dit stuk switchen we over naar Spica.)

Ik loop op de deur van de kamer van mijn zus.
'Wegwezen!' Ik neem maar aan dat dat haar woord voor binnenkomen is.
'Wat zei ik nou, wegwezen!' Ze klinkt geïrriteerd.
'Nope, ik wil weten wat jij en je vriend aan het uitspoken waren.' Ik kijk haar aan met mijn armen over elkaar. 'Nou, zeg op?'
Ze zucht. 'Niets, een beetje tegen elkaar aangezeten en gezoend. En een film gekeken.'
Ik weet zeker dat ze iets verzwijgt. 'En...'
Ze wordt helemaal rood. 'Merope geplaagd...'
'Ha, hoe?' Ik lach, en ze ontspant.
'Eh, Merope klaagde erover dat we zaten te zoenen, dus toen zijn we overdreven zoenend op de bank gaan liggen...'
Ik begin te lachen. Hoe grappig! 'Had je maar een foto gemaakt van haar gezicht!' gier ik uit.
'Het was inderdaad grappig...' mompelt ze. 'Wil je nu weggaan? Ik wil slapen...'

*Spica POV*
Als mijn broer eindelijk weg is, laat ik me op mijn bed vallen, zacht giechelend. Dan bedenk ik me iets: dit was de eerste keer dat mijn vriend en ik zo een hele avond hebben kunnen doorbrengen! Het was gezellig, romantisch, hilarisch, en mijn lippen vallen er bijna af. Mijn zij en buik zijn een beetje gevoelig, maar ik voel het haast niet meer.
Morgen weer naar school, voor het eerst sinds een week. Echt geweldig. Onze mentor, Stellarius, is op de hoogte gesteld van het hele voorval met die pestkoppen. Ze zijn geschorst en morgen moeten ze aan de klas uitleggen wat ze hebben gedaan en waarom. Ik ben van plan om een beetje dramatisch te doen die hele dag.

Reageer (1)

  • Allmilla

    Mooi, ik ben benieuwd hoe die pestkoppen het gaan uitleggen... :D

    6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen