Spreekt iedereen de waarheid over zijn/haar gevoelens?

Rosé staarde voor zich uit. Om haar heen zaten haar vriendinnen, die druk praatten over alles en nog wat. Straks als Marit er was gingen ze beginnen met de spelletjes. Het waren allemaal spelletjes over persoonlijke dingen of nou ja... dingen die meiden doen als ze 12, 13, 14, 15 of 16 zijn.
'Hallo meiden,' klonk er opeens. Iedereen keek naar de deur.
Daar stond Marit. 'Ben ik telaat?' vroeg ze.
'Nee hoor precies optijd,' zei Tessa. 'Laten we beginnen met de spellen. We hebben er een heleboel. We hebben alles opgeschreven en in een doos gedaan. Iedereen mag een spel grabbelen. Wie wil er als eerst?'
'Ik,' Sophie's hand was omhoog. Ze grabbelde in de doos. Het leek wel eeuwen te duren voordat ze eindelijk een briefje had gepakt. Maar toen ze er eindelijk een had was iedereen in de kamer echt super enthousiast.
'Wat is het? Wat is het?' riep iedereen door elkaar heen.
Sophie liet het kaartje zien.

Op het kaartje stond in sierlijk handschrift: Truth or Dare.

Ze gingen dus Truth or Dare doen. Elise nam de leiding.
'We gaan in een kring zitten en dan gaan we het kringetje rond. Iedereen mag kiezen aan wie ze een vraag stelt,' zei ze. En nadat ze allemaal waren gaan zitten mocht Elise ook beginnen.
'Truth or Dare aan Marit.' Rosé haalde opgelucht adem. Ze had veel geheimen maar ze wilde niet liegen tegen de meiden.
'Dare,' zei Marit. Marit hield van de opdrachten. Dat wist iedereen. Ze had nog nooit geweigerd.
'Oké eh...... loop naar de Lyan en de andere jongens en vraag iets om ze hier te krijgen,' zei Elise.

Marit liep meteen naar de jongenskamer en de andere meiden inclusief Rosé liepen achter haar aan. Ze wilden het voor geen goud missen. Marit klopte niet eens op de deur maar stormde gewoon naar binnen.
'Jezus Marit! Kan je de volgende keer niet even kloppen?' hoorden ze Lyan mopperen.
'Nee dat kan ik niet,' antwoorde Marit. 'We zijn trouwens Truth or Dare aan het spelen. Willen jullie meedoen?' vroeg ze toen vriendelijk.
'Ja hoor dat willen we wel,' zeiden ze.
'Kom maar mee,' zei Marit.
De jongens liepen achter haar aan. De meiden rende zo snel mogelijk naar hun kamer. 'Dat was net op het nippertje,' zei Elise toen Marit en de jongens net naar dat ze er waren binnen kwamen.
'Hoi meiden, wij doen mee,' zei Lyan.
'Hebben we zelf nog iets te zeggen hierover?' reageerde Rosé pissig.
'Nee,' was het antwoord van Lyan.
'Oké oké laten we verder gaan!' riep Elise snel voor dat de twee echt boos op elkaar werden.
'Truth or Dare aan Timon,' zei Lotte.
'Truth,' antwoorde Timon.
'Heb jij ooit iemand gezoend?'
'Nee.'
'Emma is,' zei Lotte daarna.
'Truth or Dare aan Quintin,' zei Emma terwijl ze dat zei keek ze nieuwsgierig naar Quintin. Blijkbaar was ze erg nieuwsgierig.
'Eh.. eh... eh,' stamelde Quintin die het blijkbaar niet verwacht had.
'Vandaag nog Quintin,' zei Rosé geïrriteerd.
'Hè jij kan je grote mond ook wel eens houden,' zei Lyan geïrriteerd.
'Hoor wie het zegt.' Rosé begon nu echt boos te worden.
'Truth,' zei Quintin opeens uit het niets.
'Heb je wel eens gehuild tijdens een film?' vroeg Emma nieuwsgierig.
'Ja, bij een film waar iedereen dood ging,' zei Quintin.
'Ester is,' zei Emma.
'Truth or Dare aan Kilan,' zei Ester meteen.
'Dare,' was zijn antwoord.
'Geef Quintin een kus,' zei Ester uitdagend.
'O nee! Echt niet!' zei Quintin.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen