OPDRACHT 1

Beoordeelt door: GusWaters
• Originaliteit [1-10] 7
• Spelling en grammatica [1-10] 8
• Verwerking van het woord in het verhaal [1-10]7
• Schrijfstijl [1-10] 7
• Gemiddelde: 7,3
• Eventueel commentaar: Je verhaal begint redelijk cliché, namelijk met een spelletje truth or dare. Toch neemt het bij de start van het spel een andere wending doordat ze er meer mensen bij moeten halen etc. Dus dat is best origineel. Alleen stopt je verhaal dan ineens nogal abrupt. Misschien was het nog niet volledig af? Verder maak je niet veel spellingsfouten, op een aantal dingen na en soms kan de woordvolgorde in mijn ogen beter anders gerangschikt zijn, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Je schrijft aangenaam en daardoor kan je vlot je verhaal lezen, wat altijd leuk is.
Het thema gedrag valt te herkennen aangezien je verschillende reacties beschreven krijgt tijdens het spel.

Beoordeeld door: Benevolence
• Originaliteit [1-10]: 7
• Spelling en grammatica [1-10]: 6
• Verwerking van het woord in het verhaal [1-10]: 7
• Schrijfstijl [1-10]: 6
• Gemiddelde: 6,5
• Eventueel commentaar: Op zich kan dit een leuk en interessant verhaal worden, maar je stopt nogal plots. Ik had het gevoel dat dit nog maar een aanloop was naar het echte verhaal. Daardoor lijkt het ook alsof het woord 'gedrag' niet ten volle in het verhaal wordt verwerkt, wat jammer is. Ik heb verschillende spelfouten opgemerkt, bijvoorbeeld 'telaat' en 'optijd' (horen allebei in twee woorden), 'spellen' (meervoud van 'spel' is 'spelen'), 'de meisjes rende' (werkwoord hoort in het meervoud). Aangezien die foutjes de lezer kunnen afleiden van het verhaal en dus storen, heb ik hiervoor wel wat puntjes afgetrokken. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het verdere verloop van dit verhaal, wat ik graag ook had gelezen.

Beoordeelt door: IrishNialler
• Originaliteit [1-10] 7,5
• Spelling en grammatica [1-10]8
• Verwerking van het woord in het verhaal [1-10]8
• Schrijfstijl [1-10] 7
• Gemiddelde:7,6
• Eventueel commentaar: Het verhaallijn is naar mijn mening fijn geschreven, het is een stijl die ik graag leest en vrij simpel om het zo te noemen. Wel stoor ik mij heel erg eraan dat na elke zin een enter aanwezig is, maar dit is persoonlijk. Zoals boven mij opgemerkt is staan er een aantal kleine foutjes in waarvan een paar mij ook storen. Verder ben ik zelf iemand die altijd een reden zoekt achter iets wat een persoon doet en ineens is Rose boos. Waarop ik mij afvraag, hoe kan het dat zij ineens zo boos is, ook dit is persoonlijk iets maar daardoor heb ik er wel een puntje van de schrijfstijl afgetrokken omdat ik het fijn vind als dat er in staat.

Beoordeelt door:
• Originaliteit [1-10]
• Spelling en grammatica [1-10]
• Verwerking van het woord in het verhaal [1-10]
• Schrijfstijl [1-10]
• Gemiddelde:
• Eventueel commentaar:

Beoordeelt door:
• Originaliteit [1-10]
• Spelling en grammatica [1-10]
• Verwerking van het woord in het verhaal [1-10]
• Schrijfstijl [1-10]
• Gemiddelde:
• Eventueel commentaar:

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen