Ik sta voor het fort van de Dawnguard. Voorzichtig loop ik naar binnen. 'Hallo?' In de verte zie ik iemand aanlopen. Het is Bokul. Al snel zie ik Shakari staan. Ik loop naar ze toe. 'Wat doe jij hier?' vraagt Bokul. Zo te horen zijn ze niet blij om me te zien. Ik kan me niet herinneren dat ik Shakari ooit zo boos heb zien kijken. Ik slik even. 'Ik snap dat ik een hoop uit te leggen heb.' Neela en Meerkus komen erbij staan. Ze zien er minder boos uit. 'Waar ben je geweest?' vraagt Bokul. 'In de Forgotten Vale. Bij Gelebor.' 'Waarom?' vraagt Shakari. 'Om te mediteren. Jullie hadden allemaal gelijk. Ik was niet in balans. Ik ben nog steeds niet 100% , maar ik weet nu hoe ik ermee om moet gaan. Ik was niet klaar om Harkon te confronteren. Ik weet niet of ik dat nu wel ben. Ik heb me vreselijk gedragen Het is jullie goed recht om boos te zijn.' Het is stil. 'Nou,' zegt Shakari. 'Het is fijn om te horen dat Arwen spijt heeft en inziet dat ze inderdaad niet in balans was.' Ik zucht. 'Alsjeblieft. Blijf zolang boos als je wilt. Ik heb het verdiend.' Bokul en Shakari kijken elkaar aan. 'Ja, ik denk inderdaad dat ik nog even pissig blijf,' zegt Bokul. 'Maar, er is nog altijd een moordlustige vampier die we moeten stoppen en op zoek is naar de boog.' Ik knik. 'Bedankt. Hebben jullie de boog nog?' Ze knikken. 'Ja.' 'Waar is Serana?' vraag ik ze. Shakari haalt haar schouders op. 'Shakari heeft geen idee. Niet veel later nadat jij de boog aan ons had gegeven en weg was gerend, was zij ook verdwenen.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Wat vreemd. Hebben jullie überhaupt nog iets van haar vernomen.' Iedereen schudt zijn hoofd. 'Nee, maar toen jij weg was met Gelebor, gedroeg ze zich wel vreemd,' zegt Neela. Meerkus knikt. 'Ja, inderdaad. Ze was heel nerveus en mompelde af en toe iets over haar moeder.' Haar moeder? Die nog in de Soul Cairn zit. 'Die zit vast in de Soul Cairn. Die kan geen kant op.' Neela haalt haar schouders op. 'Ik geloof je. Maar dat is in ieder geval wat ik haar heb horen zeggen.' 'Denk je dat ze terug is naar haar moeder?' vraagt Bokul. Ik haal mijn schouders op. 'Ik heb geen idee. Het lijkt me ook sterk dat ze naar haar vader is gerend. Ze had uiteindelijk toch wel door dat hij niks om haar gaf. En wat kan ze hem geven? Niks. Wij hebben ook nog steeds beide Scrolls. Ze heeft ze niet gehoord. Ze weet niet wat daarin staat.' 'Misschien ook maar beter dat ze weg is,' zegt een stem achter me. Ik draai me om. Het is Isran. 'Lang niet gezien, Arwen.' Ik knik alleen maar. 'Ze is en blijft een vampier. En die wil ik niet hebben in dit fort. Dus het is maar beter dat ze niet weet waar we zijn. Maar...We moeten verder. We moeten onze volgende stap plannen. Een aanval op kasteel Volkihar.' Ik knik. 'Ah oke. Met welke mensen? Er zit een hele groep vampier daar, en wij zijn op dit moment met welgeteld...' Ik kijk even snel rond. '...7 mensen. Misschien 8 als Serana zich bij ons aansluit. En 2 trollen.' 'Maar jij hebt een draak,' zegt Isran. 'Ja, maar zo werkt het ook weer niet,' zeg ik. 'Ik kan niet voor ieder akkefietje een draak oproepen. Het zijn niet mijn slaven. Het zijn mijn gelijken. Odahviing is mijn vriend, en zo behandel ik hem. Paarthurnax is mijn leraar. Ik ga ze niet in gevaar brengen voor jouw missie als ik ze zelf zo hard nodig heb.' Isran zucht. 'Dit is niet zomaar een akkefietje. Ik heb misschien nooit tegenover Alduin gestaan, maar ik weet dat de wereld gevaar loopt.' 'Dan weet je ook dat je meer man dan dit moet hebben,' zegt Neela. Ze gaat naast me staan. 'Dit gaat alleen maar langer duren,' zegt Isran. 'Dat had je je van tevoren ook kunnen bedenken,' zeg ik. Ik zie dat hij zijn geduld begint te verliezen. 'Ben jij nu de Dragonborn of niet?' zegt hij. Ik zie dat de rest schrikt. Bokul zet dreigend een stap naar voren, maar ik hef mijn hand op. Ik draai me om en schud mijn hoofd. Bokul zet weer een stap naar achteren. Ik kijk Isran weer aan. Ik haal even diep adem. 'Fus Ro Dah!' Een harde knal, een blauwe flits. En Isran is tegen de muur opgevlogen. Ik loop langzaam naar hem toe. 'Luister goed, Isran. Ik ben inderdaad de Dragonborn. Ik neem van niemand orders aan. Ik wil ook van deze vampieren af, maar dat doe ik op mijn manier. Zorg jij nou maar gewoon dat je genoeg man hebt.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen