Foto bij OO1.

Ik opende mijn ogen en keek verward om me heen. Ik kwam voorzichtig overeind en bekeek het terrein waar ik wakker werd. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond en keek nog eens goed om me heen. Ik stond snel op en trok mijn jurkje recht. Ik probeerde te lopen maar merkte al snel dat ik een hak miste. Jezus Heiley wat heb je nu toch weer gedaan? Ik liep richting een groepje slapende jongens en schopte met mijn linker voet een jongen tegen zijn hand. 'Pssst Chase word wakker' zei ik. Chase was mijn vriendje. 'Wat Heiley' zei hij mopperend. Ik hurkte neer bij de jongen en keek hem fel aan. 'Wat in godsnaam is hier nu weer gebeurd' zei ik. Chase opende zijn ogen opnieuw en kwam overeind. 'Je hebt een feest gegeven in de school, weet je dat niet meer?' Ik schud geschrokken mijn hoofd en mijn mond viel open. 'Ik moet zeggen dat je behoorlijk onder invloed was van drank en volgens mij zelfs wat pillen' zei Chase lachend. 'Chase verdomme dit is niet grappig, ik ga zo op mijn flikker krijgen' zei ik. Ik stond op en strompelde richting de deur. 'Shit' zei ik toen ik naar buiten keek. Ik zag 2 politie auto's en 4 stuks politie agenten met leerlingen praten. Dit ging nooit meer goed komen. Ik trok mijn hakken uit en propte ze in mijn tas. Ik opende zo stil mogelijk de deur en liep richting de achteruitgang van de school. 'Waar ga jij naartoe jongedame' zei een zware mannenstem. Uit paniek stopte ik met lopen en draaide me voorzichtig om. 'Uhm ik wilde naar huis gaan' zei ik zacht. 'Daar komt niks van in, wat is uw naam?' zei de agent. 'Heiley Bradley' zei ik. 'Ahhaa dus jij bent de gave dame die heel dit feestje georganiseerd heeft' zei de agent. 'blijkbaar' kaatste ik terug. 'U mag met mij meekomen jongedame' zei de agent. Dit had ik weer...

Ik keek hoe mijn moeder druk in gesprek was met de agenten op het bureau. Aan haar gezicht te zien was ik dit keer echt te ver gegaan. Ik pakte mijn telefoon en opende mijn galerij. Zo te zien was het wel een te gek feestje. Overal lag drank, er lagen zelfs een aantal kledingstukken op de grond en verschillende mensen waren te zien met inderdaad drugs. 'Heiley' hoorde ik een stem zeggen. Ik keek op en vergrendelde direct mijn telefoon. 'Wilt u even meekomen' zei de agent. Ik knikte en liep braaf achter de agent aan. Hij opende de deur voor me waar mijn moeder samen met een andere agent stond. 'Heiley verdomme' zei mijn moeder kwaad. 'Sorry mam' zei ik terwijl ik naar de grond keek. 'U beseft dat er verschillende school eigendommen kapot gegaan zijn dame' zei de agent. Ik keek hem aan en haalde mijn schouders op. 'Ik weet het niet meneer' zei ik. 'Ook hebben er veel minderjarigen alcohol geconsumeerd door u' zei de agent. Weer haalde ik mijn schouders op. 'Je komt er met een geld boete van af, maar dit komt in je dossier te staan jongedame' zei de agent. Ik knikte en mijn moeder gaf de man een hand. Ze pakte me streng bij mijn arm en trok me mee richting de uitgang van het politie bureau. 'Het spijt me zo mam' zei ik. Mijn moeder liep direct naar de auto en stapte in zonder ook maar een woord te zeggen. 'Mam?' zei ik twijfelachtig. Weer geen antwoord. Ik besloot nu mijn mond te houden. Hierdoor werd de autorit totaal ongemakkelijk waardoor ik maar het nummer van Chase intoetste. Ik typte wat en verstuurde mijn smsje. Ik hoop dat alles goed met hem is. Ik opende mijn galerij weer en zag Chase op een aantal foto's wat dingen uitdelen. Ja hoor het was weer eens niet. Ik stopte mijn telefoon weer weg en keek mijn moeder aan. Ze parkeerde de auto en stapte uit de auto. Ik deed haar na en liep haar achterna de huiskamer binnen. 'Mam zeg alsjeblieft iets' zei ik hopeloos. 'Wat wil je dat ik zeg' riep mijn moeder kwaad. 'Mam niet schreeuwen, ik krijg hier hoofdpijn van' zei ik terwijl ik mijn handen tegen mijn slaap hield. 'Heiley je bent verdomme te ver gegaan!' schreeuwde mijn moeder. 'Drank, drugs, vernieling' zuchtte ze. Ik ging op de bank zitten en liet mijn moeder maar tegen me schreeuwen. Elke keer als ik iets gedaan heb gebeurde dit. Ze word boos, ze begint te schreeuwen, ik moet naar mijn kamer en de volgende dag is er niets meer aan de hand. 'Heiley, luister je wel naar me' zei mijn moeder. Ik schrok op uit mijn gedachtes en knikte. 'Niet dus' zei mijn moeder. 'Jawel hoor' loog ik. 'Prima, ik hoef je hier niet meer te hebben' zei mijn moeder. 'Wow wat zeg je nu?' zei ik verward. 'Je kan je spullen pakken en je gaat maar bij je vader wonen' zei mijn moeder. Mijn mond viel open. 'Ik ga nu Peter bellen om hem te vertellen wat ik besloten heb, daarna bel ik je vader dat ik je er morgen naartoe stuur' zei mijn moeder. 'JE DOET WAT' gilde ik. 'Let op je volume' zei ze kalm. 'MAM, ik ga echt niet naar papa, het stinkt daar en ik heb hem al jaren niet meer gezien' zei ik kwaad. 'Heiley je bent onhandelbaar geworden, dit is echt de druppel geweest, je mag blij zijn dat ik je niet laat opsluiten' zei mijn moeder. 'IK HAAT JE' riep ik. Ik stond op en rende naar mijn kamer. Ik smeet de deur dicht en draaide het slot om. Ik barstte in huilen uit en liet mezelf op bed vallen. Ik kon me niet meer herinneren van heel die stomme kut avond. Maar blijkbaar naait iedereen mij eraan? Ik pakte mijn telefoon en bekeek mijn verstuurde berichten van gister. Ik kan me echt niet herinneren dat ik deze uitnodigingen heb verstuurd. Ik dacht goed na en na een paar minuten ging er een belletje branden. Het was inderdaad mijn idee, maar Chase heeft het uitgevoerd. Verdomme waarom laat ik me altijd ompraten. Ik stond op en liep naar mijn kasten. Ik opende een deur en bekeek naar al mijn merkkleding. Hoe ga ik dit allemaal meenemen...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen