We lopen richting Riften. 'En zo laat je zien wat je wilt!' zegt Bokul voor de zoveelste keer. Ik zucht. 'Weet ik. Dat heb je net ook al 3 keer gezegd. Ik vraag me alleen af waar Serana is.' Shakari knikt. 'Ja, ze was zomaar weg. Alweer. Denk je dat ze terug is naar het kasteel?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, dat lijkt me niet logisch. Dat zou haar einde betekenen. Ik hoop alleen niet dat ze in de weg gaat staan. Als ze het toch doet, kan ik niet beloven dat ik aardig blijf. Harkon moet gestopt worden. Dat is het belangrijkste. Als zij in de weg staat, gaat ze ook neer.' Neeja blijft staan. 'Dan is dit een goed moment. Daar staat ze!' We blijven staan. Ik houd mijn hand op mijn wapen. Wat is ze van plan? Zo te zien heeft ze ons gezien. Ze rent op ons af. 'Gelukkig heb ik jullie gevonden,' zegt ze. 'De geur was niet meer zo sterk. Ik was bang dat Bokul zich had gewassen. Maar er hangen hier zoveel geuren in dit bos.' Ik hoor Meerkus weer grinniken. 'De rest kan jij ook gewoon ruiken hoor!' zegt Bokul. Ze kijkt hem even aan. 'Waar ben je geweest?' vraag ik haar. 'Naar Winterhold. Ik heb met de Augur gepraat.' 'Je hebt met de augurk gepraat?' vraagt Meerkus. 'Een magische augurk? Waarom zou iemand een augurk beheksen?' Bokul haalt zijn schouders op. 'Geen idee. Magie is vreemd. Ik heb een keer een Breton ontmoet die een lepel had behekst omdat ze een gesprekspartner wou.' 'Omdat jullie niet wilden luisteren naar wat ik te vertellen had!' bijt ik hem toe. Het wordt stil. Serana kijkt me aan. 'Lang verhaal,' is het enige wat ik zeg. 'Dat geloof ik graag,' zegt ze. 'Het is Augur, niet augurk,' zegt Shakari. 'Hebben de mannen weer honger?' Meerkus en Bokul kijken weg. 'Hoe dan ook,' vervolg ik. 'Wat heb je met hem besproken?' Ze trekt haar kap recht. 'Hoe het nu verder moet met mijn familie. Als mijn vader weg is, wat moet ik dan met de rest doen?' 'Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken,' antwoord ik. 'Ik moet degene zijn die Harkon confronteert. Het is simpel. Iedereen die in de weg staat, sterft. Na wat hij gedaan heeft, kan ik geen genade meer tonen. Ieder lid van de clan dat in mijn weg staat, ontmoet hetzelfde lot.' 'En mijn moeder?' vraagt ze. 'Ik neem aan dat ze nog steeds in de Soul Cairn woont. Wat zij doet, zijn mijn zaken niet.' Ze zucht. 'Als dat de enige manier is. Wat is je plan?' Ik zucht. 'Dat is nog in ontwikkeling. We hebben de boog. Maar de boog is verbonden met de energie van de zon.' 'Vader zal nooit het kasteel verlaten.' Ik knik. 'Dat had ik wel verwacht.' Ik ga op een boomstam zitten. ' 'Wat betekent dat we de zon naar binnen moeten halen,' zegt Shakari. 'De ramen zijn verduisterd met magie,' zegt Serana. 'Kan Odahpong niet helpen?' vraagt Meerkus. We kijken hem allemaal aan. 'Wie?' vraagt Serana. 'Odahpong, die draak.' Neeja zucht. 'Je wilt een draak het kasteel in krijgen?' Meerkus schudt zijn hoofd. 'Nee, nee. Je snapt het niet. Als jij nou op die draak gaat zitten, en jullie vliegen naar de zon. Dan houd jij gewoon wat pijlen in het zonlicht.' 'Dat slaat helemaal nergens op,' zegt Bokul. 'Heb jij dan een beter idee?' vraagt Meerkus. 'Nou, dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee,' merkt Neeja op. We kijken haar allemaal aan. 'Huh?' antwoord ik. 'Het is uiteindelijk gewoon een boog. Zonder pijlen kun je niks. Er moet toch een bepaalde manier zijn.' Ik sta op. 'Je bent een genie, Meerkus.' Verbaasd kijkt hij me aan. 'Snappen jullie het niet? We moeten speciale pijlen hebben.' 'Wat voor pijlen?" vraagt Serana. Ik begin heen en weer te lopen. 'Dat is een goede vraag. Maar het is nu zo duidelijk. Daarom zit je vader achter de boog aan. Daarom zat hij achter jou aan! Het was niet alleen de Scroll, het was je bloed. Pijlen die gedoopt zijn in jouw bloed...Verduisteren de zon!' 'Dat kan niet anders,' zegt Serana. 'Daarom was hij...' Ze zucht. 'Maar hoe weten we welke pijlen we moeten gebruiken?' vraagt ze. 'Gelebor zal het weten,' antwoord ik. 'Dan moeten we dat maar doen,' zegt Shakari.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen