Als ik een nieuwe plaats heb gevonden, deze keer een iets grotere plek met meer ruimte, zet ik daar mijn spullen neer. De zon staat nu op zijn hoogste punt en mijn buik rommelt. Ik moet weer eten stelen van de beroeps, want zelf kan ik niks vangen. Gelukkig heb ik nog water genoeg en hoef ik alleen eten te stelen. Ik neem niet veel mee, ik steek alleen mijn mes in mijn riem en verder niets. Het gaat gemakkelijk, de Beroeps hebben niks door. Het vlees dat ik pak is zelfs al klaar, ze hebben nu ook een stapel met vlees dat al klaar en eetbaar is. Ik snap wel dat ze dit doen, de Beroeps zijn met acht personen van vier districten, dus eten ze veel vlees. En voor mij is dit lekker makkelijk. Als ik terug ben bij mijn schuilplaats eet ik mijn eten op en wordt het al weer bijna donker. En zo gaan er nog twee dagen voorbij, ik zit nog steeds op dezelfde schuilplaats en steel eten en drinken van de Beroeps. Er zijn nu drie dagen voorbij zonder doden, ik verwacht dat de mensen van het Capitool het saai gaan vinden en dat de spelleiders een of ander plan hebben wat ze gaan uitvoeren. Iets als beren in de arena laten of dat er een tornado langskomt. Ik hoop dat er niks gebeurt, maar ik denk dat ik teleurgesteld ga worden. Het is een warme dag vandaag en als de zon zijn hoogste punt heeft bereikt is het duidelijk wat de spelleiders bedacht hebben. Het is bloedheet en mijn watervoorraad gaat er snel doorheen. Zelfs in de schaduw van de bomen heb ik het gevoel dat ik levend verbrand. Laat staan hoe de tributen in de bergen dit moeten vinden. Ik ga voor de tweede keer vandaag naar de Hoorn om water te stelen. Ik wil bijna naar de waterton sluipen als ik geluid hoor. Alle acht leden van de Beroeps komen tevoorschijn en Light begint te praten. “We moeten water halen. Het is hier bloedjeheet en ik heb dus echt geen zin om hier uit te gaan drogen.”, Robijn knikt toestemmend. “Maar we moeten met veel mensen gaan om de tonnen te dragen. Zullen de andere tributen ons kamp niet overnemen?”, vraagt de jongenstribuut uit district 3. Ik kan de andere Beroeps na zien denken over wat ze nu moeten doen. na een korte stilte neemt Light weer het woord. “We hebben drie tonnen die gedragen moeten worden door twee personen. Alle jongens zijn sterk en kunnen er twee tillen en misschien kunnen Mia en Caroline er ook een tillen?”, Light kijkt hoopvol naar de meiden uit district 2 en 3, die knikken ten teken dat ze dat wel kunnen. “En Robijn moet mee, want zij kan het beste jagen. Hier is toch nog een voorraad.” Robijn kijkt blij op als ze haar naam hoort, ze wilde duidelijk mee op expeditie. Alleen een iemand kijkt niet zo blij, Aria, het meisje uit district 4 waar ik best een klik mee had bij het trainen. Ze is een jaar ouder dan mij en minstens twee jaar jonger dan de andere Beroeps. “Moet ik in mijn eentje het kamp bewaken?”, vraagt ze. De andere kijken haar vuil aan. “Ja, vind je dat erg dan?”, Mia rolt met haar ogen terwijl ze het zegt. “Dat kun je toch wel, kleuter!”, roept Robijn lachend. Ik weet dat Aria een tegenstander is, toch heb ik medelijden met haar. Ze is het slaafje van de Beroeps en niemand neemt haar serieus. Terwijl ze tijdens het trainen echt heel goed was, we hielpen elkaar met dingen die we nog niet zo goed konden. Geen hele belangrijke dingen die ze tegen me zou kunnen gebruiken natuurlijk, ik heb haar niet leren vechten. Ik leerde Aria om een vuur te maken en zij leerde mij welke vruchten je wel en niet kan eten. De Beroeps bereiden zich voor om te vertrekken en na ongeveer vijf minuutjes doen ze dat ook. Ik begin steeds meer dorst te krijgen en kijk verlekkerd naar de ton die ze hebben laten staan voor Aria. Aria is binnen in de Hoorn gaan zitten, in de schaduw. Ik sluip uit het bos, de zon brand op mijn huid. Ik heb nogal een lichte huid dus zelfs normaal verbrand ik al snel, maar ik denk dat nu iedereen snel gaat verbranden. Ik sluip verder op de ton af en vul mijn fles als ik zacht gesnik uit de Hoorn hoor komen. Ik bevries, want ik weet niet wat ik moet doen. Zal ik terug gaan naar mijn schuilplaats? Of zal ik naar Aria gaan, het meisje uit district 4 waar ik best een klik mee had? En zal ik haar dan troosten of vermoorden? Dat laatste valt af, ik zou Aria niet kunnen vermoorden, alleen als we de laatste twee zijn die overblijven zou ik het wel kunnen.

Reageer (1)

  • Samanthablaze

    de Beroeps zijn met acht personen van vier districten
    vier districten? District 1, 2 en 4, maar wie nog meer dan? Hebben twee andere tributen uit een district zich erbij aangesloten dit jaar?

    District 3 dus? Maar waarom? District 3 zijn meestal technici, geen getrainde strijders. Hebben de Beroeps een plan waarbij ze technische kennis nodig hebben?

    Een bondgenootschap sluiten met Aria klinkt veel te riskant - tenzij Aria zwaargewond heeft, is het onwaarschijnlijk dat Heather een kans tegen haar maakt. Aria heeft al een bondgenootschap waarmee haar overlevingskansen heel veel groter zijn, zelfs als ze haar slecht behandelen. De Beroeps verraden zou toch veel te gevaarlijk voor haar zijn? Ze zouden met 7 man op haaf gaan jagen als ze hen verraad. Dat zou echt ontzettend dom van haar zijn

    3 jaar geleden
    • Duendes

      Het zijn wel pas de 16de Spelen enzo right? Dus misschien is er gewoon nog minder techniek at all en heeft District 3 aan het begin nog een poging gedaan om ook een Beroepsdistrict te worden, maar toen bleken ze allemaal te slim daarvoor xD

      En ja eens oeps het klinkt niet als een heel slim plan maar ik zou het wel leuk vinden oeehh als ze een bondgenoot heeft dan heeft ze iemand om mee te praten en dan kunnen we haar beter leren kennen :Y)
      En also Aria klinkt echt wel leuk

      3 jaar geleden
    • Samanthablaze

      Dat is waar, maar de Beroeps zijn de rijke districten, toch? En District 3 hoort daar volgens mij juist ook niet bij

      Zeker, maar Aria zou simpelweg niet erg slim zijn als ze er met haar vandoor zou gaan

      3 jaar geleden
    • Duendes

      Geen idee oeps

      Ja eens oeps en ik gun Aria wel langer leven xD

      3 jaar geleden
    • Amyev

      Ja district 3 zijn ook Beroeps, omdat het nog maar de 16e HungerGames is heb ik hun er ook bij gedaan zodat het een grote groep is. Sorry voor late reactie!

      3 jaar geleden
    • Samanthablaze

      Woah ik had juist verwacht dat er eerder minder Beroeps zouden zijn - omdat het zegmaar even duurt voordat de rijke districten een systeem op hebben kunnen bouwen om semi-legaal soortvan soldaten op te leiden
      Maar ik ben dan misschien ook beïnvloed doordat ik The Ballad of Songbirds and Snakes gelezen heb
      En geen probleem!

      3 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen