we hebben kei lang niks geactiveerd....
Sorry, daarvoor!
Dus......Hier een hoofdstuk!
We gaan daarna gelijk door met het FFI!
Dus hier ff een stukje hoe alles goed gaat.
Veel leesplezier!
(ik en Zaina hebben dit samen geschreven. Dus, ja......)

Nia stopte een lolly in haar mond en keek Lia vragend aan. Lia, Nia en Zaina waren gaan wandelen. Iets dat Nia haat. 'Wat wil je doen als je stopt met voetbal?' Vroeg Nia en om Zaina te irriteren likte ze luidruchtig haar lolly. Zaina keek geïrriteerd en Nia grijnsde. 'Weet ik niet. Basketbal ofzo.' Lia haalde haar schouders op. Nia stikte in haar lolly. 'Wat! Ben je gek!? Ik heb liever dat jij je nek breekt bij turnen dan dat je gaat basketballen!' Riep Nia geschokt. Lia keek gekwetst weg. 'Eh....wat Nia bedoelde is dus dat basketbal geen sport voor jou is.' Kwam Zaina er tussen. Lia zweeg en haalde haar schouders op. 'Wil je mijn lolly, Sister?' Nia zwaaide met haar lolly voor Lia's gezicht. 'Nee. Ik wil liever weten hoe het tussen jou en Swift gaat.' Zei ze kil. 'Heb je iets tegen mijn broer?' reageerde Zaina. 'Nee. Ik vindt het alleen niet leuk dat hij Nia's hart brak.' Ze grijnsde.

'Kijk dat arme schaap. Ze is er vreselijk aan toe.' Nia's gezicht betrok. 'Het was maar grapje.' Troostte Lia. 'Praat dan niet over hem.' Zei Nia emotieloos. 'Ook niet als hij nu langs loopt?' Zaina wees naar voren. Nia zuchtte en Lia grijnsde. Ze gaf haar zusje een duw. 'Ga maar naar hem toe.' Nia bloosde en keek haar aan. 'Nee, ga zelf.' Nia gaf Lia een duw. Lia schudde haar hoofd en gaf Nia weer een duw. 'T is jou vriendje, dus jou probleem.' Nia beet op haar lip en keek naar Nathan die dichterbij kwam. 'Weet Je het zeker.' Fluisterde ze opeens verlegen. Lia grijnsde en Zaina knikte.

'Wens mij succes.' Fluisterde ze. Nathan liep langs en even keek hij naar Nia. Hij wou doorlopen, maar Nia pakte zijn pols vast. Hij schrok en stopte met lopen. Nia beet op haar lip. 'N-Nathan. Ik hou van je!' Nathan schrok van die plotselinge reactie en bloosde. 'En ik.....had je moeten vergeven.' Nia zweeg en Lia knikte bemoedigend. 'Dus....dat doe ik nu.' Nia schudde haar hoofd en schudde al haar slechte gedachtens weg. 'Ik vergeef je Nathan Swift. En ik....het spijt me.' Nathan bleef stil en Nia zuchtte. Ze liet zijn pols los en de stilte die volgde was vreselijk. Lia en Zaina deden zachtjes een stap naar achter en Lia keek nogal geïrriteerd. Haar zusje had spijt en nu moest die stomme Swift haar nie- Opeens gaf Nathan Nia een knuffel. Nia, Zaina en Lia keken verbaasd. 'Bedankt.'

Fluisterde hij. 'Dat je mij vergeeft.' Nia bloosde. 'Ik hou van je Nathan.' Fluisterde ze terug. 'Ik hou ook van jou Nia.' Het bleef even stil. 'Wist hoe ik het heb gemist om met jou te zijn en je zo vast te houden.' Nathan glimlachte. 'Ik ben zo blij dat je mij vergeeft.' De tranen stroomde over Nia's wangen. 'Ik....sorry.' Nathan liet haar los en Nia veegde haar tranen af. Nathan lacht. 'Je hoeft geen sorry te zeggen omdat je huilt.' Nia keek naar beneden. Maar opeens schoot ze in de lach.

"Zullen we samen eens wat gaan doen?", zei Zaina opeens. "Zoals?", zei de rest in koor. "Hey, niet zoveel druk ineens! Heeft iemand in idee?", vroeg Zaina. "Ik heb alleen maar noodles in plaats van mijn hersenen zitten, maar let er niet op. Iemand anders?", zei Nathan. "Uhm, ik weet het niet", zei Lia. "Laten we dan maar naar huis gaan", zei Nia brommend. "Wacht, ik heb een idee!", riep Zaina opeens. "We kunnen met z'n allen voetballen! Een klein wedstrijdje! De Swifts tegen elkaar en de Go's vormen een team, wat vinden jullie ervan?" "Ja, dat lijkt me een goed idee!", riepen ze en ze liepen om ter eerste naar het voetbalveld aan de rivieroever. "Hé, luizak, waar blijf je?", riepen ze alle drie tegen Lia. "Ik heb geen zin om te lopen!", riep ze terug en ze jogde naar hen toe.

'Een wedstrijd spelen met z'n 2en.' Nia haalde een hand door haar korte haar. 'Dat is niet makkelijk.' Lia keek geïrriteerd. 'Ja, oké we bedanken een opstelling, maar haal die hand uit je haar. Je doet me denken aan Ga-Bryce nu.' Nia grijnsde. 'Aah. Bryce je Alius-Academy schatje.' Lia keek geïrriteerd dan ooit. 'Hou je mond we moeten een opstelling bedenken.' Siste ze. 'Jahaa.' Zei Nia verveeld. 'Maar JIJ moet toe geven dat je ook verliefd was op Bryce.' Lia keek langzaam op. 'Hou je mond ofzo. Ik was helemaal niet verliefd op hem!' 'Jawel!' 'Helemaal niet!' 'Jawel!' 'Helemaal niet!' 'Jawe-' 'Dames!' Nathan zwaaide naar ze. 'Wat!?' Gilden Nia en Lia tegelijk. 'Stop met ruzie maken!' Riepen Zaina en Nathan tegelijk. 'Ugh. Tweelingen.' Zeiden Nia en Lia tegelijk. Ze keken elkaar even aan en schoten in de lach.

Nia en Lia bedachten een opstelling en Zaina en Nathan ook. Nathan achterin. Zaina voorin. Lia achterin. Nia voorin. 'Ik wil uit! Ik wil uit! Ik wil uit!' Nia sprong op en neer. Nathan schudde zijn hoofd. 'Wij krijgen uit!' Lia kwam ertussen voor het een discussie werd. 'Gewoon steen, papier, schaar doen.' Nia en Zaina deden steen, papier, schaar en Zaina won. Zaina nam uit en de wedstrijd begon.

Zaina rende naar voren en Nia rende naar haar toe. Zaina maakte een schijnbeweging naar rechts en rende langs Nia. Snel draaide Nia zich om. 'Lia!' Lia keek op en zag Zaina rennen. 'IJsmuur!' Lia had de bal en ze paste naar Nia. 'Mee naar voren!' Riep Nia. Zaina rende ook mee. Nathan en Nia keken elkaar aan en Nathan stond klaar en..... Ze paste hem naar Lia. Lia rende met Zaina op haar hielen, ze wou de bal naar haar zus passen, maar Zaina schoot hem uit. 'Lekker Zaina!' Lachte Nathan. Zaina glimlachte terug. Nia en Lia keken naar de bal. Toen keek Nia en Zaina en lachte uitdagend. 'Wij hebben samen veel meegemaakt meis. En jij kent mijn technieken.' Zaina en Nia glimlachte naar elkaar. ' Maar ik kan meer dan dat jij gezien hebt.' Lia liep naar Nia toe en legde haar hand op haar schouder. 'Dus dit wordt een moeilijk strijd.....Vol verassingen.' Zeiden ze tegelijk. Nathan en Zaina keken elkaar lachend aan. Het zou zeker een moeilijke strijd worden.

Alle vier bleven ze voetballen totdat ze allebei een voor een uitgeput, maar tevreden op de grond vielen. "Wat is voetbal leuk!", zeiden ze. Ze gingen allemaal aan de kant van de rivieroever zitten en keken stilletjes naar de zonsondergang.


Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen