JAGERS


Jagers worden door vampiers en weerwolven ook wel vaker Zilverzwervers genoemd. Jagers zelf verwijzen enkel naar Jagers die geen deel uitmaken van de Gemeenschap als Zilverzwervers. Het is niet echt een scheldwoord, maar Jagers worden er over het algemeen niet graag op gewezen dat ze eigenlijk ook niet 100% menselijk zijn.















            VOORTPLANTING

• Dit gebeurt zoals bij iedereen.
• Het Jagersgen is over het algemeen dominant, hoewel in enkele gevallen een ander, onbekend gen sterker is. Hierdoor zijn alle uitkomsten mogelijk, maar niet allemaal even waarschijnlijk. Als minstens één van je ouders een Jager is, heb je de grootste kans om er zelf één te worden.











                              GAVEN

Fysiek & mentaal
• Over het algemeen hebben Jagers een talent voor snelheid, kracht en uithoudingsvermogen. Het is niet bovennatuurlijk, maar de meeste Jagers blinken wel uit in sport.
• Ze zijn ook gezonder en hebben een beter immuunsysteem dan de meeste mensen.
• Ook hun zintuigen zijn iets beter dan gewoonlijk, waardoor je zelden Jagers tegen komt met lenzen/een bril en/of een hoorapparaat.


Heling
• Over het algemeen hebben Jagers een beter immuunsysteem dan de meeste normale mensen.
• Ze genezen ook iets sneller dan de normale mens, maar ook weer niet heel abnormaal snel.


Immuniteit
• Het Jagergen is sterker (dominant) dan het weerwolfgen (recessief), waardoor het ook nooit voorkomt dat iemand én Jager is, én weerwolf.
• Een gebeten Jager zal ook niet in een weerwolf veranderen.
• Hetzelfde geldt voor vampiers: een Jager zal nooit een vampier worden.











                        TRAINING

Doorheen de eeuwen is de training van Gemeenschapsjagers heel sterk gereguleerd, al zijn die regulaties ook afhankelijk van het land waarin men woont of zelfs de stad. De jagers die in 1620 naar Amerika kwamen, hadden hun training volledig afgewerkt. In de laatste dertien jaar kwamen ook jongere generaties naar Greenstone om hun familie bij te staan. Men vermoedt dat de afdeling Gemeenschapsjagers in Greenstone ook de traditionele training uit Europa zal overnemen.

• Elk Jagerskind begint de training als ze zes jaar zijn. De eerste twee jaar krijgen ze sowieso enkel theorie en leren ze de echte wereld kennen. Ook zijn er kenningsmakingslessen met vechtstijlen en wapentechnieken, maar de praktijktraining begint pas later.
• Tussen hun tiende en twaalfde krijgen ze een partner toegewezen, die maximaal twee jaar verschilt. Samen met hun partner beginnen ze dan aan hun fysieke training en wapentraining. De theorie wordt ook voortgezet, maar hoe dit verdeeld is, hangt van de plaats en de familie af.
• Tussen twaalf en veertien gaan ze voor de eerste keer in de buitenwereld op jacht. Dit is onder begeleiding van minstens één ervaren Jagerskoppel, dat eigenlijk gewoon toont hoe het moet..
• Tussen hun vijftiende en zestiende gaan ze dan voor de eerste keer alleen op jacht. Dit is één van de belangrijkste gebeurtenissen in hun leven en er wordt dan ook veel waarde gehecht aan die eerste zelfstandige jacht. Dit is ook het moment voor de eerste kill.
• Tussen hun zeventiende en negentiende vindt dan de afscheidsceremonie plaats, die eveneens verschillend is van locatie tot locatie.
• Na de training is het de bedoeling dat de Jagers hun gebied onder controle houden op gebied van monsteractiviteiten.
• Het is mogelijk om je na de training nog verder te specialiseren.














                        PARTNERS

• Partners worden normaal bij elkaar gezet tussen hun achtste en tiende levensjaar (al wijken sommige families hier vanaf).
• Hier is vaak een ritueel dat ermee gepaard gaat, wat van een groot feest gaat, naar een (goed op afstand begeleide) dropping, naar een taak die ze samen moeten oplossen. Het hangt van de familie en het paar zelf af wat ze moeten doormaken.
• Veel partners hebben een teken (tatoeage, juweel, ...) dat ze bij elkaar horen.
• Veel families proberen het partnerschap in de familie te houden, al is dit door het maximumleeftijdsverschil van twee jaar niet altijd mogelijk.


Band
• De band tussen de meeste Partners is zo goed als onbreekbaar. Ze zijn samen opgegroeid met een training die volledig op elkaar afgesteld is. In het veld kennen ze elkaar door en door, en meestal is dat ook zo buiten het veld.
• De meeste Partners zijn beste vrienden, en in vele gevallen worden ze ook een koppel. Dit is noch een vereiste, noch verboden.
• Af en toe valt het echter voor dat Partners elkaar echt niet liggen en dan is er de mogelijkheid dat er een verandering gebeurt, al is dit extreem zeldzaam. Partners die niet op elkaar afgesteld zijn, worden beschouwd als niet erg nuttig.
• Partners worden zo veel mogelijk samen gehouden, al kunnen er uitzonderingen zijn door bepaalde missies e.d.


Dood
• Wanneer één van de twee partners sterft, of ernstig verwond wordt (met blijvende beperkingen), kan het gebeuren dat de overgebleven Jager (tijdelijk) solo begint te werken. Wanneer dit voor het afstuderen gebeurt, zal er altijd naar een partner gezocht worden. Later is dit geen vereiste, maar ook niet ongewoon.









                        WAPENS

Algemeen
• Bijna elk (klein) wapen is gekend en wordt gebruikt door de Jagersgemeenschap.
• In dit tijdperk bezit een Jager meestal een sabel en een pareerdolk, alsook een handkruisboog of een flintlock, al is het niet ongewoon dat Jagers gaan experimenteren met diverse wapens uit diverse streken om hun eigen diversiteit uit te breiden.
• Rusland (met name de beruchte familie Vasilyev) is een grote speler in de ontwikkeling en verdeling van de Jagerwapens. Deze specifieke tak is echt onder Jagers en wordt dus niet door de gewone mensenpolitiek beïnvloed (zoals praktisch alles in de monsterwereld). Pionierswerken op vlak van wapenkunde zijn wel vaker lekken uit experimentele werken van Jagers die zich met wapens bezighouden (zoals bv. de flintlock).


Weerwolven
• Voor weerwolven zijn er zilveren handwapens, zilveren kogels en ook zilveren beschermplaten, juwelen etc. De meeste Jagers dragen dan ook best wel wat zilver, zelfs als ze niet op stap zijn. Dit heeft ook veel met traditie te maken.
• Hoewel vuurwapens handig zijn om op afstand meteen een weerwolf neer te krijgen, zijn de vuurwapens van deze periode niet altijd even accuraat en moeten ze voortdurend geladen worden om te kunnen vuren. In het heetst van de strijd is dat niet handig, al is dichtbij komen bij een weerwolf ook steeds gevaarlijk. Speren en harpoenen hebben daarom ook een vaste plek in het arsenaal van Jagers.


Vampiers
• Er is geen specifiek wapen dat uitermate geschikt is voor vampiers (zoals zilver voor weerwolven), maar vuurwapens zijn zeker een absolute must. Er bestaan kogels die peridoot bevatten, maar die zijn zeldzaam en worden enkel gebruikt wanneer het om een uitzonderlijk sterke vampier gaat.
• Er bestaan ook een aantal wapens die een inleg van peridoot hebben, maar omdat de steen opnieuw zo zeldzaam is, zijn de wapens dat ook en zijn die meestal in het bezit van belangrijke leden van de Gemeenschap.
• Zonlicht is zeker een voordeel, waardoor er ook veel naar de ontwikkeling in zonnelampen wordt gestoken. Tot nu toe is er geen lamp sterk genoeg om een vampier (zelfs een heel jonge) te doden, maar het kan wel ernstige irritaties opwekken en is zeker te gebruiken als afleiding.
• Vuur is meestal een laatste idee, aangezien het zo gevaarlijk en oncontroleerbaar is.











                  GESCHIEDENIS

Pre Genocide
• Voor de Genocide waren Zilverzwervers niet zo georganiseerd als nu. In plaats van een samenwerkend netwerk, waren het eerder aparte groepjes, families, die hun eigen woonplaats beschermden. Er was nauwelijks contact met andere families en er werd ook niet echt buiten hun gebied gekeken.
• Naarmate de tijd en ook de vooruitgang van de mens vorderde, verbeterde het contact wel en werden de families en de beschermde gebieden ook groter. Er was een beginnend netwerk, maar vooral in Europa was het vrij primitief (in tegenstelling tot sommige delen van Azië).
• Door de groeiende macht van de vampiers waren de tiende en de elfde eeuw geen pretje voor Europese Jagers. De vampiers begonnen hun kleine genocide in 1083, wat inhield dat ze systematisch Jagerfamilies begonnen aan te vallen. Sommigen werden zelfs compleet uitgeroeid.
• Hierdoor wordt de band tussen de verschillende families wel versterkt, aangezien ze nu hulp nodig hebben van buitenaf.
• In 1096 werd de eerste kruistocht (door de Fransen en Duitsers) georganiseerd. Enkele Jagers gebruikten dit als dekmantel om naar het oosten te reizen, waar volgens de verhalen een sterk netwerk van Jagerfamilies stand hield.
• De westerse Jagers zijn net de extra helpende hand die de Arabische nodig hadden om de grote populatie vampiers in hun gebied uit te dunnen. De samenwerking is zo succesvol dat het Arabische vampierenrijk in chaos valt. Tijdens de chaos wordt Ismaël, de toenmalige leider, vermoord door één van zijn onderdanen (1138). Door het gebrek aan een goede opvolger, wordt het land vervolgens voor een groot deel ontdaan van de rest van de vampiers. Dit is het officiële begin van de Grote Genocide.


Grote Genocide
• Na de val van de Keizer van Arabië, wordt daar het eerste, (kleine) Hoofdkwartier opgericht. De groepen zetten communicatie en samenwerking op een veel belangrijke plaats en ook het gebruik van Partners krijgt zijn vorm.
• De Gemeenschap breidt zich uit en trekt verder naar Europa (zie geschiedenis vampiers voor namen en data).
• De Gemeenschap groeit steeds verder, tot waar het zelfs nog niet echt is geweest; de Europese Jagers slaan uit zichzelf de handen in elkaar en maken zo een einde aan de kleine genocide (die niet extreem effectief was) in 1145.
• Enkel Groot-Brittannië wordt niet echt ten val gebracht door Jagers, maar door onderlinge conflicten tussen de vampiers zelf (zie geschiedenis vampiers).
• De val van de laatste Heerser bracht echter nog meer oorlog met zich mee, in plaats van de verwachte balans en vrede. De Gemeenschap kreeg door dat de wereld, hoe onaangenaam het idee ook, vampiers nodig had om in evenwicht te blijven.
• Echter is niet het hele deel ermee eens, en de Gemeenschap kent in 1183 een scheur.
• De Gemeenschap (het grootste deel van de splitsing) bouwt zich verder op en men begint ook met het verzamelen van informatie over de monsters en andere Jagers. De families krijgen hun vorm zoals die vandaag is en de hoofdzetel van de gemeenschap verplaatst zich van Arabië naar het huidige Griekenland. Naast de Hoofdkwartieren, ontstaan ook de kleinere, gewone kwartieren en het netwerk wordt zo verder gebouwd.
• In 1190 is er voor het eerst een geslaagde poging tot overeenkomst en vrede tussen Jagers en vampiers. Dit gebeurt in Dubhaile. Het Eerste Concordaat wordt opgesteld en beide groepen proberen dit zo goed als het kan na te leven. Dubhaile wordt meteen ook zo'n beetje dé belangrijkste stad van de bovennatuurlijke wereld.
• Na het Concordaat zijn er nog verschillende bijeenkomsten, meestal voor bepaalde gebieden, maar dit blijft de belangrijkste wet tot nu toe. In 1230 wordt met het Tweede Concordaat de Eerste Kolonie een feit.


Het Concordaat
• Twee belangrijkste regels:
      - Leden van de kolonie mogen vrij rondlopen in een afgesproken gebied rond hun vestiging. Leiders mogen overal rondlopen, ivm met reizen en communicatie.
      - Als een vampier betrapt wordt op het doden van een mens of Jager, of tijdens het voeden, vervallen diens rechten.
• Zoals je al merkt, is dit niet erg voordelig voor de Vampiers, maar het was wel noodzakelijk voor hun overleving en nu voor de vrede. In principe wordt het overal nageleefd, maar er zijn enorm veel tegenstanders van het Eerste Verdrag, zeker omdat er maar heel weinig vampiers zijn die de gevolgen zonder verdrag met hun eigen ogen gezien hebben.









            GEMEENSCHAP

• Bij de splitsing in 1183 ontstonden er twee groepen. De grootste groep is de Gemeenschap (Community), de kleinste de Breukelingen (Outcasts). Het belangrijkste verschil is hun mening: De Gemeenschap gelooft dat de vampiers een bepaalde balans in de wereld brengen en staan dus achter het Concordaat. De Breukelingen daarentegen hadden liever de voltooiing van de GG gezien en geloven nog steeds heilig in de totale uitroeiing van zowel vampiers als weerwolven. Ze zijn echter een kleine groep en worden enorm tegengewerkt door de Gemeenschap. Voor zover de Gemeenschap weet, zijn er geen Breukelingen in Greenstone.

Greenstone
• Toen de Mayfair in 1620 uitvoer naar Amerika, besliste de familie Ackerman om als volledige familie de trip over zee te maken. Onderhand zijn andere Jagers uit andere families ook al de zee overgestoken, maar het groepje Jagers dat zich nu in Greenstone bevindt wordt nog steeds geleid door een Ackerman en diens Partner.





                        REGELS

Algemeen
• Mensen dienen ten alle tijden onwetend te zijn over alles (daar zijn ze tot nu toe al sterk in gefaald wat betreft Greenstone, oeps).
• Schaad nooit een mens.
• Niet afgestudeerden mogen nooit alleen op pad.


Weerwolven
• Weerwolven dienen enkel gedood te worden wanneer ze in wolfvorm een gevaar vormen voor mensen of voor Jagers.
• Doodt nooit of te nimmer een wolf in mensvorm, tenzij het echt niet anders kan.


Vampiers
• Zorg dat je eerst schot meteen raak is.
• Breng nooit een vampier opzettelijk in een thymos.
• Als je een vampier in thymos tegenkomt, loop je zo snel mogelijk weg. Je leven hangt ervan af.
• Overtreed nooit het Concordaat; dood dus geen vampiers binnen hun gebied (tenzij ze zich aan het voeden zijn). Deze regel is niet van tel in Greenstone, omdat daar nog geen grenzen vastgelegd zijn. Er gelden geen regels, alles is vrijspel. Het is doden of gedood worden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen