Foto bij The new girl

<3

Ik word wakker doordat er een deur onwezenlijk hard word dicht geslagen. "TRUT!" hoor ik Geoffrey's stem schreeuwen. Ik hoor een trap en veel gekraak. Ik spring overeind en gooi de kast open, ik zie verschillende kleren hangen en pak er gauw een grijs vest uit. Ik ren, mijn vest aantrekkend, naar beneden en ik sta geschrokken stil als ik mijn stinkhok ingedeukt zie. Geoffrey staart naar de grond en ik zie een rode handafdruk in zijn gezicht. Hij kijkt op,"Oh, goedemorgen Jamie." "Goedemorgen." zeg ik zacht. Hij kijkt nogal moeilijk en draait zijn gezicht naar de grond. "Sorry, ik ben even niet in de stemming voor een gesprek. Je kan Johnny roepen voor een ontbijt. Misschien heb je geluk en .." hij maakt zijn zin niet af en schud zijn hoofd, waarna hij weer wegloopt. Ik loop naar het stinkhok en hoor gesnik binnen. Ik trek aan de deur en het gesnik stopt. In plaats daarvan hoor ik geschuifel. Ik trek nogmaals aan de deur maar hij gaat niet open, dus trap ik hem door. Mijn vel op mijn been scheurt en ik vloek zacht, ik wil het kind dat daarbinnen zit niet bang maken. Ik steek mijn hoofd door de gebroken deur en steek mijn hand uit. Een zacht, koud handje word op mijn gezicht gelanceerd en ik hoor het kind schrikken. Ik lach en kruip door het gat in de deur. "Kom mee." zeg ik. Ik kan het kind niet goed zien, maar ik weet hoe ze zich voelt. Ik grijp haar arm en trek haar naar me toe. Ik sluit haar in mijn armen en zeg dat ik zorg dat ze hier niet hoeft te zitten, als ze mee komt. Ze snikt en knikt. Ik kruip weer door het gat en ze kruipt me achterna. Als ze recht voor me sta, zie ik hoe mooi ze is. Ik knijp zachtjes in haar arm en zeg dat het zo erg niet is, hier. "hoe weet je dat?" zegt het meisje. "Ik heb er zelf ook gezeten. Hoe heet je eigenlijk? Mijn naam is Jamie." zeg ik. "Lola." stamelt ze. Ik neem haar bij haar arm en loop naar mijn kamer, ik trek de kast weg en zegt dat ze maar eventjes moet douchen en als ze klaar is ze schone kleren uit mijn kast mag halen. Ze knikt en knuffelt me dankbaar. Waarna ze verdwijnt in mijn badkamer. Ik schuif de kast er half voor en ren snel naar beneden, waar ik Drew tegen het lijf loop. "Haast?" vraagt hij. "Haha, ja, sorry. Drew, kan jij ontbijt maken? Het hoeft niet uitgebreid te zijn, maar ik moet voor twee man." zeg ik. Drew knikt en staat op. De deur negerend neemt hij me mee naar de keuken, waar we twee schalen vol schenken met cornflakes en melk. Ik pak snel bestek en loop stevig door naar mijn kamer. Drew loopt me rustig achterna met de twee schalen in zijn handen. Op mijn kamer aangekomen schuif ik de kast helemaal weg en klop ik op de deur. "Lola?" vraag ik. "Lola, ben je bijna klaar? Ik heb ontbijt voor je." zeg ik lief. Lola antwoord dat ze aan het afdrogen is en stapt kort daarna uit de badkamer. Ze heeft alleen lingerie aan en schrikt als ze Drew ziet staan.Ze slaakt een gilletje en draait zich om, waarna haar hoofd rood word. Ik zie dat Drew's gezicht ook vreselijk rood aanloopt en ik schiet in de lach. Ik neem de schalen van Drew over en wijs Drew de deur. "Wacht daar maar. Gluurder." lach ik. Drew loopt snel naar buiten en voor de deur verontschuldigt hij zich. Lola opent mijn kast en vraagt wat ze aan mag trekken. "Alles, wat je maar wilt. Lola." zeg ik. Ze kijkt me dankbaar aan en trekt een half lange rode rok en een wit blouseje uit de kast, die ze aantrekt en een rondje draait. "Je ziet er onwijs schattig uit, Lola!" zeg ik. Ze bloost een beetje en ik geef haar een schaal cornflakes. "Smakelijk." zeg ik. "Smakelijk eten, Jamie." antwoord ze zacht. Ik krijg medelijden met het lieve kind en diep vanbinnen hoop ik dat ze het niet zo moeilijk krijgt als ik in het begin had.

Reageer (2)

  • joeppie

    oo:$wat lief

    1 decennium geleden
  • Femkexx

    Wat lief!!!(flower)(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen