YAAY!! al 2 abo's!!!
Love u!!!!(H)

Ik vond Blaise mooier dan Benno ^_^

Ze keek om zich heen. Ja, ze was nog steeds op zweinstein. Ze zag Patty nog slapen. Ja, ze was een Zwadderaar, maar ze heeft er nooit zelf voor gekozen. Haar ouders zeiden dat ze haar als ze hier moest komen dat ze dan in ieder geval in zwadderich moest komen. Het is best moeilijk voor haar. Je moest hard zijn om erbij te horen. Er zijn wel wat aardige mensen hier zoals Draco Malfidus en Blaise Zabini bijvoorbeeld. Maar Vincent Korzel en Karel Kwast -die ze gewoon bij hun achternaam noemde want als ze ze zag en hun bij hun voornaam noemde had ze de neiging om in de lach te schieten. Want ze zijn zo... en dan die namen! Maar ja,- die mocht ze totaal niet. En Patty Park deed altijd ze gemeen tegen haar. En dan had je nog Sneep, hij mocht haar niet terwijl hij altijd meer gaf om zijn eigen afdeling dan anderen. En ze zat in zijn afdeling. Ze keek weer om zich heen. Ze moest proberen te slapen, wat haar nooit lukte na zo'n nachtmerrie. Ach ja, proberen is het altijd waard. ZE ging weer liggen en sloot haar ogen. Ze voelde haar lichaam pijn doen. Snel deed ze haar ogen open, hoe kon dat nou? Ze keek om zich heen. Niks... Weer probeerde ze te slapen, maar weer had ze pijn aan haar lichaam. Ze deed haar ogen weer open en de pijn was minder. Minder ja. Ze was pas een maand op Zweinstein en haar blauwe plekken enzo waren nog steeds niet geheeld. Ze wou niet naar Madame Plijster voor zoiets, ze wou haar maar niet lastigvallen. Ze stond op en en verkleedde zich en pakte haar tas in. In haar schoolgewaad liep ze de trap af. Ze keek in haar tas en vond haar boek; "Een Beknopte Beschrijving van Zweinstein". Ze las het omdat ze wou weten wat je allemaal kon doen op zweinstein en wat voor school het was. Ze zat in het 5e jaar en is nooit op school geweest dus wou ze meer informatie over zweinstein. Ze las dat er geheime tunnels waren in de school. Misschien nuttig voor later dacht ze. Ze zat daar de hele ochtend, en de eerste zwadderaar kwam om 7 uur. Ze gaapte, het was maandag en dat is een moeilijke dag, blokuur toverdranken. Geweldig... Ze vond het wel interessant, maar Sneep... 'Morgen. Wat doe jij hier zo vroeg?' Blaise kwam naast haar zitten op de bank. 'Morgen. Kon niet slapen. Was wakker om 9 voor half 4.' Blaise floot. 'Dat is vroeger dan normaal.' Olette rolde met haar ogen, 'Denk je?' Blaise grinnikte. 'Je heb meer donkere kringen dan een week geleden. Ga maar Madame Plijster, zij kan je iets geven.' Ze dacht zogenaamd na. 'Nee, ik wil het eerst zelf proberen.' Hij zuchtte. 'Dat zei je vorige week ook al. En die week ervoor, en die week ervoor...' Ze grinnikte en gaf hem een tik op zijn bovenarm. 'Het is duidelijk.' Ze zaten zo te kletsen en de kamer werd gevuld met zwadderaars. 'Kom laten we gaan eten!' Zei Blaise. Draco stemde in en Patty, Korzel en kwast deden natuurlijk mee. Ze knikte ook maar, ze had niet echt zo'n honger. Samen gingen ze naar de eetzaal.

Reageer (2)

  • Mathiii

    Die overgang is een beetje ingewikkeld maar het gaat wel

    1 decennium geleden
  • Lpayno

    Oke dit is zo mooi geschreven (A)


    Jehebttrouwenseenbeginstukjeintegenwoordigetijdgeschreven,

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen