Foto bij 18. The Weeping Angels

Er waren al 2 dagen voorbij en Olette zat nog steeds in de ziekenzaal. Gelukkig had ze bezoek anders verveelde ze zich dood. 'Dus jij bent Olette?' Ze knikte. 'En jij bent dus echt een Zwadderaar?' Ze knikte weer. Jeetje wat kon die George van die vage vragen stellen. 'En jij bent geëxplodeerd?' Ze schieten in de lach. 'Zo kun je het noemen ja.' Zei ze. 'Maar ja, dit is dus Fred, en niet George,' Zei Ron. 'Ik ben ook veel knapper dan George.' Ze grinnikte. 'Ik zie geen verschil om eerlijk te zijn.' Fred begon te pruilen, 'Mama verward ons ook altijd.' Iedereen lacht weer. 'En dit is Ginny.' Ron wees naar het meisje met rood haar. Ze knikten naar elkaar.
'We hebben dus twee cadeautjes voor je. Mocht je ze niet leuk vinden, het was hun idee.' George wees naar Harry, Ron en Ginny. 'Dat zal ik onthouden.' Het eerste cadeau waren muffins. 'Muffins! Ik hou zo erg veel van muffins! Het zit in mijn top 15!' Ze kijken haar verbaasd aan. 'Ben je verkeerd ingedeeld of zo? Ik denk dat de sorteerhoed bejaard aan het worden is.' Zei Fred. 'Nou eigenlijk moest ze naar Zwadderich,' Zei Hermelien. 'Hoe weet jij dat?' Vroeg Olette. 'Het is een gerucht op school.' Ze knikte. 'Nou dat gerucht klopt wel.' George probeerde haar aandacht te trekken en dat lukte hem aardig, want hij zat met een pakje te spelen. 'Wat is dat?' Vroeg ze. 'Je tweede cadeau!' Zei George en hij straalde helemaal toen ze weer aandacht aan hem schonk. 'Hier.' Hij haf het pakje aan Olette. Het was best zwaar. Ze maakte het pakje open en ze haalde de inhoud eruit. Het was verpakt met bubbeltjesplastic. Ze pakte voorzichtig dat weer uit maar het lukte niet ze goed dus nam George het over. 'Moet je zien,' Het bubbeltjesplastic was weg en Olette gaf een gil en viel van haar bed. 'Haal dat duivelse ding bij mij uit de buurt!' Ze durfde niet op te staan, en dat kon ze eigenlijk ook nog niet zo goed, haar benen deden nog ontzettend veel pijn. 'Sinds wanneer is een engel duivels?' Vroeg Ginny. 'Kan dat ding van mijn bed af? Ow, en niemand knipperen!' Ze keken haar verbaasd aan. 'Jeb je toen je viel te hard je hoofd gestoten ofzo?' Ze schudde haar hoofd. 'Kunnen jullie dat ding alsjeblieft bij me weg halen? Straks krijg ik een hartaanval!' Ron schoot in de lach. 'Jij bent echt gek hé. Het is maar een beeldje. Het doet niks!' Ze bleef zitten. 'Laat me je helpen.' Zei George. Ze schudde haar hoofd, 'Dat Ding moet weg hier!' Hermelien zuchtte 'Ik breng het wel naar mijn kamer. Ben zo terug.' Ze pakte het beeldje op. 'Hermelien!' Ze keek Olette aan. 'Draai je niet om, kijk niet weg en knipper nooit! Dan ben je dood!' Ze knikte vaagjes en liep ze ziekenzaal uit. 'Je hebt geluk dat madame Plijster er niet was, anders zou ze denken dat je een hersenschudding hebt. Maar waarom ben je zo bang voor dat beeldje?' Vroeg George, en hij hiep haar weer terug in bed. 'Nadat ik zo'n dreuzelfilm had gekeken werd ik vreselijk bang voor engelenbeeldjes.' Ze keken haar vragend aan. 'Wat voor dreuzelfilm?' Vroeg Ginny. 'Het ging over standbeelden -van engelen dus- die er eerst altijd onschuldig uitzien, maar als je je omdraait dan bewegen ze.' Ze keken haar allemaal afwachtend aan, want er zou natuurlijk meer komen. 'En zo'n meisje had een sleutel gestolen van hun en ze gingen haar stalken. Ze wouden haar vermoorden, maar dat kun je voorkomen. Kijk hun altijd recht in hun ogen aan en knipper nooit, of je zit voor altijd in het duister, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ze verstenen als je ze aankijkt, dus je moet nooit ook maar eventjes wegkijken, want dan proberen ze je te vermoorden. Draai je ook nooit om, want dan ben je er geweest.' 'Dat was het? Ow zo erg is het ook weer niet.' Zei Fred sarcastisch. 'Maar is het echt?' Vroeg Ron bang. 'Misschien, maar het is maar een film. Maar niks is zeker, want tovenaars bestaan ook en die komen ook vaak in films voor. Ik hoop dat dat dat gedoe met 'The Weeping Angels' nep is, anders kan ik nooit meer slapen.' Ze hoorde iemand anders grinniken, 'Dat die je zo ongeveer nu ook niet.'

The Weeping Angels bestaat echt. (de film dan hé) Het is van Doctor Who ofzo. Dit is een stukje van de film. Kudo? Reactie?

Reageer (6)

  • Lix

    Doctor Who is een serie (;
    Ik ben een grote Whovian (Doctor Who-fan), dus ik zou het moeten weten ^^. Ik vind het geweldig dat je ze in je story gebruikt :Y)

    1 decennium geleden
  • WillNotLearn

    Wow echt enge film! ik vond het zo eng dat ik hem meteen weg klikte!

    1 decennium geleden
  • Oblivisci

    Eng!!!!
    Ik heb een stukje van dat filmpje gezien.
    En bij dat stukje waar ze op haar knieën ging zitten om die sleutel te pakken ofzo heb ik heb weg geklikt.

    1 decennium geleden
  • Lpayno

    Draccoo! :9~
    Of het is Perkiee! :']
    Snel verderr (krul)

    1 decennium geleden
  • Allysae

    snel verder
    nice hoofdstuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen