Foto bij 33. Everyone is acting strange (herschreven)

We hadden donderdag een flashmob in de stad, was echt leuk!
Het was met 1300 leerlingen + docenten!

Srry moest het hoofdstuk aanpassen.
Enjoy!!

'Vanavond weer straf. En ben dood op, ik moet echt meer gaan slapen.' Zei Olette met een diepe zucht. Blaise grinnikte, 'Dat is het slimste wat je vandaag zei.' Ze sloeg hem op zijn achterhoofd met de rol perkament die ze in haar hand had. 'Ik heb meerdere slimme dingen gezegd! En dat was niet het slimste van de dag.' Hij keek haar mompelend aan. 'Maar ja, ik had nog een vraag.' Blaise keek diep geschrokken. 'Jij kunt vragen?' Ze sloeg hem weer op zijn achterhoofd. 'Waarom sla je me, je doet dat nooit.' Ze zucht geërgerd. 'Ik ben moe, te moe. Dan raak ik snel geïrriteerd. Mijn vraag was of jij wist wanneer we naar Zweinveld mogen. Ik heb de eerste keer gemist.' Hij dacht na. 'Wel snel, denk ik. Je vraagt het aan mij weet je, dat is niet slim van je.' Ze schud lachend haar hoofd, wat was Blaise toch een maffe gast. 'Ik ga naar Theodoor. Ik zie je wel zo in de eetzaal.' Theodoor Noot was een goede vriend geworden van Blaise. Blaise ging vaker met Theodoor om sinds de ruzie. Ze was hem dankbaar voor zijn vriendschap, maar ergens voelde ze alsof ze beter niet met Blaise om kon gaan. Draco en hij waren altijd vrienden had hij gezegd. Sinds zij op school kwam was zij tussen de vriendschap gekomen. Misschien moest ze met iemand erover praten, advies vragen. Ze schok zich een ongeluk toen ze zag dat er iemand aan de andere kant van het rek tegen de kast aan zat met zijn gezicht en haar met een big smile aan zat te kijken. 'Luk het een beetje Ron?' Zei ze met een grinnik. 'Ow ja, het gaat geweldig.' Ze schoot in de lach en Ron keek geschrokken. 'Zit er iets op mijn gezicht?' Ze schudde haar hoofd. 'Alleen een gek gezicht. Ik ga verder oké? Doei Ron.' Ze legde de boek terug en hoorde aan de andere kant iemand 'Au!' roepen. Ze had per ongeluk de boek tegen Rons neus aangeduwd. 'Sorry!' Ron mompelde iets dat klonk als 'Het geeft niet.'. Ze ging verder zoeken. Ze was opzoek naar een boek over kettingen. Dat deed ze al best lang, sinds ze de ketting had. Ze moest misschien aan professor Zwamdrift vragen of ze een boek had, al zou ze dan wel vragen waarom en een vreselijke toekomst voorspellen. Het was het vast wel waard, ze moest weten waar het vandaan kwam. Altijd moest ze achter rare dingen aan. Maar dat vond ze leuk, dus maakte het haar niet uit.
De laatste tijd deed iedereen zo vreemd. Omber was ook strenger geworden. Ze had geen idee waarom iedereen zo raar deed. Ze liep naar de andere kant van de boekenkast maar verstopte zich toen ze Harry, Hermelien en Ron geheimzinnig zag doen. 'Wat gaan we vanavond doen?' Vroeg Hermelien. 'Dat zie je dan wel maar het is een leuke opdracht.' Antwoordde Harry. Olette had door dat dit niet voor haar oren was bestemd dus liep ze weg. Deed iedereen daarom zo vreemd? Het boeide haar niet echt, dus ging ze verder zoeken. Na een uur in de bieb te hebben gezeten gaf ze het op en liep de bibliotheek uit. Ze zouden zo gaan eten en dan moest ze naar Omber. Leuk. Ze liep de eetzaal in en zag Blaise praten met Theodoor. Naast Theodoor zat Draco en naast hem zat Patty tegen zijn schouder aan. Ze probeerde haar lach in te houden toen ze Patty achterover zag vallen omdat Draco zich omdraaide. Blaise wees naar een plek naast hem en daar ging ze zitten. 'Hey jongens,' Het eten verscheen en iedereen wou als eerste iets pakken. Olette wachtte rustig af en toen ze zag dat het rustiger was pakte ze wat te eten. Na het eten ging ze snel naar de slaapzaal en legde alles weg dat ze niet nodig zou hebben. Toen ze beneden was kwam Blaise aan en wenste haar succes, want waarschijnlijk zou ze toch weer de gebruikelijke straf krijgen. Ze bedankte hem en wenste hem welterusten. Daarna liep ze meteen naar Ombers kantoor.

Kudo? Reactie?

Reageer (1)

  • Lpayno

    In het 5e jaar geloven ze Harry toch nog niet?
    Hoe kan de vader van Theo dan zijn opgepakt? ;x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen