Foto bij 39. He said he was a responsible parent

Heb PWW -_-"
Hate it!

Anyway,
Enjoy!!

Lief Dagboek,

Ik heb 2 rare dagen achter de rug. Als je kon praten vroeg je vast wat er was gebeurd. Als je dat niet zou vragen had ik het eigenlijk toch wel gezegd. Ik had weer straf van Omber, en ze deed de gebruikelijke dingen. Ik werd vervloekt en daardoor kon ik 24 uur niet slapen. Viel ik toch in slaap, zou ik een schok krijgen. Best vreemd eigenlijk dat iemand ooit zo'n spreuk heeft bedacht. Maar dat boeit niet. Daarna moest ik voor de rest van mijn straf naar Vilder en een klusje voor hem doen. Een klusje is eigenlijk best zacht uitgedrukt, maar dat doet er ook niet toe. Ik moest zijn kantoor opruimen en de bekers schoonpoetsen. Het was echt vreselijk, al die rommel die ik moest opruimen. Het is uiteindelijk toch gelukt. Maar toen kwamen Fred en George naar binnen en die lieten me schrikken. Alles viel en moest opnieuw schoongemaakt worden, en dat is ook gelukt. Ze waren ook heel erg aardig tegen me. Ze wouden iets 'lenen' van Vilder, maar omdat ik er was en ze me niet verdacht wouden maken hebben ze het uitgesteld. Ik kwam even later toen ik klaar was en rondzwierf ik het kasteel Harry, Hermelien, Ron en nog een paar mensen tegen. Ze deden zo geheimzinnig. Ze hadden het over een SVP ofzo. Wat zou dat betekenen? Ik heb geen idee, maar ik raak best nieuwsgierig. Maar iemand had me dus gezien en Hermelien ging kijken. Ze stond recht voor me neus, maar ze zag me niet. Best vreemd, maar ik had veel geluk. Maar gister was dat minder. Ik ben opeens onzichtbaar geworden tijdens de les. Ik bleef de hele dag zo. Gelukkig ben ik nu normaal anders zagen ze in de zaal hier dat er een pen zweefde en zouden ze op de vlucht slaan. Ik heb gisteren ook best iets gemeens gedaan, maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan. Ik heb Patty haast een hartaanval bezorgd, van angst. Het is een raar verhaal. Maar dat is ook niet echt boeiend. Ik was onzichtbaar, en ik weet niet waarom en hoe. En toen ik onzichtbaar was en buiten zat, zag ik iets rennen. Het was zo mooi, maar ook zo eng. Het bleef even stil staan, maar ik weet al wat het is. Het is een wezen met vleugels. Die engelen hebben. Ik ben nog steeds bang. Ik wil weten wat het is, maar ook weer niet. Ik ben 's avonds weer zichtbaar geworden, en ik ben er best blij mee. Ik vraag me af waarom ik onzichtbaar werd, en hoe. Ik wist niet eens dat ik zoiets kon. Twee dagen geleden had ik mijn stok niet eens bij me toen ik onzichtbaar werd. Ik moet maar uitzoeken wat ik ga doen. Het is bijna kerst en ik ga mijn kerstcadeautjes maken. Ik weet het, waarom maken? Nou, ik vind dat als je het zelf maakt dat je een stukje van jezelf geeft. Je hebt het zelf gemaakt en dat maakt het special. Ik ga er natuurlijk ook een gekocht cadeau bij doen. We gaan ook volgende week naar Zweinveld. Ik kan zien hoe het er uitziet! Misschien wilt Blaise me helpen met cadeautjes uitzoeken. Wat zal ik dit jaar maken? Ik ga iets moois maken, zeker weten. Als dat me niet lukt is mijn naam niet meer Olette Waterclear, maar Omelet Waterclear. Haha, best dom, maar ik wil dat het perfect is. Dit word mijn allereerste kerst met iemand anders dan mijn ouders en al die dooddoeners. Ik heb eigenlijk nooit een cadeau aan hun gegeven. Oké, mijn ouders een keertje. Maar dat hebben ze opgeblazen. Vraag me niet hoe en waarom, het was nogal... vreemd. Ik heb al die jaren kerstcadeautjes gemaakt en heb ze in mijn kamer bewaard. Ik vond het altijd leuk om die dingen te maken. Mijn laatste kerst bij mijn ouders was niet bepaald leuk. Laten we zeggen dat we bezoek kregen van dooddoeners en die besloten mij te pesten. Hoe? Wie er het eerst mij kon vervloeken met een verlamspreuk. Uiteindelijk heeft mijn vader gewonnen. Ja, mijn vader ja. Hij vond het leuk klinken dus deed hij ook mee. Hij heeft zich tot een verantwoordelijke ouder benoemd, erg hé. Ik bedoel, wie vervloekt zijn eigen kind voor de lol? Ach ja, mijn familie is ook niet bepaald normaal. Neem een voorbeeld aan mijn ouders. Zelfs ik ben abnormaal! (Hihi dat was ik altijd al.) Ik ga voor veel mensen kerstcadeautjes maken. Ik zal je later schrijven wat, want ik weet het nog niet. Hihi.

Mijn vraag is: Wat zal ik geven voor kerst? En aan wie allemaal?

Veel liefs,
Olette.


Kudo? Reactie?

Reageer (2)

  • Smesty

    Hihi
    snel verder!!
    Xx

    1 decennium geleden
  • Lpayno

    Armme Olette Ö

    (krul)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen