Foto bij ¦38¦

Ik schrok op door geklop op de deur. Ik veegde de slaap uit mijn ogen en keek op mijn wekker. Half een, ik had het weer eens geflikt om te lang te slapen. Ik stond op en liep gapend naar beneden. Het geklop op de deur werd harder. ‘Ja!’ riep ik vanaf de trap. Ik rende naar de deur en trok hem open. Jacob stond voor de deur. ‘Leah is veranderd, maar ze weigert naar Sam te luisteren.’ Meteen was ik klaarwakker. ‘Oke, ga maar terug, ik kom eraan.’ Hij knikte en rende terug. Ik rende naar boven en pakte wat kleren voor Leah. Ik rende weer naar beneden en trok mijn joggingbroek en trui ondertussen uit. Ik pakte mijn topje van de grond en bond die met mijn joggingbroek en onderbroek aan het riempje om mijn enkel. Ik liep naar buiten en veranderde. Ik pakte de kleren voor Leah voorzichtig tussen mijn tanden en begon te rennen.Leah! Kalmeer! Schreeuwde Sam naar Leah. Ik volgde het beeld in Sam’s hoofd en kwam naast hem staan. Ik legde de kleren op de grond en keek naar de grijze wolvin voor ons. Leah. Dacht ik rustig. Wat?! Typisch Leah. Ze keek me aan. Mai?! Ik knikte en liep naar haar toe. Kalmeer Leah, je moet terugveranderden. Ze knikte terwijl ik naar achter keek. Ga jullie maar weg. De jongens gingen weg maar Sam bleef staan. Sam, weg! Hij zuchtte en draaide zich om. Mijn alfastem werkte goed op hem. Oke, Leah denk aan het mens zijn, dan verander je terug. Ze knikte en binnen een paar tellen stond ze als mens weer voor me, naakt. Ik rende snel naar de kleren en bracht ze naar haar. Ik veranderd ook terug en trok snel mijn kleren aan. Leah stond met mijn kleren aan op me te wachten. ‘Je wist dit gisteren zeker al?’ Ik knikte. ‘Maar wacht, jij bent dit al acht jaar?!’ Weer knikte ik. ‘Alle legendes zijn waar Leah, kom mee naar Sam, hij is de Alfa. Hij zal je meer uitleggen.’ Ze keek boos toen ik Sam zei. ‘Waarom jij niet? En als hij Alfa is waarom beviel je hem weg te gaan en hij luisterde?’ Ik zuchtte en legde mijn arm om haar schouder heen. ‘Ik was vroeger de enige wolf, dus was ik automatisch ook de Alfa. Mijn alfastem is beter dan Sam omdat ik ook de Alfa was. Maar ik ben gestopt, ik wou eigenlijk geen wolf meer zijn, maar dat is moeilijk. Sam verteld je alles omdat ik Seth in de gaten moet houden.’ Ze knikte. ‘Kleuter word ook een wolf. Die vind dit helemaal geweldig.’ Zuchtte ze. We stonden nu voor Sam’s huis. ‘Kom na dit alles maar naar mijn huis, ja?’ Ze knikte en liep naar binnen. Ik rende terug naar Leah’s huis en klopte aan. Sue deed weer open. ‘Ze is nu bij Sam.’ Ze knikte. ‘let goed op Seth, het zal wel niet zo lang meer duren.’ Weer knikte ze. Ik liep rustig weer naar mijn huisje en lachte kort toen ik zag dat ik in alle haast de deur had open laten staan en dat de spullen overal lagen. Ik ruimde alles snel op en liep naar de keuken. Ik maakte een groot bord vol belegde broodjes en zette hem op de eettafel. Ik schoof de stoel naar achteren en ging zitten. Ik pakte een tijdschrift wat op de tafel lag en een broodje en ging rustig lezen. Toen er op de deur werd geklopt na een tijdje wist ik dat het Leah was. ‘Binnen!’ De deur ging open en Leah kwam de keuken in. Ze ging tegenover me zitten. ‘Weet je alles?’ Ze knikte. ‘Ik had nog een vraag.’ ‘Stel maar.’ Mompelde ik terwijl ik nog een hap uit een broodje nam en het bord broodjes richting Leah schoof. ‘Ben jij ingeprent?’ Ik stikte haast in mijn broodje. Ik hoestte nog even en Leah keek me nog steeds aan. ‘Waarom vraag je dat?’ ‘Sam wou niets zeggen.’ Ik zuchtte. Sam is een klootzak soms, nu moet ik alles weer gaan vertellen, ik ga het niet verstoppen voor mijn beste vriendin.


~~{*}~~

Leuke/Lieve/Lange Reacties? Liefst alle drie XD

Reageer (12)

  • XxDarknessxX

    GEWELDIG <3
    vlug verder !! :D
    Xx

    1 decennium geleden
  • casualty

    oeh leuk;D
    ben helemaal fan ^^

    1 decennium geleden
  • Dreambelievr

    @taraluis: dat is zo ongeveer de langste reactie ooit! Toch kan ik beter wedden?
    Echt je verhaal is supermegaleuk en dat meen ik. Echt soms snap ik niet hoe je het allemaal verzint. Ik hoop zo dat het goed komt met Mai. En ik denk ook dat Seth met haar inprent maar zij niet met hem. Maar niemand kan zoveel trouw en liefde weerstaan dus wordt ze wel gewoon verliefd op hem...uiteindelijk. En Seth voelt zich een beetje ellendig omdat hij er maar niet voor kan zorgen dat Mai zich beter voelt. Zie je taraluis. Deze reactie is dan wel niet zo lang als de jouwe, maar er staan wel zinnige dingen in. P.S. Ik kudo je!!!!

    1 decennium geleden
  • Pam

    GEWELDIG(K)

    1 decennium geleden
  • Depts

    lief, leuk en lang....
    hmm, moeilijk!
    het enige wat ik kan zeggen is dat jouw verhaal super is en dat ik echt een glimlach krijg wanneer er een mailtje van jou in mijn inbox komt.
    (mijn stukje komt later, ben nu bezig, maar gaat moeilijk)
    en ik hou echt van al jouw verhalen!!!!!

    (was dit lief, leuk en lang??)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen