Opdracht 1:
Schrijf een gedicht over jouw favoriete dier, plant/bloem.
Uitleg van Captain over dit gedicht, zodat het begrepen word:
Hier voert een Lelie dus het woord. Ze zegt dat ze zwak is ten opzichte van de machtige Natuur. Als de Natuur wil, dan kan ze de Lelie laten sterven en verdwijnen.
Love - carelessness worden hier als gelijk beschouwd. Omdat liefde veel te maken heeft met onbezorgdheid.
Het is het einde van de zomer en de Lelie is gestopt met bloemen, ze is aan het eind van haar leven gekomen.
Ze verwelkomt de dood en ze vertrekken op een reis naar de onderwereld.
Ze zegt dat ze de muze van de natuur is, en de minnares van Hades, de god van de onderwereld.
Hier refereer ik naar de mythe van Hades en Persephone.
Persephone is de dochter van de godin van de vruchtbaarheid. Hades ontvoert Persephone naar zijn dodenrijk omdat hij verliefd is op haar.
Maar de moeder van Persephone hield zoveel van haar dochter, dat ze ontroostbaar wordt en ze laat de aarde verdorren.
Het kan zo dus niet meer verder omdat de bevolking sterft van de honger. Zeus, de vader van Persephone, vraagt aan Hades om zijn dochter terug te geven. Hades stemt toe.
Persephone keert dan iedere 6 maanden terug naar Hades, waardoor de aarde verdort en het koud is (herfst-winter) en iedere 6 maanden komt ze weer bij haar moeder waardoor de aarde weer vruchtbaar wordt en het weer warm is. (lente-zomer)
De Lelie zal aan het einde van de warme periode sterven en vertrekken naar Hades, oftewel de dood.
Maar zodra het weer warm wordt zal de Lelie zijn dodenrijk verlaten en opnieuw beginnen bloeien. Hij zal haar dan weer teruggeven.

Lily

I am disposed to trickeries of nature

I am no match for all thou hidden secrets

Nor for thou soul, so dark and contradicting.

When time speaks to you – thou persuasion

Shall carry me away

And I, with all my might, will not object.

By love and carelessness I will let thee:

Spread thou wings, and take me

For I am dead already.

Blossom fills my lungs no longer

Believe me,

For I’m no longer young nor beautiful.

Death has come upon me

Like a belated guest

And I will welcome him,

How heavy we shall journey on the way,

Until the ocean my shadow will reflect.

And those may-born flowers

They do not envy, nor do they speak.

I am Nature’s muse, I’m Hades’ lover.

When spring comes, He

Shall give me back.

Reageer (5)

  • Beastly

    Als iemand aan mij vraagt waarom ik de Engelse taal zo mooi vind, is dit toch een heel mooi voorbeeld. Je hebt je aan de opdracht gehouden, maar het is duidelijk dat de opdracht veel te makkelijk voor je was. Toch heb je jezelf gered en heb je echt een prachtig gedicht geschreven. Ook het verhaal erachter is prachtig. Het is klassiek en diepgaand. Erg, erg knap gedaan!

    Cijfer: 9

    1 decennium geleden
  • Exile

    Het engels is in dit gedicht erg mooi gebruikt en het komt allemaal erg duidelijk over. Er is te zien dat je dit vaker gedaan hebt of dat je hier gewoon ontzettend goed in bent. Je hebt een prachtige beschrijving erin gezet over tot het einde komen. Erg mooi!

    cijfer: 8,7

    1 decennium geleden
  • Marble

    Wow. Sick.
    Hier ben ik dus jaloers op 0_o

    1 decennium geleden
  • Excelsior

    Dankje (flower)

    1 decennium geleden
  • Ignorances

    Ik voel aan je manier van klassiek schrijven dat je héél diep ingegaan bent op de opdracht. Waarschijnlijk was deze opdracht niets voor jou en hunker je naar een diepere opdracht. Toch vind ik dat je het héél knap gedaan hebt en je hebt je Engels mooi gebruikt. Zover ik kan zien zie ik geen fouten en je uitleg vind ik ook duidelijk. Hoe jij beschrijft hoe de Lilly langzaam aan zijn einde komt is prachtig en diepgaand. Knap!
    Cijfer: 9

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen