Albus Dumbledore keek toe hoe vier jonge, maar moedige magiërs zijn kantoor verlieten. Hij had hen gezegd dat hij wou dat ze eerst nadacht over wat hij hen vandaag had vertelt en morgen zouden ze met hun ideeën naar hem toe mogen komen.
      Draco speelde met de rijstkorrels op zijn bord terwijl hij nadacht over de woorden die er gezegd waren in het kantoor van Dumbledore.
      'Alles in orde?' Draco schrok op uit zijn gedachten en keek naast hem, waar Blaise zat. Draco knikte langzaam en legde zijn vork neer. 'Ik moet even iets opzoeken,' en met die woorden verliet hij The Great Hall richting de bibliotheek. Hij zocht verschillende boeken over mythen zoals De meest bizarre mythen door de eeuwen heen en Mythen die geen mythen wezen.
      Draco zocht een afgelegen tafeltje en legde de verschillende boeken neer. Hij opende Mythen die geen mythen wezen en begon het hele boek te doorbladeren op zoek naar ook maar iets bruikbaars.
      Toen hij na het vijfde boek over mythen nog niets was tegen gekomen besloot hij om hulp in te schakelen. Hij liet richting Madam Pince en schraapte zijn keel. 'Ja, meneer Malfoy?' vroeg de vrouw vriendelijk. 'Ik vroeg me af of u weet ik welk boek ik de mythe over de Steen der Leven kan vinden,' madam Pince haar ogen werden zo groot als schoteltjes. 'Oh God, oh God, ik weet niet of we dat boek nog hebben, dat moet al eeuwen geleden zijn dat die nog gelezen is, wacht-' madam Pince stond op en liep naar één van de afdelingen waar geen leerling ooit kwam. Natuurlijk, dacht Draco, dat hij daar niet eerder aan had gedacht. Wanneer Draco haar na wou lopen kwam ze al weer terug. 'Dat is juist,' mompelde ze, 'Hermione Granger is dat boek eerder op de dag al komen halen. Het spijt me jongen, maar je zal moeten wachten, dat is het enige boek dat we hebben waar ook maar iets info over die Steen in staat.' Draco bedankte de vrouw en liep de bibliotheek. Onderweg naar de leerlingenkamer van Gryffindor kwam Draco Ginny Weasley tegen. 'Hé, Ginny!' geschrokken draaide Ginny zich om en keek Draco vuil aan. 'Wat moet je Malfoy?' 'Ik moet Hermione spreken, nu!' Ginny stak haar neus in de lucht en snoof minachtend. 'Waarom zou zij jou willen spreken?' 'Omdat zij iets weet dat ik ook moet weten,' verklaarde Draco. Ginny zette een klein glimlachje op haar mond. 'Ik zal Hermione vragen of ze ook maar iets interesse heeft om informatie met jou te delen,' met die woorden draaide ze zich om en verdween de gang in.
      Afwachtend zette Draco zich neer op de grond en tikte ongeduldig met zijn vingers op zijn been. 'Draco?' Draco veerde meteen recht en keek Hermione aan. 'Niet iedereen is er even tevreden mee maar- het is al laat en de meeste zijn al naar bed dus als je wilt. Ron, Harry en ik zijn alle mogelijke opties aan het overwegen, anders kom je even eh- mee?' bracht Hermione er moeilijk uit. Beide waren ze niet gewoon om normaal tegen elkaar te doen. 'Als dat geen probleem is,' mompelde Draco waarna hij Hermione volgde. 'Morgen zal het wachtwoord vast verandert moeten worden,' mompelde Hermione, 'Mimbulus mimbeltonia.' 'Doe daar vooral geen moeite om, dat onthoud ik toch nooit,' grinnikte Draco waarna hij door het portretgat kroop en in de leerlingenkamer kwam van Gryffindor. 'We hebben het gevonden!' riep Ron zodra ze binnen waren. 'Iets bruikbaars?' vroeg Hermione toen ze in de comfortabele zetel ging zitten. 'Ja, nou- eerder een struikelblok,' Draco zette zich langzaam neer om het haardkleedje naast Harry. Harry keek even naar de plek waar Draco zat en zei: 'Marnie zat ook altijd daar,' Draco glimlachte pijnlijk en richtte toen zijn aandacht op Ron. 'Wat vond je dan?' vroeg Hermione. 'Hier staat "Men is er van overtuigd dat de Steen der Leven alle kans om de dood te verslaan bevat als men al dan niet bezit over een gezonde geest."' 'Wat maakt dat dan een struikelblok?' vroeg Harry. 'Volgens mij willen ze zeggen dat de Steen der Leven enkel werkt als de geest van die persoon nog op Aarde is,' verklaarde Draco waarna zelfs Hermione hem met open mond aankeek. 'Dat is nog niets zo'n stom gedacht,' mompelde ze, 'maar dat wordt inderdaad moeilijk. Marnie haar geest is eh-' 'Wacht!' iedereen keek Draco afwachtend aan, 'Pansy kwam toch The Great Hall instormen al schreeuwend? Ze beweerde dat ze Marnie had gezien in de meisjes slaapzaal van Slytherin, natuurlijk heb ik dat niet kunnen bevestigen want ik geraakte die slaapzaal niet in- maar wat als ze, nou ja, dat Pansy niet Marnie zag maar haar geest?' 'Dan vraag ik me af wat ze in de leerlingenkamer van Slytherin deed. Al bij al was ze een Gryffindor,' mompelde Harry. 'Hè Harry, ben je nou werkelijk zo dom,' gromde Hermione, 'het is wel duidelijk dat, als Marnie haar geest al daar was, ze opzoek was naar Draco. Ze is waarschijnlijk zo erg in de war dat ze niet weet waar te beginnen. Het lijkt me akelig om dood te zijn maar langs de andere kant ook weer levend.' 'Waarom zou ze?- juist,' zei Harry waarna hij wijselijk zijn mond hield.


________

Hoe vinden jullie het feit dat Draco met Ron, Hermione en Harry omgaat? Leuk? :3
(kudo)

Reageer (8)

  • Bookmark

    Ik vind het origineel, dat Ron, Hermione en Harry met Draco omgaan (: Snel verder! Ik moet nu echt te weten komen of Marnie weer tot leven komt :DD

    1 decennium geleden
  • mizziris16

    snel verder.
    xxx

    1 decennium geleden
  • WildIsTheWind

    Hij is echt goed!^^

    Snel verder alsjeblieft. ;o

    1 decennium geleden
  • SilverSoul

    Hahaha, ben het eens me Saepe XD!
    Super geschreven <3.
    Snel verder!

    Xxx <3

    1 decennium geleden
  • x1Direction

    love it (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen