'Jullie hebben vast al wat informatie opgezocht?' vroeg Dumbledore toen de vier leerlingen gingen zitten. 'Ja, maar het is-' Dumbledore stak zijn hand op om Harry het zwijgen op te leggen. 'Wat weten jullie?' zijn blik rustte op Draco. 'Nou, we denken dat de Steen enkel werkt als de geest van die persoon nog op Aarde is,' Dumbledore knikte goedkeurend, 'en we denken dat we hem moeten zoeken in het huis van Romeoes.' 'Daar moet je inderdaad beginnen met zoeken,' antwoordde Dumbledore. 'Hoe bedoel je, beginnen? Is de Steen daar niet?' Dumbledore schudde zijn hoofd. 'Alleen Romeoes wist waar de Steen was en hij is al enkele jaren dood. Maar het lijkt me slim om daar te beginnen,' 'Maar hoe gaan we overal geraken waar we denken de Steen te vinden? We zijn nog geen zeventien dus Verschijnselen kunnen we niet,' mompelde Hermione. Dumbledore keek glimlachend naar Draco. Draco sloeg zijn ogen neer en zuchtte. Hij kón Verschijnselen alleen was dat tegen de regels. Hij was nog geen zeventien en had nog geen examen afgelegd. 'Ik denk dat meneer Malfoy daar wel de oplossing voor weet,' 'Hoezo?' Hermione keek Draco vragend aan. 'Nou- ik kan Verschijnselen. Maar professor ik weet niet of het me lukt met drie extra mensen, ik bedoel ik heb het ooit één keer gedaan met iemand en dat was met Marnie. Ik weet echt niet of het me lukt met drie extra mensen,' 'Heb vertrouwen in jezelf, Draco,'
      'Maar hoe geraken we hier weg? Ik bedoel, op Hogwarts kan men niet Verschijnselen,' mompelde Hermione toen ze het kantoor uitliepen. Draco staarde naar het stuk perkament waar het adres opstond waar Romeoes woonde. 'Ik heb misschien wel een idee,' mompelde Draco, 'maar ik weet niet of dat wel zo geweldig is.' 'Vertel,' Draco keek Harry voor een paar seconde aan en keek terug naar het perkament. 'De haard van het huis waar Marnie woonde staat in het netwerk en ik heb nog wel wat Brandstof,' 'Maar hoe geraken we bij een schoorsteen die ook in het netwerk staat?' vroeg Ron zich hardop af. 'Die van Snape staat in het netwerk,' verzuchtte Draco. 'Maar dat is niet makkelijk om in zijn kantoor te geraken,' gromde Harry. 'Nee. Maar jullie hebben Dumbledore ook gehoord, het was Snape die op de Steen der Leven kwam en dat voorstelde,' wees Hermione de drie jongens op de feiten. 'Juist. Dat vind ik trouwens maar vreemd. Snape heeft er zelf voor gezorgd dat ze - nou ja, jullie geloven me toch niet,' de drie Gryffindors keken elkaar even aan. 'Het is moeilijk voor ons om te geloven dat Snape daar werkelijk voor heeft gezorgd, Draco. 'Snape is altijd wel een kwal geweest, ik zie hem het nog wel doen,' Draco schudde zijn hoofd. 'Ik eh- Snape heeft een onbreekbare Eed afgelegd met mijn moeder,' zei Draco toen ze richting The Great Hall liepen voor het avondeten. 'Waarover?' 'Mij,' Hermione keek Draco vragend aan. 'Het is zeg maar zijn taak om te zorgen dat ik niet faal in de opdrachten die ik krijg. Mijn opdracht was Marnie te doodde en Snape zorgde ervoor dat, dat gebeurde, al dan niet werd ze vermoord door mijn vader.'
      Alsof het de normaalste zaak van de wereld was liepen ze met z'n vieren The Great Hall binnen, namen afscheid en liepen ieder naar hun eigen tafel. Draco ontweek alle blikken en vragen en schepte eten op. 'Wat deed je met hén?' vroeg Blaise afkeurend, maar Draco reageerde niet. 'Waarom moest je vandaag weer naar Dumbledore?' ook Pansy's vraag negeerde hij. Hij liet zijn blik over de Oppertafel gaan en zag dat Snape op zijn plaats zat. Draco keek naar achteren en zag dat Harry, Ron en Hermione hem ook aankeken. Hij knikte langzaam waarna hij recht stond en The Great Hall verliet.


________

Zouden ze de Steen vinden en Marnie terug kunnen halen of loopt alles in het honderd? :3

Reageer (6)

  • MyrnaPotter

    ik hoop dat ze de steen vinden
    verder
    <3333333

    1 decennium geleden
  • Fantastical

    Awesome! (:

    1 decennium geleden
  • jumbielove

    verder gaan

    1 decennium geleden
  • Bookmark

    Lalalalalala, ik word gek hier! Ik moet weten of ze tot leven komt! Snel verder1

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Hihi, awesome<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen