Ik ben niet bang voor een spin of een bij.
Mijn angst voor iets dierbaars,
dat zie je niet bij mij.
Jij komt in de buurt van mijn grootste angst.

Angst dat er iets met ej gebeurt,
dat je het opgeeft.
Jij, die uit de wereld wordt gesleurd.
De leegte die er is zonder jou.

Het is zo simple om op te geven,
zo simpel om iemand achter te laten.
Laat het even en ga leven.
Ik zal blijven wensen.

Dat jij beter wordt,
dat je zult luisteren,
maar het hangt aan een koord.
Mijn grootste angst doet pijn, dat jij er niet meer zult zijn.

Reageer (3)

  • Beastly

    Ik heb niet veel meer toe te voegen aan het commentaar van de anderen. Je hebt ontzettend veel spellingsfouten en ik vind de opbouw van je stroffe's een beetje vaag. Probeer ook de volgende keer je angst beter te verwoorden.

    Cijfer: 6

    1 decennium geleden
  • Exile

    Mooi hoor. Het is inderdaad zo dat er veel spelfouten inzitten. Ook vind ik het jammer dat je op sommige stukken rijm gebruikt. Terwijl dat verder in het gedicht helemaal niet meer voor komt. Ik stoor me persoonlijk hier behoorlijk aan. Je angst is dus, voor zover ik er nu (na 3keer overlezen) uitkom dat je iemand verliest die je dierbaar is, niet? Misschien kun je dat inderdaad de volgende keer wat beter verwoorden want nu is het redelijk onduidelijk.

    cijfer: 7

    1 decennium geleden
  • Ignorances

    Het eerste wat me opviel was dat er best veel spelfouten in je gedicht zitten, zoals 'ej' en 'simple'. Ook vind ik het gedicht vrij vaag, weet niet wat nou eigenlijk je angst is, nouja, in het midden niet. Op het laatste word dit pas duidelijk, wat eigenlijk ook wel weer iets heeft. Maar bij de laatste strofe vind ik de derde zin nogal bot... Het raakt me niet echt. Wel is het leuk dat je weer eens in het Nederlands schrijft.
    Cijfer: 6.8

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen