Schrijfwedstrijd hel - opdracht 1
Bedenk een personage, hiervoor moet je de volgende lijst gebruiken:
Algemene Informatie
Volledige naam: Lyra Gullingstone
Roepnaam: Lyra gewoon.
Bijnaam: Lyra heeft geen speciale bijnaam.
Leeftijd: Ze is 10 jaar oud.
Geboortedatum: 11-11-2000
Geslacht: Vrouwelijk
Ras (mens, vampier, alien, weerwolf etc.): Ze is half elf (al weet ze dat zelf niet) en half mens.
uitleg ras: Er zijn verschillende soorten elfjes. Lyra is half creatief elfje. Een creatief elfje , ook wel genoemd als muse, is een elfje die mensen inspiratie geeft of zelf prachtige creatieve dingen maken. Ze zijn onzichtbaar voor de meeste mensen. Alleen een enkeling die talent heeft voor iets. Ze zijn meestal mooi met vleugels. Soms veranderen ze ook in een mens om iets mooi mee te geven die ze zelf maken. Ook doen sommige dat , omdat ze verliefd zijn op een mens. Daardoor kwamen er ook half elfjes. Half elfjes , net zoals Lyra hebben het lichaam van een mens maar beschikken toch van geweldige creativiteit. Ook hebben ze een klein beetje magie, maar die gebruiken ze nooit. Meestal zijn ze ook net zo mooi als een elf.
Nationaliteit: Frankrijk.
Woonplaats: Nu woont ze net buiten parijs in een kostschool.
Uiterlijk
Lengte: Ze is 1.34.
Gewicht: 44 kilo
Lichaamsbouw: Ze is slank en begint al ronde vormingen te krijgen (ondanks haar jonge leeftijd).
Ogen: Ze heeft prachtige fel blauwe ovale ogen. Maar eentje zie je niet door haar haren. Ze doet er zelf nooit make-up op. Al dwingt Alicia (kamergenoot, lees maar beste vriend) haar om het op te doen.
Haar: Ze heeft bruine golvend haar. Met een pony die net voor een van haar ogen valt. Ze doet er amper iets aan maar toch gaan er nooit klitten in. Alleen aan de onder kant zie je heel raar geknipt is. Boven op haar hoofd zit meestal een knuffelpanda genaamd Fu.
Gezicht: Ze heeft een egale huid op haar gezicht. Het zou er ook mooi uit zien als ze zelf meer zou willen. Maar omdat ze meestal heel suf kijkt, lijkt het meteen een stuk lelijker.
Kleding: Ze draagt altijd de kleren die in de mode zijn. Dat komt ook door Alicia. Al zitten er altijd wel vlekken of scheuren in aan het einde van de dag, omdat ze er zelf weinig om geeft.
Innerlijk
Karakter: Lyra is een heel stil meisje. Ze zegt meestal niets, maar ze is niet verlegen. Ze kiest er zelf dus gewoon voor om niets te zeggen. Ze reageert daarom meestal ook niet op mensen waardoor de meeste mensen haar asociaal vinden, maar dat maakt haar weinig uit. Ook als ze reageert kan ze bot over komen. Verder denkt ze ook dat Fu leeft en daarom zit ze wel wat te mompelen tegen hem. Alleen van Fu neemt ze dingen aan verder is ze heel koppig. Als het over dingen gaat die haar interesseert. Als het bijvoorbeeld over mode gaat mag je doen met haar wat je wilt. Ze vertrouwd mensen ook niet snel . En als ze je vertrouwt kan ze je nog snel laten zitten. Ze is ook erg werklustig. Als ze een deuntje in haar hoofd heeft gaat ze er meteen aan werken. Al gaat het meestal moeilijk. Ze houdt niet echt van humor en zou er ook niet snel om lachen. Eigenlijk lacht ze bijna nooit alleen als ze speelt.
Hobby's: Ze houdt van muziek maken. Vooral met een piano is ze geweldig. Maar ze doet het alleen als niemand het hoort.
Hartenwens: Ze wil weer in een bos gaan leven met alleen Fu en daar muziek maken zodat niemand haar stoort. Alleen Alicia en Sean mogen dan langs komen. Dat zou ze het liefst willen. Maar omdat ze maar 11 is mag dat niet.
Grootste Angst: Opgesloten zitten in een kamer, geen muziek meer maken en dat Fu van haar wordt afgepakt. Allemaal vind ze even eng en zou ze volgens haar ook niet overleven.
Levensmotto: Make Music , feel free and live your life.
Turn-ons: Muziek maken, ook rustig doen en Fu accepteren. Dat zijn wel de belangrijkste dingen die Lyra in iemand zoekt.
Turn-offs: Als iemand iets bot tegen Fu zegt praat Lyra nooit meer met diegene. Er zijn geen uitzonderingen om die regel. Die persoon is dan meteen dood voor haar.
Dagelijks leven
Beroep/opleiding: Ze zit op een kostschool speciale voor creatieve kinderen. Zelf volgt ze de afdeling als muzikant. Maar dat moet ze van de regering. Ze wil geen muzikant worden voor andere mensen spelen.
Seksuele geaardheid: Dat weet ze nog niet. Ze is pas 11.
Beste vriend: Ze heeft er twee: Fu en Alicia.
Fu is de pandaknuffel op haar hoofd. Die heeft ze zo lang ze leeft al bij zich en vertrouwt ze helemaal. In haar hoofd leeft hij en geeft hij altijd advies aan haar. Lyra vertrouwd dan ook blindelings op de knuffel en kan niet zonder hem.
Alicia is haar eerste levende vriend. Toen ze op de kostschool werd gezet ving Alicia haar op als een klein zusje. Na een paar maanden van aandringen begon Lyra haar ook te vertrouwen. Al praat ze ook niet tegen haar of speelkt ze voor haar. Lyra laat wel toe dat Alicia haar kleren (ze is ontwerpster) op haar uitprobeert en als opmaak pop gebruikt.
Relationele status: Ze is 11 dus geen vriendje. Ook nooit verliefd geweest of iets wat er in de buurt komt. Ze let er ook gewoon niet op.
Broer(s)/zus(sen): Ze heeft geen broers of zussen.
Ouders: Toen ze 3 maanden was werden haar biologische ouders vermoord. De man(Sean) die het deed nam Lyra mee naar de Alpen , naar een afgelegen hutje. Daar sloot hij haar op en zei dat hij haar vader was. Hij zei dat ze altijd moest spelen voor haar. Ze beschouwde hem ook echt als vader. Tot de regering hem op pakte en ze naar de kostschool moest.
Huidige woonplaats (Bij de ouders, in een appartement, etc...): Ze woont dus nu op een kostschool, omdat Sean is opgepakt. Zelf vind ze het verschrikkelijk, omdat ze liever ergens in de bergen muziek maakt net als vroeger.
Trots: Op haar stukken als ze die speelt. Al zou ze het nooit aan andere laten horen ze is er trots op en laat niemand er ook iets slechts over zeggen.
Korte biografie: Hoi, ik ben Lyra en samen met Fu woonde ik bij papa Sean. Wij leefde samen in het grote bos waar ik altijd kon spelen. Sean zei dat ik goed kon spelen end dat ik verder nergens op moest letten, dus deed ik dat. Maar toen kwamen er opeens boze mannen met blauwe pakken. Ze grepen papa Sean en namen hem mee. Toen kwam er een vreemde vrouw naar me toe die van alles begon te zeggen. Natuurlijk zei ik niets terug. Van Fu mag ik niet tegen vreemde mensen praten. Uiteindelijk namen ze mij ook mee naar een lelijk gebouw bij een drukke stad. Ik kon amper mezelf horen. Ik werd in een kamer gezet waar een meisje me vrolijk begroeten. Eerst vond ik haar heel vreemd maar uiteindelijk bleek Alicia best aardig. Ik haatte die school maar mocht niet weg. Ik heb het verschillende keren geprobeerd maar het lukte maar niet. Dus hou ik het maar vol tot ik met Fu weg kan gaan.
Er zijn nog geen reacties.