Zodra Draco en Ron weer in het kleine huisje waren gearriveerd hadden ze alles uitgelegd. 'Een rode roos dus, hm, wel heel erg cliché, niet?' mompelde Harry. Draco keek hem dodelijk aan maar ging er verder niet op in, hij was het niet waard. Al de hele tijd had Hermione nog geen woord gezegd. 'En wat denk jij, 'Mione?' vroeg Ron, het leek net alsof hij Draco's gedachten kon lezen. Hermione schudde haar hoofd. 'Het wordt allemaal wel heel erg ingewikkeld,' mompelde ze. Draco zuchtte diep. 'Volgens mij weet jij iets dat wij niet weten,' suggereerde hij. Hermione knikte. 'Zoals Harry zegt, een rode roos is heel erg cliché en wordt in vele verhalen gebruikt als teken van Liefde,' legde Hermione uit. Draco fronste diep. 'Daar hebben we niet veel aan, of wel?' Hermione frunnikte aan een papiertje. 'Nou- jawel, er is meer en ik heb er al aan gedacht en ook al over opgezocht- zoals Harry weet ben ik vandaag niet hier gebleven. Ik had al een flauw vermoeden en dat werd bevestigd door een document dat ik hier vond,' verwachtingsvol keken de drie jongens naar het enige meisje in hun gezelschap. 'Wat voor document?' Hermione rommelde wat in haar tasje en gaf een map aan Draco. Voorzichtig opende hij de map en nam er het enige papier uit. Hij keek van het papier naar Hermione en weer terug. 'Ik denk dat de Steen niet veel nut zal hebben,' zei Hermione, schouderophalend. Draco keek weer naar het document en begon te lezen.

Zij die geboren zal worden, zo puur en zuiver,
zal sterven door een goede daad.
Zij die zal lief hebben en koesteren,
zal sterven voor haar geliefde.
Zij die woede en haat zal kennen,
zal sterven om een ander te beschermen.
Zij die zal sterven,
zal leven als een rode roos gebonden aan de witte.


Diep in gedachten verscholen staarde Draco naar het papier. Het was moeilijk om de betekenis er achter te zoeken, hij wist niet wát het betekende maar hij wíst dat het van belang was. 'Ik snap het niet helemaal,' mompelde Draco. Hij wist dat Marnie de 'zij' was en dat de rode roos ook op haar sloeg. Maar voor de rest kon hij er niet aan uit. Hermione keek van Ron naar Harry en leek naar haar woorden te zoeken. 'Draco- weet je waar je geboren bent?' Draco dacht diep na, zijn moeder had het hem ooit eens verteld, toen hij nog niet naar Hogwarts ging. Maar die herinnering zat diep. Hij wist dat het niet een gewone plaats was- in ieder geval niet in een ziekenhuis, nee, want dat zou hij zich wel herinneren. 'Nee- nee, ik weet het niet,' mompelde Draco toen en staarde naar de grond. Hermione stond recht en wenkte Draco als teken dat hij haar moest volgen. Zodoende deed Draco dit en volgde hij Hermione naar de kamer er naast. 'Oké, vertel,' Hermione schudde langzaam haar hoofd. 'Ik wil dat je ons naar de plek brengt waar Marnie is geboren.'



_______

Reageer (9)

  • AHoran

    Ik lees dit nu pas en sommige reacties zijn al lang geleden
    Je moet verdergaan want dit verhaal is niet normaal mooi <3
    I love it
    Ik smeek je ga verder *puppyeyes*
    X

    1 decennium geleden
  • feminist

    Hello. (:

    1 decennium geleden
  • BruceWayne

    Jij verder nu!
    Of ik begin nog harder te huilen.
    VERDER ALSJEBLIEFT? :cccccccccccccccc
    ja okay ik houd van je story dus euh MWEH.

    1 decennium geleden
  • Niallene

    Je moet echt verder gaan!
    Het is een super verhaal <3

    1 decennium geleden
  • Valyria

    Je zou echt verder moeten gaan!
    Jij writes goeeed.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen